Dahlberg kattesygeforsikring
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 03-11-02 19:32

Hejsa,

Endelig er økonomien til at jeg har råd til at tegne kattesygeforsikring for
mine katte og jeg har tænkt mig at tegne den hos Dahlberg. Jeg sad og læste
en masse gamle indlæg igennem, hvor der var en der så pludseligt skrev at
hun måske ville melde dem ind i Dahlberg inden de blev for gamle. Men
hvornår bliver en kat for gammel til at kunne tegne forsikringen (Mine de to
er jo allerede 2 år)?

Endvidere hvordan gøres det egentlig helt praktisk? Med indsending af
regninger osv. Dækker det også alm sygdom, fx hvis en halsbetændelse kommer
ud over selvrisikoen på 500 kr?

Jeg har jo tit flere af kattene nede hos dyrlægen, men på regningen bliver
der jo ikke skrevet hvilken kat der er blevet behandlet, eller hvor mange.
Så i princippet kunne man vel bare tegne for den ene (selvom jeg naturligvis
ikke har tænkt mig det *G*)? Eller skal man bede dyrlægen om at
udspecificere hvilke katte der får hvad? Eller hvilke krav stille de?
Hvad gør I andre? *S*

Mvh
Vibeke

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 04-11-02 10:55

Hej Vibeke

> [...]
> hun måske ville melde dem ind i Dahlberg inden de blev for gamle. Men
> hvornår bliver en kat for gammel til at kunne tegne forsikringen (Mine de

Der er ikke nogen aldersgrænse ved Dahlberg, så vidt jeg husker ... det er
der vist ved den anden kattesygekasse.

> Endvidere hvordan gøres det egentlig helt praktisk? Med indsending af
> regninger osv. Dækker det også alm sygdom, fx hvis en halsbetændelse
kommer
> ud over selvrisikoen på 500 kr?

Det dækker al akut sygdom. Hvis du er nødt til at drøne til dyrlægen, fordi
katten bliver syg akut/kommer til skade, så dækker forsikringen. Enkelte
ting dækker de ikke, såsom medicin man køber og tager med hjem, men alt i
alt er dækningen ret god. Jeg er nok ret pro forsikringen, eftersom det
reddede min økonomi, da både kæresten og jeg var på SU og vi pludselig havde
en kronisk syg kat, der konstant måtte indlægges akut. Det var mange tusinde
kroner vi fik refunderet...
et foregår rent praktisk således: Missen bliver behandlet hos dyrlægen, man
fortæller dyrlægen at katten er forsikret hos Dahlberg og at de skal sørge
for at regningen er udspecificeret, og dernæst betaler man så. Når man så er
hjemme igen, smider man kvitteringen i en kuvert og sender den fluks afsted
til Dahlberg... kort tid efter tikker en check ind hos en med det
refunderede beløb. Jeg synes det gik meget hurtigt, og jeg havde aldrig
problemer med at de forsøgte at unddrage sig noget.

> [...]
> ikke har tænkt mig det *G*)? Eller skal man bede dyrlægen om at
> udspecificere hvilke katte der får hvad? Eller hvilke krav stille de?

Kattens øremærke skal stå på regningerne, så du kan ikke snyde med den del
af sagen (desværre, ak... en krone sparet er en krone vundet, som kattene
alligevel spiser) ... hm. Jeg har netop ryddet op i papirerne, og som en
naturlig følge deraf (typisk) kan jeg ikke finde noget som helst... men så
vidt jeg husker, skal man være medlem af Kattens Værn også og katten skal
være registreret i Dansk Katteregister og dyrlægen skal være medlem af den
danske dyrlægeforening. Prøv at kontakte Kattens Værn, det var via deres
pjece om kattesygekasse at jeg fik mine katte sygesikret.
-Gitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-11-02 14:12

In article <3dc64401$0$11447$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Gitte J.
Lock <gjl@stofanet.dk> wrote:

> Der er ikke nogen aldersgrænse ved Dahlberg, så vidt jeg husker ... det er
> der vist ved den anden kattesygekasse.

Hej Gitte

Heller ikke for indmeldelse? Kan jeg i princippet melde mine katte ind
i Dahlbergs når de bliver smidt ud af Dyrekassen Danmark som 12 årige?

Dyrekassen danmark har en grænse for indmelding, der hedder 6 år - og
de bliver automatisk udmeldt når de er 12 år. Til gengæld er dækningen
vist lidt højere mens de er medlemmer (maks. summen man kan få udbetalt
pr. år)
Ellers er fremgangsmåden den samme v. akut sygdom. Der er ting der ikke
dækkes, så som alm. årlige chek, vaccinationer, tandbehandling og
neutralisering.
Jeg har ikke haft brug for min forsikring (7-9-13), men det giver mig
en dejlig tryghed at vide at jeg har den, hvis...

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 04-11-02 15:00

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> wrote in message
news:041120021412155999%> Hej Gitte

> Heller ikke for indmeldelse? Kan jeg i princippet melde mine katte ind
> i Dahlbergs når de bliver smidt ud af Dyrekassen Danmark som 12 årige?

Jeg kan huske at jeg tænkte - "nå, så tager jeg Dahlberg, for Dyrekassen har
en aldersgrænse, som jeg ikke vil finde mig i..." Ja, det vil jeg mene at du
kan. Men nu må jeg vist hellere begynd at lede i skabene, for det er da
irriterende at svare sådan efter hukommelsen (teflon).

> [...]
> de bliver automatisk udmeldt når de er 12 år. Til gengæld er dækningen
> vist lidt højere mens de er medlemmer (maks. summen man kan få udbetalt

Jeps, det var det jeg syntes var så åndssvagt - at katte der jo kan leve
meget længe skulle ryge ud ved 12 år.

> [...]
> Jeg har ikke haft brug for min forsikring (7-9-13), men det giver mig
> en dejlig tryghed at vide at jeg har den, hvis...

Både jeg og manden ville nødig være foruden ... og dyrlægerne er måske også
ofte en anelse mere fleksible, når de ved at man har forsikret kræene.
-Gitte

PS: Man kunne da kontakte Dahlberg (Og Dyrekassen DK for den sags skyld) og
spørge, om ikke de kunne tænke sig at have en beskrivelse af deres sygekasse
på NG'ens hjemmeside? Smart for dem og for os, eftersom de får deres tilbud
ud til katteejerne, og vi slipper for at skulle søge så meget, hver gang vi
vil kigge på det

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-11-02 16:06

In article <3dc67d5b$0$5792$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Gitte J.
Lock <gjl@stofanet.dk> wrote:

> Jeps, det var det jeg syntes var så åndssvagt - at katte der jo kan leve
> meget længe skulle ryge ud ved 12 år.

Hæ - det er jo en forretning, og det er dér det begynder at koste -
sådan generelt set. Det er også derfor jeg undrer mig over at man kan
melde kræene ind i Dahlberg på et tidspunkt, hvor risikoen må være oppe
i høje procenter..

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 04-11-02 15:00

Kære Gruppe

Jeg har læst de foregående indlæg og kan ikke lade være med at spekulere på om
det virkelig kan betale sig at forsikre sine katte. Jeg mener katteforsikringen
er jo ikke gavebod og med ret stor sandsynlighed kan man sige at der ikke kommer
flere penge ind end der kommer ud. Jeg har haft kat svarende til små 10 år og i
den periode har jeg vel betalt en 2-3 regninger der var over den nævnte
selvrisiko - hvad ville det koste at forsikre en kat i 10 år?
Mvh
Kim

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 04-11-02 15:31

Tja - i mit tilfælde kostede Laban os et utal indlæggelser akut, dvs. mange
regninger på ca. 12-1500 kr, i løbet af ret kort tid (2 personer på SU), og
selvrisikoen skulle kun betales een gang, eftersom det var et sammenhængende
sygdomsforløb... for os var det pengene værd.
Har man en økonomi, hvor pludselige regninger på 2-1500 kroner eller mere
ikke resulterer i økonomisk ruin, så kan man sikkert sagtens undvære. Men,
har man ikke råd til den slags uforudsete udgifter, så er det rart at kunne
betale et mindre beløb regelmæssigt (også selvom det er dyrt på sit) og
vide, at pengene kommer retur den dag dyrlægen scorer kassen - og at katten
ikke skal svigtes, fordi man ikke gad den faste årlige udgift til
sygesikringen. Det må blive en afvejning for den enkelte, alt efter
økonomisk formåen. Jeg mener; har man ikke _råd_ til at forsikre katten, har
man da sikkert slet ikke råd til at lade være...

Andre laver en opsparingskonto til den slags uforudsete udgifter (har man
råd til at lade sådan en vokse sig ret stor ret hurtigt, er det velsagtens
det bedste).
-Gitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-11-02 15:54

In article <3DC67D70.643AE032@hum.auc.dk>, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
> den periode har jeg vel betalt en 2-3 regninger der var over den nævnte
> selvrisiko - hvad ville det koste at forsikre en kat i 10 år?

Hej Kim

Hm - tjah ,-) det er jo sådan med alle forsikringer, at man faktisk
håber det er penge ud af vinduet - og det er det i de fleste tilfælde
også - gudskelov - men hvis uheldet skulle være ude er de forbandet
rare at have...
Vi sparer faktisk op ved siden af, lidt hver måned. Men hvis nu katten
er uheldig på en eller anden måde i sine første leveår, er opsparingen
ikke ret stor endnu, og så er det rart at være forsikret.
Dyrlægeregninger har det med jo at blive meget store meget hurtigt
Jeg er også helt bevidst om, at jeg også køber noget fred i sindet til
mig selv Det vil være rigeligt at skulle være bekymret for katten,
uden også at skulle bekymre sig om økonomien oveni. Så jeg dækker mig
ind som jeg nu bedst kan.

Fra : Kate

Dato : 04-11-02 21:49

Hej Kim

Som Gitte Og Ann svarer, så kan det være den forsikring man selv har
det bedst med. Da mine katte var udekatte havde jeg dem også forsikret,
vidst nok hos Dahlberg, og det var med den bagtanke at det ikke måtte
være økonomien der afgjorde liv eller død for mine katte. Jeg fik
faktisk brug for Johans del af forsikringen fordi han blev overfaldet,
eller invovleret i slagsmål, resultatet var en skambidt kat, der var
syg meget længe. Set i bakspejlet gik Johan nok i chok. Jeg måtte
gentagne gange til dyrlæge med ham over det næste år og da det var
relateret til samme overfald fik jeg regningerne betalt. Jeg husker
ikke det præcise beløb, men mindes at jeg i alt fik betalt mere end
rigeligt tilbage i forhold til de to kattes forsikringer.
Da de så blev indekatte holdt jeg op med at forsikre dem, men fik jeg
nogensinde udekatte igen ville de helt klart få en forsikring.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer