MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ukendt programfil
Fra : pajesf

Dato : 04-11-02 13:37

Der er pludselig dukkket en fil op på skrivebordet med navnet 05252. Når
jeg prøver at åbne, flytte eller slette den fryser windows og
ctrl-alt-del giver svaret explorer svarer ikke.
HVordan kan jeg fjerne filen?

http://www.kandu.dk/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-11-02 13:48

Hej pajesf, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Der er pludselig dukkket en fil op på skrivebordet med navnet
> 05252. Når jeg prøver at åbne, flytte eller slette den fryser
> windows og ctrl-alt-del giver svaret explorer svarer ikke.

Alt tyder på en virus. Flere har tendensen til at plante en sær fil på
skrivebordet. Hvad siger din virusscanner?

> HVordan kan jeg fjerne filen?

Jeg vil anbefale at prøve med virusscanneren. Men kører du Win9x, kan
du altid fjerne den i DOS - dvs. ren DOS-tilstand (a la *Genstart i MS-
DOS tilstand'). Er det en viruskreeret, betyder dette dog ikke, at
maskinen er rask. (Formentlig laver viruset blot en ny - udover hvad
det ellers hygger sig med).

Prøv evt. <news:dk.edb.sikkerhed.virus>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : SS

Dato : 04-11-02 23:29

"pajesf" <pajesf.news@kandu.dk> wrote in message
> Der er pludselig dukkket en fil op på skrivebordet med navnet 05252. Når
> jeg prøver at åbne, flytte eller slette den fryser windows og
> ctrl-alt-del giver svaret explorer svarer ikke.
> HVordan kan jeg fjerne filen?

hmmm husker en fil med samme navn på min arbejdsgiver computer .... han
havde fået
den ved at åbner en spam mail ...men du kan ik slette den fra windows sådan
lige med det samme
jeg fik den fjernet ved at søge efter filen "05252" og alle de filer der
kommer frem (kom et par stykker)
editeret jeg i "ultra edit" fjernet alt i filen og der efter kunne jeg
slette dem alle ! håber du
forstod hvad jeg lige har skrevet !!

ps. kan oxo huske at der var kommet et directory der hed "dialers" elelr
noget ligende så...... se efter det også