Ftp på 2 computere med d-link 804?
Fra : BJ

Dato : 03-11-02 19:42

Hej.
Jeg har re-directed port 21 på d-link 804 router til min
sekundære pc, da det er der min ftp server kører.
Havde hørt at det også skulle indbefatte port 20, men det
kører fint bare med port 21!

Men er det muligt også at kunne kører ftp server samtidig på
min primære computer via en smart opsætning i routeren, altså
så begge computere kan benytte port 21 på en gang?

Håber nogen kan svare.

Venligst
--
BJ

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-02 20:00

"BJ" <newsmail@tele.dk> wrote in message

> Men er det muligt også at kunne kører ftp server samtidig på
> min primære computer via en smart opsætning i routeren, altså
> så begge computere kan benytte port 21 på en gang?

Nej, du kan ikke have 2 servere under samme port...

Du kan bruge port 21 til den ene, og fx port 22 til den anden...

Men ellers kan du da sætte serveren op med virtuelle biblioteker, så den kan
hente filerne fra din hovedmaskine via lokalnetværket

Fra : BJ

Dato : 03-11-02 20:39

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
> "BJ" <newsmail@tele.dk> wrote in message
>

> Du kan bruge port 21 til den ene, og fx port 22 til den anden...

Hmm...lyder som en løsning!

> Men ellers kan du da sætte serveren op med virtuelle biblioteker, så den
kan
> hente filerne fra din hovedmaskine via lokalnetværket

Det er præcis hvad jeg har gjort, og det virker også fint. Problemet er
bare at jeg ikke kan tilgå ftp servere ude på nettet, fra min primære pc, da
routernen re-dicter til pc2. Men det er måske løst med første del af
dit svar?

Tak for et hurtigt svar

--
BJ

Fra : Calle.

Dato : 04-11-02 14:31

BJ wrote:
> [...]
> er bare at jeg ikke kan tilgå ftp servere ude på nettet, fra min
> primære pc, da routernen re-dicter til pc2. Men det er måske løst med

Jeg har da også en ftp kørende på port 21, men jeg har da intet prblem med
at komme i kontakt med ftp servere fra min anden PC.
Jeg har også dlink 084 som router. Du må have lavet noget galt i
opsætningen.

--
Automatik Mekaniker
Calle