Det er håbløst...
Fra : Marie-Louise

Dato : 03-11-02 20:02

Den fede møgkat!!! Jeg har nu forsøgt at lade alle tre katte være sammen med
mig i stuerne. Det går også rimeligt så længe lille Bastet sidder og trykker
sig under en reol eller radiator. Men gud nåde og trøste hende hvis hun
vover sig ud på gulvet! Han er over hende med det samme, kradser og flår
hende, holder fast i hende mens han flår hendes mave med bagkløerne! Det er
p....uhyggeligt, og jeg tør ikke lade være med at gribe ind! Jeg er bange
for at han slår hende ihjel. Hun er så bange og ked af det at hun ikke
engang vil røres af mig. Jeg tog hende op efter denne omgang (som har været
den værste) og tørrede hende med en vaskeklud. Hun bliver nemlig så bange at
hun tisser ud over sig selv. Hun blødte også fra maven og fra en rift i
ansigtet.. Hvad fanden skal jeg gøre?????? Hvorfor ter det fede lede dyr sig
på den måde??? Jeg må få ham kastreret men har ikke råd før tidligst når jeg
får løn næste gang, så må jeg jo holde dem adskilt indtil da. Virker
kastrationen med det samme????

Frustrerede hilsener
Marie-Louise

Fra : Denise

Dato : 03-11-02 20:19

Hej Marie-Louise
Det er klart at du bliver nødt til at beskytte den stakkels mis for det er
altså synd, så I må holde dem adskilt. Og du skal også skælde ham ud, så han
ved han gør noget galt, altså du må vise at det er dig der bestemmer.
Mht til penge, prøv og snak med dyrlægen om du kan vente med at betale til
du får løn, og forklar at situationen er kriminel, og få ham kastrereret så
hurtigt som muligt. Om det virker med det samme ved jeg ikke, men det må du
jo se. Nu kan jeg ikke huske hvordan du startede med at sætte dem sammen,
men den sikreste måde er at gøre det langsomt, så du må prøve helt forfra
med adskillelse og give den tid det tager. Hvis du vil at det skal lykkes,
så kan det tage lang tid, og man må have tålmodighed og bruge tid og kræfter
på det. Men få ham ordnet så hurtigt du kan.
Håber andre har ideer til dig.
Hilsen Denise

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-11-02 21:00

Marie-Louise skrev (stort snip)
<Hvorfor ter det fede lede dyr sig på den måde??? >

Mine rødder kan også slås, sparke og sende pelstotter
rundt i huset. Måske mærker han (navn ?) din usikkerhed
og vrede overfor ham, og lader det gå ud over Bastet,
måske glemmer du at lade ham vide at du stadig elsker ham og at han er tryg
hos dig.

Nej der går et stykke tid inden hormonerne er ude af kroppen på 1-3 md. men
jeg sidder med en"fornemmelse" af at det ikke kun er hormoner der er
problemet, men at du måske overreagere lidt (ikke for at fornærme dig) men
det er sjældent at så unge katte slås rigtig for alvor, så vidt jeg husker
er han også kun en stor killing, ikke ??

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Marie-Louise

Dato : 03-11-02 21:08

Jeg tror næppe jeg overreagerer.... Jeg har lige fået den lille til at falde
så meget til ro, at jeg kunne undersøge hendes mave. Hun har dybe flænger på
brystet og på benene. Jeg har renset dem efter bedste evne, men man kan se
helt ind til musklerne et par af stederne, og jeg tror de skal sys. Jeg har
bare ikke råd til at tage hende til vagtdyrlægen, så jeg må tage afsted med
hende hurtigst muligt imorgen. Gid fanden havde det lede møgdyr. Jeg krammer
og fedter for ham ustandseligt for at han ikke skal føle sig udenfor, og han
sover i min seng om natten. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan det her
nogensinde skal lykkes.

Marie-Louise

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aq3v8g$26l$1@sunsite.dk...

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-11-02 21:49

> [...]

han
> sover i min seng om natten. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan det her

Føj hvor væmmeligt ((

Sikke da en skid, ham Horus

Og det er da egentlig underligt (for mig) at han overfalder en (hun)killing.
Jeg ville bedre have kunnet forstået hvis det var en fertil han som han kom
op og slås med Men sikke da noget møg.

Jeg synger med i koret om at du må få klippet apparatet af ham med det
samme. Hvis det er en ansvarlig dyrlæge bør han/hun kunne se dit problem og
være villig til at vente med betalingen. Det her er jo en nødsituation.

Men det får mig til at tænke på....hvis nu ens kat bliver syg "på den
forkerte tid af måneden" og man ikke har råd til at gå til dyrlægen.... Er
der nogen steder man kan søge om hjælp? Eller er det kun pensionister o.l.
der kan det?

Er der et dyrlægeløfte ligesom der er et lægeløfte? Sådan at dyrlægen
egentlig SKAL behandle dyret frem for alt?

Vores dyrlæge har en "kun mod kontant" holdning, men dog ikke mere end at vi
HAR fået girokort med derfra en gang da det kneb - uden dankort har man ikke
altid kontanter i større mængde hjemme heller. Og da Bøv skulle aflives
spurgte hun ligefrem hvordan jeg ville betale. Det var jo osse sidst på
måneden... Men der havde jeg altså baldret sparegrisen. Men omvendt har jeg
altså heller ikke liiige råd til at de andre skal blive syge foreløbig...

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-11-02 23:24

Marie-Louise skrev
<Gid fanden havde det lede møgdyr. Jeg krammer
og fedter for ham ustandseligt for at han ikke skal føle sig udenfor, og han
sover i min seng om natten.>

Det er altid svært at "vurdere" en mail, du laver ingen
smilyer, men hvis det er dine følelser for Horus du giver
udtryk for her, kan du være sikker på at han mærker dem
selvom du fedter nok så meget. Det er ikke kun børn
der kan blive forfærdelig jaloux på nye søskende, det
kan dyr også, det er derfor mange anbefaler at man i det
første stykke tid tager sig ekstra meget af den gamle kat,
selvom den nye er mindre, nyere og mere indbydende,
indtil den gamle kat ved 100% sikkert at den stadig er lige så elsket som
før.Katte er exepsionelle gode til at "samle"
vores humør og følelser op.

Fra : Marie-Louise

Dato : 04-11-02 18:42

Nej, sådan er det nu ikke... Jeg elsker min grimmer hankat af hele mit
hjerte, men var nok temmelig rystet og bitter på ham da jeg skrev indlægget
igår.

Men normalt kan han slet ikke være i tvivl om, at han er meget meget elsket

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aq47lj$b54$1@sunsite.dk...

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 04-11-02 11:26

"Marie-Louise" <mlb@atp-ejendomme.dk> wrote in message
> [...]

han
> sover i min seng om natten. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan det her

Det lyder rigtig, rigtig skidt - og nej, jeg tror ikke det er jalousi det
drejer sig om. Hvis hun ligefrem har fået flænger på maven, så...
Vores Laban kuede Freja _meget_, men blod så vi aldrig, og alligevel kan vi
i dag se, at vores lille Frejamis havde gemt sig langt væk i sig selv, mens
vi havde Laban. Selvom de også legede og engang imellem sov sammen. Den
tillidsfulde kat hun er nu, så vi aldrig dengang ...
I må have været ved dyrlægen nu - hvad sagde han/hun?
Krydser fingre for at lille Bastet er OK.
-Gitte

Fra : Marie-Louise

Dato : 04-11-02 18:45

Lille Bastet er rimelig ok. Hun har nogle rigtig grimme sår, men dyrlægen
syntes de sad nogle "gode" steder så de ikke behøvede at blive syet. Hun får
penicillin. Men sårene på sjælen, tjaa.. Nu får de lige en chance. Jeg
holder dem totalt adskilt i 14 dage efter at han er kastreret, så må vi se
om det er hankattetendenser eller ren jalousi. Jeg har talt med Bastet's
opdrætter, og hvis det ikke går, må hun tilbage

Marie-Louise

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-11-02 19:06

Marie-Louise skrev
<Jeg har talt med Bastet's opdrætter, og hvis det ikke går, må hun tilbage

Det er altid trist når tingene ikke går som de skal, kan du
ikke bede dyrlægen om når nu Horus bliver kastreret, om
at klippe hans kløer, også bagkløerne, min affaldskat
Fnugger, er også meget voldsom og for at "skåne" de
andre katte lidt, bliver hans bagkløer også klippet så
han ikke skader dem når han bliver for grov, ellers er det
"normalt" kun på forbenene jeg studser kløer.

Fra : Ann K.

Dato : 03-11-02 21:28

Hje Marie-Lousie.
Dét der lyder alvorligt!
Sådan som du beskriver deres slagsmål, er dét jeg kan se hvis Tjalfe
eller Saga er oppe at slås med en fremmed mis! Netop taktikken med at
smide den svageste om på ryggen, holde godt fast i halsen/nakken/struben
og så kradse/flå/bide løs på det bløde, sårbare maveskind er utroligt
effektivt, hvis man altså virkelig ønsker at skade... Dét er den
behandling stakkels Ranje har fået to gange af Saga Og han er idag
dødeligt bange for hende - styrter fx væk fra vindueskarmen, hvis han
kan se hende gå rundt udenfor!
Små-drengene og til dels Namacoola kan sagtens lege slåsslege, hvor de
også ligger og kradser på hinanden - men man er ALDRIG i tvivl om der er
tale om leg eller alvor! Pels og blod står om ørerne på dyr og
mennesker, og hvis det lykkes at skille de to, så styrter den underlegne
væk - ofte smurt ind i urin og fækalier!

Få Horus kastreret _nu_! Prøv, som Denise foreslår, at tale med
dyrlægen, om du kan få en afdragsordning... forklar ham, _hvor_ slemt
det står til hjemme - så kan det være at han vil være hjælpsom...
Indkøb så et større lager af Feli-friend, Feli-way og baldriandråber
(hvis dine katte "tænder" på det)... og start så _helt_ forfra med
introduceringen af Horus og Bastet..
Og - ja, ved godt at det ikke er dét her, du vil høre - tag så en snak
med Bastet's opdrætter... forklar situationen... og forbered dem på at
du muligvis er _nødt_ til at levere Bastet tilbage! Du vil gøre hende en
STOR tjeneste, ved at og lade hende komme tilbage til et sted, hvor hun
kan føle sig tryg (hvis altså ikke kast + nyintro virker) !
Det er IKKE at give op - men at gøre, hvad der er bedst for begge katte!
Det ville være SYND, at lade Bastet være i et hjem, hvor hun ikke kan
føle sig sikker... På sigt kan det give hende psykiske problemer

Håber virkelig det bedste for dine katte!
Mvh Ann - der STADIG må støtte Namacoola, alt hvad jeg kan - også selv
om jeg da kan se at hun er ved at blive meget bedre... hun kom fra et
hjem, hvor hun blev overfaldet

Fra : Marie-Louise

Dato : 03-11-02 22:06

Hej Ann og Lisbeth!

Tak for jeres gode råd og støtte Jeg taler med min dyrlæge imorgen, og
også med min opdrætter. Jeg synes også det virker helt absurd at en stor
hankat tæver en lille hunkat på den måde. Men jeg vil helst ikke opgive
hende endnu, det må kunne lade sig gøre. Men selvfølgelig ikke for enhver
pris. Allerede nu er hun jo rystende bange for ham, og det kan ikke være
meningen. Den lille stakkel, hun er så sød og kærlig... Jeg har siddet med
hende i armene i et par timer nu, så hun er faldet helt til ro, og kan også
spinde lidt. Men de sår... Puha, mit hjerte bløder for hende..

Med trist hilsen
Marie-Louise

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-11-02 14:32

Hej Marie-Louise
Jeg vil gerne prøve at forklare/uddybe hvorfor jeg ikke
tror at det kun er et kastrations-spørgsmål med Horus.

I din profil skriver du at han er en blid kærlig kat, 100 %
"mors-kat" helst på skødet af dig, nu er der så en lille ny
som tager meget opmærksomhed "fra ham"

En hankat som er ved at blive "voksen" vil typisk prøve
at parre, måske prøve at markere sig som overkat, men
jeg har endnu ikke mødt en stor hankilling som viste sin
kommende fertilitet, ved at være så grov og ond, endda mod en hunkilling, og
det er grunden til at jeg ikke tror at kastration alene vil ændre det, det
fjerne "hankatte-attituderne" men det hjælper ikke på jalousien, og udfra
hvad du selv skriver her og på hjemmesiden er jeg meget overbevist om at det
er kernen i problemet.

Fra : Marie-Louise Baden

Dato : 04-11-02 15:38

Hej Marianne!

Det tror jeg du har evig ret i. Jeg tror heller ikke det er nok at få
ham kastreret, men vil dog gøre forsøget. Men du har ret, han er meget
meget jaloux, også over for Astarte. Hun har dog "bukserne på" i deres
forhold, så han gør aldrig hende noget, piver bare hvis jeg tager hende
op. Men jeg tror heller ikke helt at det er nok at få ham kastreret. Jeg
har aftalt med dyrlægen at han skal kastreres på onsdag (min far har
sødt sponseret, pyha) og så får han en hormonbehandling oveni (eller vel
snarere en antihormonbehandling?). Så skal jeg prøve at introducere dem
meget forsigtigt om 14 dage - 3 uger. Hvis det er det samme, så må jeg
tale med hendes opdrætter om at få hende solgt til anden side (med sorg
i hjertet...).

Tak for dine gode råd

Marie-Louise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 03-11-02 22:19

Hej Marie-Louise

Jeg må indrømme at jeg er en smule chokeret over at læse om den behandling
han udsætter hende for.
Jeg har en hankastrat der også godt kan finde på at "lege" lidt voldsomt med
killingerne og sparker dem på maven som du beskriver. Forskellen er bare at
der aldrig har været så meget som en skramme efter det. Så nej - jeg tror
helt bestemt Horus mener det der alvorligt, og hvis jeg var dig ville jeg
holde dem adskilt indtil han er blevet kastreret.

Jeg ved helt ærligt ikke hvad jeg skal råde dig til udover at få ham
kastreret hurtigst muligt. Om nødvendigt kan du, som de andre siger, blive
nødt til at levere Bastet tilbage til opdrætteren.
Evt kan du snakke med dyrlægen om han mener noget beroligende (evt.
naturmedicin) til Horus kunne hjælpe i sammenføringsperioden.

For søren da hvor jeg føler med dig - og stakkels lille Bastet.

Mange hilsner fra Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : AEK

Dato : 03-11-02 22:27

Hej Marie -Louise !

Har du modtaget min mail ?

/ Anya.

Fra : Hanne Dahl

Dato : 04-11-02 08:09

"Hejsa Marie-Louise.
Hvis du får en tid hos dyrelægen idag så et lille råd.
Som måske er lidt dyrt men ikke dyrer end at skulle flytte kat.
Feliwayen som placeres i stikkontakten, virker utrolig godt på urolige
katte.Så mit råd tag en med hjem for den virker mere end 4 uger. Placere den
i det rum hvor katteneopholder sig mest.Du kan også bruge den når din
han er blivet nossefikseret

Hilsen Hanne Dahl.