Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket videokamera- analog / digital
Fra : caz@work

Dato : 04-11-02 08:03

Jeg skal indkøbe et videokamera for min svigerinde. Det skal udelukkende
bruges privat- optagelser af børnene mv.

Umiddelbart hælder jeg til et digital (da jeg selv har et sådant-SONY), der
er gode redigeringsmuligheder, og kvaliteten er i top.

Budgettet siger ca. 7.000,- kr.- her kan man normalvis ikke få et Sony.

Er de tilbudte videokameraer til ca. 7.000,- hos ElGiganten, Eletronic City
mv. noget værd?
Eksagt har jeg set et JVC GRDVL157 hos El-Giganten til 6.799,- med både
digital in og ud.

Er der nogen der har nogle erfaringer omkring dette??

Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med de tilbudte forsikringer?

Mvh

Caz

Fra : Lars [2000]

Dato : 04-11-02 12:33

Et godt sted at se priser er www.pricerunner.dk eller på www.edbpriser.dk,
vælg hardware, derefter digital video. Så kan du se de billigste priser på
de fleste kameraer på markedet. Du vil bl.a. se at man kan få Sony digital
kamera (uden DVin) fra godt 6000 kr. Et godt bud ville i øvrigt være JVC 140
(uden DV in) til 5000 kr., eller JVC 167 (afløseren for JVC 157) til kr.
6.740. De fleste kameraer uden DVin kan få DVin ved hjælp af en lille
ændring i kameraets software, men der kan komme problemer med garantien.

PS. Hvis du søger oplysninger om tekniske data, udstyr etc. kan den svenske
side www.Cyberphoto.se anbefales, de har også oplysninger om udgåede
modeller som JVC 157. Her kan du også se svenske priser, nogle påstår at man
kan få tingene billigere i Sverige.

Forsikring? Når der er børn involveret, der gerne vil lege med apparatet,
kan det være fornuftigt med en forsikring. Men dem fotohandleren sælger er
dyre, ca. 50% er provision til fotohandleren. Ring til dit
forsikringsselskab, og hør hvad de kan tilbyde af ekstradækning, jeg betalte
1/3 af de ca. 10 % af nyprisen fotohandleren ville have.

Med venlig hilsen

Lars