Skærme
Fijala 3554
hjælp til fladskærm
Fra : Mr Cool

Dato : 03-11-02 21:51

har lige i lørdags købt en 17" fladskærm hos fredgaard.en neovo
f-217(havde i forvejen en 19" miro trinitron)
nu skulle det være og så købte jeg denne skærm men hvor blev jeg
skufffeet med mindre det er mig der ikke
kan finde ud af den.jeg synes billedet er meget dårligt i forehold til
min 19 " og lige meget hvor meget jeg stiller
på opsætningen bliver det ikke tilfredsstillenede.men er det bare sådan
at man skal regne med at billedet ikke
står lige så godt som på min trinitron skærm eller hvad siger i.billedet
ser meget kunstigt ud-dårlige farver
meget lys-dårlig kontrast ialt ikke særligt godt

--
M.v.h
Preben

Fra : TBC

Dato : 04-11-02 15:50

"Mr Cool" <dsl67227@fjernmigvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser meget kunstigt ud-dårlige farver
> meget lys-dårlig kontrast ialt ikke særligt godt

Lol, hvad havde du regnet med, når du skifter kvalitet (Trinitron skærm) ud
med blær (En skærm der tager sig æstetisk og trendy ud fordi den er flad) ?

Men med med DVI (Hvis skærmen har dette) kan du faktisk få et "pænt" og
utroligt roligt skrivebords miljø hvis du lader din opløsning være den som
din skærm er bygget til.

Med alle andre opløsninger, eller særligt med video (og til dels spil) må du
indstille dig på en væsentligt ringere kvalitet end den du har været vant
til.

Selv om fladskærmes kvalitet er blevet væsentligt bedre siden de kom frem,
og til stadighed vil være under udvikling er det en anden teknologi som på
sine premisser har både svagheder og styrker ifht. den teknologi du har
været vant til.

TBC

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 04-11-02 19:05

Hvilken opløsning kører du med på skærmen ?

Mvh

Ali

?

Fra : Mr Cool

Dato : 04-11-02 19:43

"Zulfqar Ali" <a1awan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken opløsning kører du med på skærmen ?
>
> Mvh
>
> Ali

hej ali,har prøvet den alle

M.v.h
Preben
hoffer-er@cool.dk

Fra : TBC

Dato : 04-11-02 19:45

"Zulfqar Ali" <a1awan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken opløsning kører du med på skærmen ?

Mig eller Mr. Cool ? ...Jeg regner med du mener Mr Cool

Men jeg kører som reglen 1280x960 i windows og som reglen det samme eller
højere når jeg spiller, hvis grafikkortet kan trække det, når jeg bruger min
fortrukne skærm (Sony Multiscan G500, 21" Trinitron)

Når jeg bruger min digitale "skærm" (InFocus LP-350) og DVI kører jeg ALT i
1024x768 eftersom det er dét den er skabt til og derfor den opløsning der
ser bedst ud på den.

TBC

Fra : Tom.

Dato : 09-11-02 18:40

> [...]

> ser meget kunstigt ud-dårlige farver
> meget lys-dårlig kontrast ialt ikke særligt godt

Hej

For en tid siden solgte jeg min Computer med en 19" Trinitron skærm, til
fordel for kun at bruge bærbar. Det blev jeg godt nok meget hurtig træt af,
og har derfor købe en ny Pc'er med en 19" sony Trinitron skærm til. Jeg
oplever det lige modsat af dig, jeg kan bare ikke få min Trinitron skærm til
at stå lige så skarpt som den sony fladskærm jeg brugte i min Dock. Som
andre har skrevet så er det meget vigtig at du holder din fladskærm i den
opløsning som den er lavede til at skulle køre i. Du vil kunne se i din
manual hvad det er for en opløsning.

Tom Johansen.
København SV.

P.S. Fjern "FJERN_DETTE" i min email addy ved svar til mig privat