hvordan holder i det ud?
Fra : Gitte J. Lock

Dato : 04-11-02 12:25

Suk... endnu en nat, hvor jeg ikke har kunnet bevæge mig.
Til den ene side manden, som fylder en del og ikke lader sig rokke med.
Til den anden side Freja, der ikke længere er bange for sengen og nu
åbenbart nyder at møve sig godt tæt op ad mine ben.
Og ovenpå mig Samba, der lyder som en gammel Ferguson. Desuden malker det
lille sorte spektakel dynen så meget, at trådene efterhånden stritter ud af
dynebetrækket.... og nogle gange rammer hun ved siden af dynen og får fat i
mit øre eller min hals!
Al den hengivehed er slet ikke til at holde ud, og det er megasvært at få
sovet ordenligt, når man fx af og til vågner ved at nogen ånder en ind i
næsen, malker en på halsen eller ved at ens ben begynder at sove, fordi 3 kg
kat har lagt sig lige dér! Mon en radiatorseng vil flytte kræene ud af
sengen ... nåja, på nær manden altså? ikke at det ikke er hyggeligt, men det
stjæler af min søvn...
-Gitte

Fra : Pia J

Dato : 04-11-02 13:01

tja - mine katte sover ikke i soveværelset, så det er nemt!

:Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-11-02 13:01

Gitte J. Lock wrote:
> [...]
> flytte kræene ud af sengen ... nåja, på nær manden altså? ikke at det
> ikke er hyggeligt, men det stjæler af min søvn...

jeg har for længe siden vænnet mig til bare at skubbe til dem når de er i
vejen... ligger der en kat på benet flytter jeg det bare.... ligger de ved
hovedet vender jeg mig væk... eller skubber til dem....
det handler sådan set om at lære dem at selvom det er nok så hyggeligt så er
det på DINE præmisser*G* ikke deres ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-11-02 13:01

On 04/11/2002 12:25, in article
3dc65923$0$11447$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, "Gitte J. Lock"
<gjl@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> sengen ... nåja, på nær manden altså? ikke at det ikke er hyggeligt, men det

Man vænner sig til det (og udvikler et meget tungt sovehjerte) Jeg synes
faktisk, det er hyggeligt at sove sammen med legende killinger
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 04-11-02 14:23

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3dc65923$0$11447$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> kat har lagt sig lige dér! Mon en radiatorseng vil flytte kræene ud af

Ja, så store radiatorer har I vel ikke

ikke at det ikke er hyggeligt, men det
> stjæler af min søvn...

Det er ufatteligt, hvad man vænner sig til og kan sove fra med tiden; den dag i dag undrer det mig, hvordan jeg overhovedet fik søvn i øjnene, da jeg i sin tid havde et britekuld på fem og et russerkuld på fire + plus fem voksne katte sovende på og omkring mig hver nat. Men jeg sov faktisk glimrende.
Hvis jeg nu om dage har problemer med at sove, er det snarere, hvis jeg overnatter hos katteløse mennesker uden så meget som en tøjkat

Niels Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-11-02 17:05

> Al den hengivehed er slet ikke til at holde ud, og det er megasvært at få
> sovet ordenligt,
>på nær manden altså? ikke at det ikke er hyggeligt, men det
> stjæler af min søvn...

Jeg var også længe høflig nok til at møve uden om kattene, men på et
tidspunkt bliver det altså for meget. Et velrettet puf med benene får dem ud
af sengen, eller i hvert fald flyttet så meget, at jeg også kan være der. Og
jeg vil ikke have katte i hovedet, så ned med dem. Det tager lige en nat
eller to, men de fanger hurtigt pointen - de gider nemlig ikke sove i en
seng, hvor de bliver smidt rundt med

Mvh Maria

Fra : H.O.T

Dato : 04-11-02 18:32

Hmm... Min kære lille legesyhe killing vil nu hellere slæbe alt legetøjet op
i sengen, så den har noget at lege med. hvis jeg falder i søvn.........

Henrik

Fra : Trine Piltoft

Dato : 04-11-02 19:14

Hej Gitte

Du skal da bare se at få dig et bedre sovehjerte *g*. Jeg har
ingen problemer når først jeg er faldet i søvn - tilgengæld kan
det så godt tage et stykke tid fordi "uhyrerne" farer ud og ind af
dynen, slåsser under mine ben, skraber mig på kinden, mjaver mig
ind i øret, spinder mig ind i hovedet, snuser på mine øjenlåg mv.
mv. Meeeeen - tror de har fundet ud af at når først jeg sover, så
sover jeg altså og så er der ikke noget at gøre *g*.

Trine

Fra : JensenJS

Dato : 04-11-02 19:50

In article <3dc65923$0$11447$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
gjl@stofanet.dk says...
> [...]
> sengen ... nåja, på nær manden altså? ikke at det ikke er hyggeligt, men det

Du er nu et utaknemmeligt skarn, du er så heldig at have din helt egen
pels dyne, det må da spare på varmeregningen

Se det fra den lyse side, i det mindste får dit ben da sovet
Set fra kattens side er det en del af en snedig plan, ved at få
dit ben til at sove forhændre de at du kan sparke dem ud af sengen.

mvh JensenJS

Fra : Kate

Dato : 04-11-02 22:46

Tja, indrømmet, jeg er så ond at jeg kyler dem ud af sengen. Hvis de
sover ved siden af mig må de blive ligger de ovenpå mig bliver de smidt
af. De har faktisk resulteret i at kun Sofie sover hos mig hele natten
for det ender jo med at kattene får mindre søvn end mig, selv Mowgli
lærte det på få dage.
Nu er det så bare sådan at drengene alle vil sove ovenpå mig eller slet
ikke, men det er deres valg.
Tilgengæld kommer de hver aften og siger godnat og hver morgen og siger
godmargen, hvor efter de skriger "morgenmad...NUUUUU!"

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 05-11-02 08:37

Hm... i nat forsøgte jeg så at smide dem ud af sengen/ignorere dem og puffe
løs.... og det må jo være lykkedes mig at gøre noget rigtigt, for sovet har
jeg da Freja havde så bare lagt sig hos mandens tæer istedet for, og
Samba rykkede ind i sit træ. Normalt kan Samba ellers, som en fed måge på
toppen af en bølge, tåle en hel del bevægelse... hun "sover bare ovenpå".
Til gengæld krævede Frejamissen så bare så meget mere kæl til morgen *s*
Tak for de mange svar - jeg har bedt kattene læse dem igennem!
-Gitte