MS Windows
briani 27239
Cannot move file...Problem
Fra : zigge

Dato : 04-11-02 00:44

Hej.

Når jeg prøver at flytte eller kopiere en fil får jeg nogen gange denne
fejl:

Cannot move (delete) "blabla.bla": It is being used by another person or
program.
Close any programs that might be using the file.

Problemet er bare at der ikke er andre brugere / programmer der er åbne, som
så vidt jeg ved bruger filen. Hvordan finder jeg ud af hvilket program det
er? Jeg har prøvet at lukke alt, så jeg spekulere på om det er en tjeneste
eller lignende der gør det?

Jeg køre Windows XP Pro (US) (SP1)

/ZIGGE

Fra : Bent Sørensen

Dato : 04-11-02 01:04

Hej,

> [...]
> er? Jeg har prøvet at lukke alt, så jeg spekulere på om det er en tjeneste

Jeg har oplevet dette i forbindelse med AntiVirus programmer, der overvåger
filer i baggrunden, men også FindFast og andre baggrundsprocesser kan give
denne fejl. Prøv at stoppe individuelle services en ad gangen for at isolere
den 'skyldige'.

Prøv eventuelt at hente en utility såsom "Handle" fra www.sysinternals.com,
som
kan vise hvilken process der har fat i en fil. Problemet kan dog være at
filen
kun er låst i kort tid, og det derfor kan være svært at fange i farten.

/Bent

Fra : zigge

Dato : 04-11-02 01:22

"Bent Sørensen" <usnbox@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> filer i baggrunden, men også FindFast og andre baggrundsprocesser kan give
> denne fejl. Prøv at stoppe individuelle services en ad gangen for at

Kan Indexing Service være den skyldige?

/ZIGGE

Fra : Bent Sørensen

Dato : 04-11-02 23:31

Hej,

> isolere
>
> Kan Indexing Service være den skyldige?

Jeg har før haft problemer med dette, dog mest i forbindelse med
log filer, hvor der hele tiden skrives data til. Det burde ikke være
tilfældet hvis det er en AVI fil, som nævnt andetsteds i denne tråd.
Prøv eventuelt at ekskludere AVI filer fra antivirus programmet, og
se om det hjælper. Prøv også at suspendere indexing service og test
om det hjælper.

/Bent

Fra : Michael Henriksen

Dato : 04-11-02 16:17

Bent Sørensen wrote:
> Hej,

Jeg havde samme problem med nogle avi-filer. Jeg fandt ud af at når jeg
markede en fil, så var der en eller anden process som brugte alle min cpu's
ressourcer. Men jeg fandt også ud af, at ventede jeg bare nogle sekunder,
5-6 stykker, efter markeringen, så kunne jeg slette den uden problemer.
Hvad det er der sker fandt jeg ikke ud af, men det er da ikke usandsynligt
det er indexering eller lignende, men som sagt vent nogle sekunder, så kan
du sikkert slette filen.....du kan godt nok ikke trække og slippe den til
papirkurven, men det må man leve med!

Michael

Fra : Edmund

Dato : 04-11-02 05:39

zigge wrote:
> [...]
> hvilket program det er? Jeg har prøvet at lukke alt, så jeg spekulere
> på om det er en tjeneste eller lignende der gør det?

At bruge stifinder uden mappevisning kan nogen gange hjælpe.

--
Mvh Edmund

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 04-11-02 08:45

Hvad er det for en fil der skal flyttes?

mvh Betina

Fra : zigge

Dato : 04-11-02 15:54

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote
in message news:fc.0073fb6b049f66d13b9aca0095b570cb.49f66e5@net.dialog.dk...
> Hvad er det for en fil der skal flyttes?

Det er en .AVI-fil...

/ZIGGE