Ram til Cube
Fra : Thomas

Dato : 03-11-02 19:20

Hej,

Jeg skal til at opgradere min Apple Cube.

Såvidt jeg kan se bruger den standard SD Ram PC133.

Er der nogen i gruppen der ved om jeg kan købe ovenstående eller skal det
være noget ram der specifikt er lavet til Apple Cube?

Mvh.
Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 23:39

Thomas <thlu@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen i gruppen der ved om jeg kan købe ovenstående eller skal det
> være noget ram der specifikt er lavet til Apple Cube?

Alm. PC133 er ganske fint, medmindre det er 512 MB moduler, da de kan
være lidt besværlige. Hvis du gerne vil have 512 MB moduler, så skal du
enten købe dem hos en Mac-forhandler eller sørge for, at du kan levere
dem tilbage, hvis de ikke virker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 03-11-02 23:39

Hej Rene,

Yaki...det var ellers netop to stk. 512 moduler jeg havde tænkt på at købe.
Nå - men der er ikke andet for end at lave en aftale med en forhandler som
kan tage varen tilbage i tilfælde af at de ikke virker.

Tak for svaret..

Mvh.
Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-02 00:01

> [...]

> Nå - men der er ikke andet for end at lave en aftale med en forhandler som
> kan tage varen tilbage i tilfælde af at de ikke virker.

Tjek priserne hos www.macxpres.dk, www.computerstore.dk og
www.nemdirect.dk, da de sælger Mac-ting. Desværre er de nok dyrere end
det du finder hos www.edbpriser.dk.

Det er noget med hvor mange Mbit de RAM-chips der sidder på modulerne
indeholder.

På denne side kan du se de præcise specifikationer:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42671

Kigger man på www.edbpriser.dk kan man finde Kingston ValueRAM som har
de rette specifikationer:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494657905

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/PartsInfo.asp?ktcpartno=KVR
133X64C3/512

http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=10566

De koster en hund mere end de billigste (jeg troede faktisk ikke, at det
var så billigt igen!), men Kingston er super kvalitet og jeg vil mene at
disse moduler virker i Cube. Jeg skal dog nok holde mig fra at udstede
garantier, så sørg for at returnering er muligt.