Hvad betydr ordet - udi min abjence
Fra : K. Thidemann

Dato : 03-11-02 22:19

jeg læser ordet som abjence, men hvad betyder det ?

andre forslag ? til hvad der skal stå

Bejstrup 1712-1760, Øster Han herred, Hjørring amt, HMB C 93 A-13,
kort 1/2, side 26

Fødte:
1739
No. 9
Erich Pedersen og Karen Maths datter i Synderstrup
Deres pige barn fød * formiddagen d. 5 Octobr. og
samme dags aften udi min abjence døbt af Snr. Henrich Bloch
udi Aggersborg præstegaard, kaldet Anne

Anne Larsdtr, Maths Lauritsens h. i Bleegebrynd
Daaben forkyndet ** 21 post Trinit. d. 18 Octobr.
Karen Pedersdatter, Thomas Lauritsens hustru af Lørsted
Niels Mathssøn fra Bonderup og Morten Pedersen i Beistrup
Johanne, Peder Nørgaards Datter og Maren, Jens Laursens dtr.
begge af Beistrup

Konen introd ** 26 post Trinit d. 22 November
* Tegn for mandag
** tegn for søndag

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 03-11-02 22:33

Udi min absence, dvs. mit fravær, blev han døbt af Seigneur (?) Henrich
Bloch.

Venlig hilsen

Hedvig

Fra : K. Thidemann