MS Windows
briani 27239
Proceslinie i toppen
Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-02 05:49

Efter at et barn på 4 år i går legede med min laptop med Windows 2000 er
proceslinien pludselig havnet i toppen af skærmen.

Er der nogen der ved hvordan den flyttes på plads igen?
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-11-02 05:53

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) skrev :

>Efter at et barn på 4 år i går legede med min laptop med Windows 2000 er
>proceslinien pludselig havnet i toppen af skærmen.

Det er da bare at trække den hen, hvor du vil have den.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-02 06:40

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Det er da bare at trække den hen, hvor du vil have den.

Og hvordan gøres det sådan lidt mere specifikt? Jeg synes ikke at der
sker noget hverken ved højre- eller venstreklik på linien.

Fra : Britta og Poul Henri~

Dato : 04-11-02 08:27

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
> DK-2700 Brønshøj
> Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Før musen hen over processlinien på et sted hvor der ikke er nogen ikoner -
venstreklik og hold den nede medens du fører musen til bunden eller
siderne - slip venstreklik. Så let er det.

Poul Henrik

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 11:17

"Britta og Poul Henrik Christiansen" <poulbrit@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc621a4$0$394$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Før musen hen over processlinien på et sted hvor der ikke er nogen
ikoner -
> venstreklik og hold den nede medens du fører musen til bunden eller
> siderne - slip venstreklik. Så let er det.

Dette kan dog ikke gøres hvis den er låst (højreklik og tjek om der er hak i
"lås proceslinien").
Men mon dog en 4-årig er så udspekuleret/heldig.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 04-11-02 11:28

Leony wrote:
> Dette kan dog ikke gøres hvis den er låst (højreklik og tjek om der
> er hak i "lås proceslinien").
> Men mon dog en 4-årig er så udspekuleret/heldig.

Så vidt jeg ved kan man ikke låse proceslinien i Win2000.

Til spørgeren:
Tag fat i bjælken, og bevæg musen over til een af skærmsiderne. Startmenuen
burde gerne følge med. Nu hænger den ude i siden. Flyt den så det sidste
stykke ned i bunden. Jeg har selv haft dårlige erfaringer med, at man ikke
kan hive menulinien direkte fra top til bund...

--
Martin K

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-02 13:40

Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

> Så vidt jeg ved kan man ikke låse proceslinien i Win2000.

Der er i hvert fald ikke et menupunkt som angivet ;-(.

> Til spørgeren:
> Tag fat i bjælken,

Det ville have været smart om ikonet ændredes til en hånd ...

> [...]
> stykke ned i bunden. Jeg har selv haft dårlige erfaringer med, at man ikke
> kan hive menulinien direkte fra top til bund...

Nu kom den pludselig, men på ingen måde som I har nævnt det.

Ved at klikke et eller andet sted yderst til højre [eller, da den lå til
højre side, nederst] skifter den pludselig mellem at være i bund [eller
top] eller til siden. Jeg kan ikke lige finde system i det ...

Fra : Leony

Dato : 05-11-02 10:31

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved kan man ikke låse proceslinien i Win2000.

Det kan du jo selvfølgelig have lidt ret i.
Har ikke selv Windows 2000, men XP, de ligner hinanden så meget.
Der er dog, åbenlyst, enkelte undtagelser.

Fra : Martin K

Dato : 05-11-02 15:26

Leony wrote:
> Det kan du jo selvfølgelig have lidt ret i.
> Har ikke selv Windows 2000, men XP, de ligner hinanden så meget.

Det gør de nemlig. Jeg ved det også kun fordi jeg for 1½ uge siden købte og
opgraderede min Win2000 til en WinXP Pro DK Upgrade Student License.

> Der er dog, åbenlyst, enkelte undtagelser.

Efter nærmere anskuelser af XP, er der faktisk en del forskelle

--
Martin K

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-02 16:10

Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

> Jeg ved det også kun fordi jeg for 1∏ uge siden købte og opgraderede min
> Win2000 til en WinXP Pro DK Upgrade Student License.

Hedder det så ikke at »nedgradere«?

Fra : Martin K

Dato : 05-11-02 20:04

Per Rønne wrote:
> Hedder det så ikke at »nedgradere«?

Var også min egen holdning i starten - før jeg installerede XP. Men nu er
jeg faktisk meget glad for det... Jeg er faktisk også bedøvende ligeglad med
hvad du kalder min ?-gradering. For jeg er tilfreds med systemet. Den skulle
alligevel formateres, da den var blevet langsom og ustabil. Så kunne det jo
ligeså godt være XP som 2000 igen.

--
Martin K

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-02 04:18

> [...]

> alligevel formateres, da den var blevet langsom og ustabil. Så kunne det jo

Under VirtualPC på min Mac kører jeg som regel Windows 95, så det skulle
ikke forstås »nedladende«.

Windows 95 booter ganske simpelt hurtigst op, og da jeg dér kun bruger
Windows til noget der sagtens kan køre der [ordbøger, homebanking] er
der jo ingen grund til at bruge en nyere »model«. Windows 98 booter dog
hurtigere på VPC end på en Pentium [har prøvet] og Windows 2000 booter
da også anstændigt i forhold til Compaq-laptoppen på 450 MHz. Men Mac'en
bruger nu også en 867 MHz G4 PowerPC processor med 640 M RAM.

Man skal ikke nødvendigvis vælge det nyeste operativsystem til en
bestemt maskine.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-02 13:40

Britta og Poul Henrik Christiansen <poulbrit@tdcadsl.dk> wrote:

> Før musen hen over processlinien på et sted hvor der ikke er nogen ikoner -
> venstreklik og hold den nede medens du fører musen til bunden eller
> siderne - slip venstreklik. Så let er det.

Bortset fra at det ikke ser ud til at virke. Men nogle gange, når man
klikker yderst til venstre på proceslinien, ryger den pludselig ud til
højre side. Lodret.