tekstboks med rullepanel...
Fra : Peter

Dato : 04-11-02 09:13

Hej,

Er der nogle der kan hjælpe med følgende:

Jeg er ved at lave en hjemmeside. Jeg har meget tekst, men vil ikke have, at
man skal skulle scrolle på selve hjemmesiden.
Jeg har under 'Formular' fundet en tekstboks med rullepanel, som jeg kan
sætte ind på siden. Dermed rykker hovedsiden sig ikke, når man scroller ned
gennem teksten. Problemet med denne tekstboks er, at man ikke kan markere
bestemte ord med fed i teksten, og ikke kan lave nogle ord om til
hyperlinks.
Hvordan laver jeg en tekstboks med rullepanel på siden, hvori jeg kan lave
hyperlinks osv.?

På forhånd tusind tak for hjælpen,

Mvh. Peter

Fra : Henrik

Dato : 04-11-02 17:24

Sådan som jeg forstår dit spørgsmål, tror jeg du skal bruge en "iframe". Prøv f.eks. med følgende:

<iFrame src="side_der_skal_vises.htm" ></iFrame>

I <div> indstiller du størrelse og placering af iframen på din side.

"side_der_skal_vises.htm" er en ganske almindelig html-side, hvor du kan lave alle de normale ting: Fed, hyperlinks osv.

--
Venlig hilsen Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-11-02 17:57

"Peter" <p@p.pp> skrev :

> [...]
>gennem teksten. Problemet med denne tekstboks er, at man ikke kan markere
>bestemte ord med fed i teksten, og ikke kan lave nogle ord om til

Formularer dur ikke til det, du kan muligvis lave det direkte i
FP, hvordan afhænger af, hvilken FP du bruger.

I ren html, smid det ind i en <div> med width og height på.

<h1>bla - bla-bla-bla - bla-bla-bla - bla-bla-bla - bla-bla-bla -
<b> Fed tekst</b> bla-bla-bla - bla-bla-bla - bla-bla-bla -
bla-bla-bla - bla-bla-bla - bla-bla</h1>

Her kan du så inde i <div> lave alt det normale som links, fed
tekst osv.