Parringsproblemer
Fra : DK True Trust

Dato : 28-02-01 14:24

Hej alle.
Vi har nu haft parret de to samme katte 3 gange, hvoraf hankatten med
garanti er 100% fertil, er far til 4 kuld killinger.
Hunkatten har aldrig haft killinger før, så det i sig selv kan jo nogen
gange være et mindre problem.
2 ud af 3 gange har hun været falsk drægtig, har fået mave, mælk i
brysterne, og er gået ca. 65 dage, så kommer hun i en ny løbetid.
Hmmmm nu har vi så prøvet en af vores andre fertile hankatte, som ligeledes
er 100% fertil, og ved allerede nu, at hun er parret flere gange idag.
Nu venter vi så på resultatet og håber......
Men hvad nu hvis det viser sig, at det heller ikke lykkedes denne gang, hvad
skal vi så gøre ??
Har nogen et forslag ?
Alle råd er velkommen.
Mange miauuer fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-02-01 17:05

Hej Birgitte

Tja, min hovedregel er, at jeg ikke vil avle på en kat, som tydeligvis har
problemer med fertiliteten - det er nemlig arveligt... Så hvis ikke hun er
drægtig nu hvor hun er parret 3. gang, og med en anden hankat, så ville jeg
nok få hende steriliseret.
Der kan være mange forskellige årsager til, at hun ikke bliver drægtig - en
årsag kunne være cyster eller lignende i livmoder/på æggestokkene, som kan
komme af brug af p-piller eller andre hormonbehandlinger - eller der kan
være andre fysiologiske årsager til, at æggene ikke bliver befrugtede/sætter
sig fast som de skal. Det kan jo også være, at hun rent faktisk bliver
drægtig, men af en eller anden grund absorberer fostrene et stykke henne...?
Men som sagt, fertilitetsproblemer er lige så arvelige som alle mulige andre
ting, så hvis min kat havde problemer ville jeg ikke avle på hende/ham.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

DK True Trust <nospamtruetrust@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97iu4c$i7v$1@news.inet.tele.dk...

Fra : DK True Trust

Dato : 28-02-01 17:52

Det samme havde vi selv tænk os at gøre, vi er i den hældige situation, at
vores ældste datter på 21 er flyttet hjemmefra og gerne vil have hende
boende hvis hun ikke denne gang er drægtig.
Underligt nok så har hun 2 ud af de 3 andre gange med samme hankat vist, at
hun var drægtig, haft alle symtomer, fået mave, fået store vorter, dannet
mælk osv. når så dagen for fødslen er der, går hun i en ny løbetid.
Den sidste gang kom der ingen tegn på drægtighed, og hun gik også kun 3
uger, så kom en ny løbetid.
Hun har faktisk kun været på p.piller i 3 mdr. af hendes liv og hun er fra
d. 25/9-1999. Men hvor er det dog ærgeligt, da hun er en af vores
IMPORTEREDE katte.
Mange miauuer fra Birgitte

Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat
Vi venter 1 kuld Maine Coon killinger uge 13
sten@truetrust.dk
www.truetrust.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-02-01 17:55

Hej Birgitte
Jeg har prøvet det samme en hunkat der havde haft et kuld
og en hankat der var blevet far, 5 løbetider var de sammen
uden en "rigtig" drægtighed jeg var parat til at opgive, men
tænkte så een gang mere med en anden hankat, vupti fik
jeg et smukt kuld, jeg havde på et tidspunkt en hunkat til
parring i løbet af 8 mdr. var hun hos mig de 4½-5 mdr.
uden at blive drægtig, jeg ved ikke om hun senere blev
det, men jeg ved at det kan hjælpe med en ny kombination
selvom det er ærgerligt hvis man har sat næsen op efter lige
netop den parring der bare ikke vil ske

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-02-01 21:19

Jeg kender en perser der blev parret 15 gange uden at blive gravid. Hun
lagde sig simpelt hen på ryggen, når hankatten ville parre, først da hun kom
til en hankat, der tillod ejeren at holde hende i rigtig stilling, lykkedes
det.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-02-01 21:33

Hej Helle
Mit lille fnug blev 7 år den 6/1 så med lidt held
bliver hun snart voksen (ha ha ha) spøg til side
hun er alt hvad jeg overhovedet kunne/kan
ønske, taget i betragtning at hun er en HUN
en SOMALI og en BABUSHKA, det kan kun give
ballade