Urkraft - death på dansk?
Fra : - A

Dato : 03-11-02 20:59

Igår på metalfestivalen købte jeg et par skiver med Urkraft, som jeg
indtil videre kun har kendt til perifert - og helt uden at have hørt
deres musik.

Det at synge på dansk er jo noget specielt - især indenfor den genre.
Men efter at have hørt 2000 Demo og 2002 Promo Version 2 nedlægger jeg
paraderne og siger: det holder at synge på dansk.

Hvad siger i?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-11-02 09:45

- A <no@way.net> wrote in news:8hvasu43t6h1qk6jd5dmjuhnp7g988er5r@4ax.com:

> [...]
> Men efter at have hørt 2000 Demo og 2002 Promo Version 2 nedlægger jeg
> paraderne og siger: det holder at synge på dansk.

Jeg siger "hvilken Metalfestival???"

Kender ikke noget til Urkraft men det lyder da frisk at de synger på dansk.
Er vokalen sang eller Growl?

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : - A

Dato : 04-11-02 19:12

On Mon, 04 Nov 2002 08:45:04 GMT, Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk>
wrote:

>- A <no@way.net> wrote in news:8hvasu43t6h1qk6jd5dmjuhnp7g988er5r@4ax.com:
<.....>

Noget om Urkraft og en metalfestival i Aalborg.

>Jeg siger "hvilken Metalfestival???"
Ajajaj, hvad tænkte jeg lige på der?

Det er jo ikke urelevant information så her er lige et par links, der
fortæller mere:

http://www.metal-coven.dk/aalborg_metalfestival_2002.htm

Foreningen der står bag festivalen der gentages til næste år - 1.
Nopvember!

http://www.nordicrockbooking.dk/
>Kender ikke noget til Urkraft men det lyder da frisk at de synger på dansk.
http://www.gritt.dk/urkraft.html

Gritt er Urkrafts pladeselskab og siden giver en god intro på Engelsk
til bandet.

>Er vokalen sang eller Growl?
Både og!
Det er noget man skal vende sig til - det er jo en helt ny oplevelse
at høre tråd på dansk. Men jeg vendte mig faktisk ret hurtigt til det,
og jeg er helt sikker på at det holder i længden.

På et tidspunkt var der også et dansk band der sang på tysk. De hed
Panzerchrist og stilmæssigt lå de ret tæt på bands som Exmortem og
Pessimist - rimelig rå og brutalt.

Det virkede somom skruen fik et ekstra nøk, fordi de sang på tysk -
musikken blev mere snerrende og pågående.

Hverm ved, måske er det bare sproget?*s*