problem med mysql og php..
Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-11-02 05:03

Hej Herinde...
jeg sidder og vil gerne lægge data ind i en mySQL database, herunder et
kodeord.. og jeg bruger nedestående linie til det..

mysql_query("INSERT INTO brugere
(id,fornavn,efternavn,adresse,byen,postnr,telefon,brugernavn,email,inter
esser,kodeord) VALUES
('','$o_fornavn','$o_efternavn','$o_adresse','$o_bynavn','$o_postnummer'
,'$o_telefon','$o_email','$o_brugernavn','$o_interesse',PASSWORD('$o_kod
eord'))");

Den giver dog kun et blank record (bortset fra id feltet) - hvad er det,
som jeg ikke kan se..?

Thomas
--
404 file not found

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-11-02 10:08

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> eord'))");
>
> Den giver dog kun et blank record (bortset fra id feltet) - hvad er det,

det skal jeg ikke kunne sige, men prøv at bruge flg:
mysql_query("INSERT......")or trigger_error(mysql_error());

Derudover så er flg struktur fuldt legal, og til tider lidt lettere at
bruge:

mysql_query("
INSERT INTO brugere
SET fornavn='$o_efternavn', efternavn='$o_fornavn', etc... ")
or trigger_error(mysql_error());

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jacob Atzen

Dato : 03-11-02 11:38

"Thomas Jensen" <krage@ofir.dk> writes:

> [...]
> eord'))");
>
> Den giver dog kun et blank record (bortset fra id feltet) - hvad er det,

Prøv at vise os lidt mere af din kode. F.eks. der, hvor du sætter de
forskellige variable.

Hvis du ikke har planer om at tildele id feltet nogen værdi, så undlad
at nævne det i din insert.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-11-02 05:04

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at vise os lidt mere af din kode. F.eks. der, hvor du sætter de
> forskellige variable.
Det sker på side1.php med tekstfelter <input type="text"
name="o_fornavn"> o.s.v.

Thomas
--
404 file not found

Fra : Tinky Winky

Dato : 04-11-02 14:22

> Det sker på side1.php med tekstfelter <input type="text"
> name="o_fornavn"> o.s.v.

Så er indholdet af tekstboksen i $_POST['o_fornavn'] (eller
$_GET['o_fornavn'] hvis du har method=get) og ikke $o_fornavn.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-11-02 16:27

"Thomas Jensen" <krage@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> eord'))");
>
> Den giver dog kun et blank record (bortset fra id feltet) - hvad er det,

Tyder på at dine variabler er tomme. Har du prøvet at udskrive dem før du
indsætter dem?

/henrik

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-11-02 05:04

"Henrik Jensen" <hj@netwerk.dk> skrev i en meddelelse
> Tyder på at dine variabler er tomme. Har du prøvet at udskrive dem før
du
> indsætter dem?
Har jeg prøvet nu, og det fejler, medmindre jeg sætter dem på selve
siden <?php $o_fornavn = "snipsnapsnude" ; ?> - hvad er det, som (har)
fejlet i min php (en freeBSD binary install 1.3.26 med php 4.2.3 og
mysql 3.22.32 på)

Thomas
--
404 file not found

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-11-02 08:03

On Mon, 4 Nov 2002 05:04:10 +0100, "Thomas Jensen" <krage@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>siden <?php $o_fornavn = "snipsnapsnude" ; ?> - hvad er det, som (har)
>fejlet i min php (en freeBSD binary install 1.3.26 med php 4.2.3 og

Register Globals er som standard slået fra på en nyere php. Dvs. at
værdier sendt via url'en skal findes via $_GET[variabelnnavn] i stedet
for bare $variabelnavn. Er formen sendt via POST så skal du i stedet se
på $_POST-arrayet.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Tinky Winky

Dato : 04-11-02 13:13

> [...]
> eord'))");
>
> Den giver dog kun et blank record (bortset fra id feltet) - hvad er det,

Sæt SQL sætningen ind i en variabel:

> [...]
> ('','$o_fornavn','$o_efternavn','$o_adresse','$o_bynavn','$o_postnummer'
> ,'$o_telefon','$o_email','$o_brugernavn','$o_interesse',PASSWORD('$o_kod
mysql_query($sqlquery);

og udskriv så din SQL query:
echo $sqlquery;

Så kan du se hvad du giver til MySQL. Sætningen kan evt. indsættes i
phpMyAdmin, for en nem måde at få fejlmeddelelser.