Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Naturen en solskinsdag i november...
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-11-02 15:24

Naturen en solskinsdag i november..

Gårsdagens flotte vejr med solskin, høj blå himmel og
næsten vindstille, var en fantastisk oplevelse, jeg var
ude at fotografere hele dagen fra kl. 10:00 til 16:00.

Jeg har netop opdateret med nye billeder på Photo-Gallery.dk,
der er 3 preview-ark / 36 billeder, ta' selv et kik:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of3.html

Alle er naturligvis vekommen til at kommentere og diskutere
billederne, og hvis der kommer noget jeg synes er konstuktivt
og brugbart, så skal jeg nok blande mig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 03-11-02 21:41

--
"Når jeg ser et indlæg fra en netbetjent, lader jeg min Magnum

> [...]
> billederne, og hvis der kommer noget jeg synes er konstuktivt
> og brugbart, så skal jeg nok blande mig.

Endnu engang skal vi vist til at have gang i diskussionen om, hvorvidt der
må postes links for kommercielle sites her i gruppen?
Godt at Polfoto og alle de andre ikke reklamerer en gang om ugen!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-11-02 22:27

Onkel Dunkel wrote:

> Endnu engang skal vi vist til at have gang i ....cut...

Og endnu en gang må vi så bruge tid på at fortælle
Tiscali's abuse afdeling, at troll'en Clark Kent har
omgået deres systemer, og har oprettet et nyt log-in.
..........:-/

FUT - meget langt væk....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Asus

Dato : 05-11-02 02:22

> [...]
> Tiscali's abuse afdeling, at troll'en Clark Kent har
> omgået deres systemer, og har oprettet et nyt log-in.

Tydeligvis en fyr du ikke bryder dig om, måske fordi han kritiserer dine
halvrådne billeder, men det er vel tilladt uden at du skal kommentere og
dømme evt. tidligere indlæg.

Fut selv af h til...

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 05-11-02 21:46

--
"Asus" <zaks45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Tydeligvis en fyr du ikke bryder dig om, måske fordi han kritiserer dine
> halvrådne billeder, men det er vel tilladt uden at du skal kommentere og

Ebbe er bare lidt sart, og så er han jaloux, fordi han ved, jeg laver bedre
billeder end ham.

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-11-02 01:35

Onkel Dunkel skrev:

>Ebbe er bare lidt sart, og så er han jaloux, fordi han ved, jeg laver bedre
>billeder end ham.
Øh, har vi set nogle af dine billeder ?

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 06-11-02 19:21

Jeg har stadig ikke helt forstået hvorfor du poster denne reklame så ofte
her i gruppen. Hvis det er for at tjene penge så held og lykke, men der
findes mange gratis billeder af meget høj kvalitet derude.
Så jeg antager at det er for at modtage kritik på dine fotos? Her er min
mening om det sæt billeder du har linket til:
Min generelle kritik går på, at du poster for mange billeder. Man drukner i
ret ligegyldige fotos af objekter, der tilfældigt kom forbi din linse. Det
går ud over det billede eller to, der er okay. En anden generel ting er, at
dine kompositioner er meget svage: Enten har du for meget med, eller også
for lidt, og det virker ikke ret velovervejet. Af og til har du placeret et
objekt i det gyldne snit, f.eks. denne traktor:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/image/efteraarsploejning-82.jpg

Men traktoren (som må være det interesante objekt her) er langt væk, og der
er uendeligt meget trist forgrund vi skal igennem før vi ser traktoren. Hvis
du vil sælge billedet til john Deere skal du nok tættere på, så man kan se
logoet.

Hvis jeg skal give dig ét gratis råd omkring dit site, så vær mere kritisk
med hvad og hvor meget du poster. Lidt men godt giver et langt bedre
indtryk.

Hvis jeg skal give dig et godt råd omkring dine billeder, så er der meget
god litteratur om emnet. Jeg har selv i sin tid haft meget stor fornøjelse
af Thomas Nykrogs "Kreativ Fotografering" i Politikens fotoserie.

/Ib F

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 06-11-02 23:39

"Ib Frederiksen" <black.hole@hot.mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> god litteratur om emnet. Jeg har selv i sin tid haft meget stor fornøjelse
> af Thomas Nykrogs "Kreativ Fotografering" i Politikens fotoserie.

God konstruktiv kritik, Ib!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-11-02 01:04

Ib Frederiksen wrote:

> [...]
> god litteratur om emnet. Jeg har selv i sin tid haft meget stor fornøjelse
> af Thomas Nykrogs "Kreativ Fotografering" i Politikens fotoserie.

Nå - vi er vist ikke helt på bølgelængde, og signal/støj-
forholdne er ikke så gode på den frekvens som du anvender.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 07-11-02 09:04

> Nå - vi er vist ikke helt på bølgelængde, og signal/støj-
> forholdne er ikke så gode på den frekvens som du anvender.
Du poster åbenbart ikke dine billeder for at modtage kritik på dem. Jeg
brugte 20 min. på at kigge på dine billeder og kommentere dem sagligt. Hvad
synes du der er gået galt i vores kommunikation? Skulle jeg mellem linierne
have læst at du i virkeligheden ikke var interesseret i kritik, eller at
dine billeder har et indiskutabelt højt niveau, og dermed er hævet over al
kritik? En slags referenceværker, der ikke kunne eksekveres bedre
nogensinde?
Hvis jeg skal gætte poster du dine billeder for at sælge dem. Fint nok, helt
og lykke.
/ib