Abit KT7 med Athlon XP 1700+ ?
Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 03-11-02 12:11

Hej!

Kan det lade sig gøre at puste mere liv i min gamle pc (Duron 950, Abit KT7)
ved at udskifte Duronen med en Athlon XP 1700+?
Kan den køre på dette bundkort?

Ifølge manualen tager den op til 1000 MHz Athlon, men det er jo muligt at
indstille FSB'en til 133 MHz og multiplieren til 12,5, hvormed man jo godt
kan nå de ca. 1400 Mhz. Men kan processoren overhyovet køre på det gamle
bundkort?

--
MVH Troels

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-02 13:16

Det lader det ikke til ifl. http://shor.ter.dk/824107239

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 03-11-02 14:05

> Det lader det ikke til ifl. http://shor.ter.dk/824107239

Det var ærgerligt... Så kan det være jeg bliver nødt til at invistere i et
nyt bundkort... Øv øv!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC Sedan

Fra : Leony

Dato : 03-11-02 14:25

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det lade sig gøre at puste mere liv i min gamle pc (Duron 950, Abit
KT7)
> ved at udskifte Duronen med en Athlon XP 1700+?
> Kan den køre på dette bundkort?

Ifølge denne:
http://www.amdmb.com/files.php
så skulle den nyeste BIOS til KT7 understøtte XP cpu'er.
Hvor højt den går ved jeg ikke, men du kan prøve at søge i deres forum (evt
poste en besked med spørgsmålet).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-11-02 15:06

Leony wrote:

> [...]
> så skulle den nyeste BIOS til KT7 understøtte XP cpu'er.
> Hvor højt den går ved jeg ikke, men du kan prøve at søge i deres forum (evt

KT7 er med KT133 chipset, og så kører FSB ikke mere end max 110 MHz.
Med andre ord, FSB kommer sandsynligvis til at køre 100, hvis man ikke
vil bruge non-standard indstillinger.
Højeste multiplier kender jeg ikke, afhænger af bios'en.
Et forsigtigt gæt er 14x, og dermed vil den køre 1400, svarende til en
XP1600+, med en langsommere FSB.

Fra : Michael Holm

Dato : 03-11-02 15:22

Jeg har k'rt med en 1333Mhz i mit KT7. Jeg ved sgu ikke lige om det er en
1700+, men det er vel der omkring.

--Michael

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 19:45

Michael Holm wrote:
> Jeg har k'rt med en 1333Mhz i mit KT7. Jeg ved sgu ikke lige om det
> er en 1700+, men det er vel der omkring.

Øhhhh... en 1333 er da vel ikke en 1700+. Det er en 1333! Det kan godt ske
at 1333 ikke synes lagt væk fra 1466, men der er forskel på T-Bird-,
Palomino- og T-bred kernerne, såvidt jeg er orienteret...

--
Martin K

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-02 19:54

Martin K wrote:
> Det kan godt ske at 1333 ikke synes lagt væk fra 1466, men der
> er forskel på T-Bird-, Palomino- og T-bred kernerne, såvidt jeg
> er orienteret...

Det mener jeg også.
<http://shor.ter.dk/100910556>

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 20:00

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Det mener jeg også.
> <http://shor.ter.dk/100910556>

Altid godt med et officielt AMD link

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 09:44

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhhhh... en 1333 er da vel ikke en 1700+.

1500+ kører med 1333 MHz.
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=124&PageID=7

Fra : Martin K

Dato : 04-11-02 10:15