MS Windows
briani 27239
XP knas
Fra : Stig Mogensen

Dato : 04-11-02 10:20

En XP Pro er pludselig meget langsom til at starte internet explorer 6 op(40
- 80 sekunder). Et antivirus check, og en søgen efter spyware gav intet
resultat. En "opdatering" af XP med XP CDen, hjalp heller ikke.

Derfor skulle C drevet formateres. Jeg går ind i genoprettelseskonsollen, og
logger på som administrator, på C:\windows
Derefter skrives "format C:", og der svares "J" til spørgmålet om hvorvidt
jeg er sikker. Derefter sker intet?? Jeg ryger lige lukt tilbage til
C:\windows prompten??

Da HDen er partitioneret i 3, og alle 3 er i NTFS(naturligvis med data på de
2 andre partitioner), kan jeg heller ikke formatere med Fdisk fra W98
bootdisc.

Hvad bør jeg nu prøve???

/Stig

--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.4 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 11:11

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derefter skrives "format C:", og der svares "J" til spørgmålet om hvorvidt
> jeg er sikker. Derefter sker intet?? Jeg ryger lige lukt tilbage til

Prøv at boote på cd'en i stedet for.
Tit kan man ikke få lov til at formattere et drev med systemfiler.
Måske kan du bruge denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q315341&ID=KB;EN-US;
Q315341&FR=1

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kasper

Dato : 04-11-02 14:54

On Mon, 04 Nov 2002 10:20:26 +0100, Stig Mogensen wrote:

> [...]
> 2 andre partitioner), kan jeg heller ikke formatere med Fdisk fra W98

Boot op på win98 disketten og slet derefter den ønskede partition med
fdisk (Ikke ms-dos partition mener jeg nok den står under) formater
drevet, eller boot op på din winxp cd.
/Kasper

Fra : Edmund

Dato : 05-11-02 06:13

Stig Mogensen wrote:
> [...]
> Derefter skrives "format C:", og der svares "J" til spørgmålet om
> hvorvidt jeg er sikker. Derefter sker intet?? Jeg ryger lige lukt

Du skal boote direkte med XP cd´en som Leony skriver, har du
genoprettelseskonsollen til at ligge på harddisken virker det ikke.

Men du skal skrive
format c: /fs:ntfs

prøv evt at skrive format /? for at se mulighederne.

--
Mvh Edmund