Nyt ASUS bundkort til Pentium 4
Fra : rondo

Dato : 03-11-02 16:10

Jeg har kig på en ny Pentium 4 2533 MHz processor, og er i den forbindelse
i tvivl om, hvilket ASUS bundkort jeg skal vælge til. Bundkortet behøver
hverken have lydkort eller netkort integreret, men det skal kunne bruges
med DDR PC2100 RAM. Jeg er villig til at ofre op til 1500,- kr. på
bundkortet. Er der nogle med mere forstand på bundkort end mig, der har
nogle gode råd og/eller forslag?

rondo
_______________________
I'm the captain on this ship.....
and I've my wife's permission to say so

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 03-11-02 16:32

Køb ikke P4PE lorte kort. Viser temp for meget ca 10 grader. Køb et andet
mærke msi eller noget andet.

Mvh
Thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-11-02 18:25

<---------------------->
> Køb ikke P4PE lorte kort. Viser temp for meget ca 10 grader. Køb et andet
> mærke msi eller noget andet.

<---------------------->

Sådan er det generelt mig bekendt med Asus MB. ikke to mærker af MB viser
samme cpu temp, det er også kun vejl.
Når nu man ved Asus viser ca. 10 grader for meget, hvad er så problemet ?

Syntes ikke det betyder så meget hvilken mærke MB man vælger i dag til alm
brug, hvis det er med Intel i845E eller i845PE chipset, da de alle er meget
stabile, jeg ville vælge i845PE chipsetet da det er det nyeste.

Hvis man gerne vil over clokke syntes jeg helt klart Abit er bedst

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 03-11-02 18:24

Læs lige denne tråd.

http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=&postid=242244#post242244

Den sidste post hvor en har testet 7 kort 4 af dem kørte 6 gradet kolder ind
de 3 andre. Asus kan ikke lave ordenlige kort mere.

Mvh
Thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-11-02 18:56

<-------------------------->
> Den sidste post hvor en har testet 7 kort 4 af dem kørte 6 gradet kolder
ind
> de 3 andre. Asus kan ikke lave ordenlige kort mere.
<-------------------------->

Weee..........

<-------------------------->
i have two P4PEs here, tried the same
P4-2400/533 in both boards:
Running at 173 FSB (3114Mhz), 1.675Volts and the same Swiftech MCX4000 with
3watt Y.S.Tech fan.
One board runs at 40-41 C idle
the other one at 47-48 C. Using the
same case and absolutely nothing changed, but the boards,so this is really
strange.
<--------------------------->

Jeg må sørme give dig ret..... utroligt 2 helt samme MB viser 2 forskelige
tempratue i samme opsætning, det er for dårligt

Jeg mener nu heller ikke Asus MB er så gode som de har ry for, det kan også
tydeligt ses på priserne, de koster jo stort set det samme som andre, før
hen lå Asus MB i den helt dyre ende...

Jeg har selv Abit IT7 med Intel i845E chipset og kan kun sige det er Kanont,
hvis man kan undvære de PS/2 porte og parallel/seriel porte som mangler.. de
finder dog på nyere Abit board da de har fået kritik over dette og har
lyttet til forbrugerne..

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 03-11-02 19:01

Jeg kan også se hos mig lig 10 til dit bundkort tmp og du har hvad cpu'en
er.

Lyder lidt suspekt

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 03-11-02 19:02

Hvad den idle temp er.

Mvh
Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 03-11-02 20:56

Min er 36 grader på P4PE

--Mic

Fra : Flemming

Dato : 03-11-02 21:21

Michael Holm wrote:
> Min er 36 grader på P4PE

Hvilken køler bruger i så til sådan et kort ?
(Kan i anbefale nogle mindre støjende ?)

Mvh. Flemming

Fra : Frontier

Dato : 03-11-02 22:16

Hejsa :)

On Sun, 3 Nov 2002 20:56:11 +0100, "Michael Holm" <Michael@Holm.org>
wrote:

>Min er 36 grader på P4PE
>
>--Mic

Hvad er din Vcore btw?

Min P4PE'er er desværre en af de varme. Vcore (er sat i CMOS til
1.500), men er 1.568 ifølge seneste Asos probe...

Sært at motherboardets egne sensore ikke kan opfatte at 1.500 er 1.568
når Asus's egen utility kan? Oh well...sådan er der så meget...

/Frontier

Fra : Michael Holm

Dato : 04-11-02 16:30

Min ligger mellem 4.98 og 5.02, så det er vist inden for speks. Det er ikke
motherboardet der regulere spændingen, men din PSU. Hvis den ligger for højt
for dig, så køb en bedre kvalitet PSU. Min er en Noise Control 235W. Lidt
lille, men det kører upåklageligt.

Jeg skiftede PSUen, fordi min 3.3 lå på 3.78, og alle alarmer gik hele
tiden. Skiftede PSU, og nu ligger de alle perfekt.

--Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 04-11-02 16:30

Vrøvl, 1.498 og 1.502
--Mic

Fra : Frontier

Dato : 04-11-02 20:10

Hejsa :)

On Mon, 4 Nov 2002 16:30:13 +0100, "Michael Holm" <Michael@Holm.org>
wrote:

>Vrøvl, 1.498 og 1.502

Hvilket måske forklarer forskellen på temperaturerne. Min er som sagt
en af de varme motherboards, og da CMOS ikke tillader lavere Vcore
indstillinger end 1.500 (som på mit board er 1.568), bliver min CPU
åbenbart det varmere...&%/)&%)/&%/)

/Frontier

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-11-02 16:53

> <-------------------------->
fra
> [...]
> the other one at 47-48 C. Using the
> same case and absolutely nothing changed, but the boards,so this is really
<------------------------->

Vil lige tilføje at det måske ikke er helt fair da det ikke er med samme
cpu, der kan godt være forskel på 2 samme cpu'er den ene kan godt være bedre
end den anden

Fra : Michael Holm

Dato : 03-11-02 20:55

Er det ikke ligemeget hvad temperaturen viser? Jeg er nu glad for mit P4PE.
Nu viser det jo også kun 49 grader ved top belastning.

--Michael

Fra : Nicolai

Dato : 03-11-02 21:12

> Er det ikke ligemeget hvad temperaturen viser? Jeg er nu glad for mit P4PE.
> Nu viser det jo også kun 49 grader ved top belastning.

JO! TOTALT!!! P4'ere drosler ned ved 70!!!

Det når ingen... og da slet ikke hvis de høje temp skyldes fejlmåling (elendig termometer)

Alt andet med det kort rocks!

Fra : Frontier

Dato : 03-11-02 21:56

Hejsa :)

On Sun, 3 Nov 2002 21:11:40 +0100, "Nicolai" <nifoSPAMSUCKS@nospam.dk>
wrote:

>JO! TOTALT!!! P4'ere drosler ned ved 70!!!
>
>Det når ingen... og da slet ikke hvis de høje temp skyldes fejlmåling (elendig termometer)

Normalt er min 47-48 grader (idle). MP3-encoding og Medal of honor kan
klemme den op på 55. Men...DivX-encoding kan s'gi få den op på 63...

Kører med Swiftech 4000b + en 30 CF/M blæser...åbenbart ikke nok.

/Frontier

Fra : Nicolai

Dato : 03-11-02 18:37

> Køb ikke P4PE lorte kort. Viser temp for meget ca 10 grader. Køb et andet
> mærke msi eller noget andet.

LOL!!! - det var nok det værste argument jeg længe har set.

Læs lidt på www.asusboards.com, så vil også du opdage at P4PE nok er det bedste kort der er kommet på markedet i flere år..

Fra : Nicolai

Dato : 03-11-02 18:57

> LOL!!! - det var nok det værste argument jeg længe har set.
>
> Læs lidt på www.asusboards.com, så vil også du opdage at P4PE nok er det bedste kort der er kommet på markedet i flere år..

Men ja, der findes da FLERE andre mærker det er fuldt på højde med ASUS. Min CPU idler på 39 grader, og hvis det er målt 10
grader for højt, så KAN jeg ikke se problemet...

Fra : Frontier

Dato : 03-11-02 21:56

Hejsa :)

On Sun, 3 Nov 2002 16:31:34 +0100, "Thomas Strøm Larsen"
<tholar30@hotmail.com> wrote:

>Køb ikke P4PE lorte kort. Viser temp for meget ca 10 grader. Køb et andet
>mærke msi eller noget andet.

Sikker på det? Jeg ved en del snakker om at temp'en er noget højere på
dette motherboard. Min er p.t. 48 grader...og når jeg mærker siden på
min swiftech, lyder det meget passende...(hvis ikke den faktisk er
varmere).

/Frontier

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-11-02 17:04

> [...]
> med DDR PC2100 RAM. Jeg er villig til at ofre op til 1500,- kr. på
> bundkortet. Er der nogle med mere forstand på bundkort end mig, der har

Et godt råd fra mig.. hvis det skal være et Asus MB.. så køb et med Intel's
nye i845PE chipset

Fra : *** J o h n n y 2000~

Dato : 03-11-02 17:51

der kommer et nyt fra asus snart der hedder P4SDX, det skulle være cool
- ellers snup asus P4S533, det er rigtig godt

johnny