NSLOOKUP
Fra : Billyboy

Dato : 03-11-02 02:02

Hej, hvordna kan det være jeg får Query Refused,
når jeg bruger det medfølgende DNS værktøj i kommandoprompten, til at slå
adresser op?

Det jeg typisk gør er at jeg starter NSLOOKUP i en SHELL.

Herefter skriver jeg som eks. (alle linier afsluttes med ENTER)

set type=any
set class=any
server ns12.inet.tele.dk
ls tdc.dk

Og så kommer fejlen
*** Can't list domain tdc.dk: Query Refused

Det jeg er interesseret i er iat kunne liste alle subdomains i et domain i
et hug. For at checke om der på et domain f.eks. er en WWW, BENT, KURT, osv.

Jeg er ikke kun tilfreds med det jeg får blot ved at skrive
tdc.dk

Håber en kan give mig et lille råd.
--
Billyboy from EscApers

To gain weakness, all you need is showing your weakness.
But to be strong is the ability to show weakness.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 03-11-02 09:46

Billyboy wrote:
> Det jeg er interesseret i er iat kunne liste alle subdomains i et domain i
> et hug. For at checke om der på et domain f.eks. er en WWW, BENT, KURT, osv.

prøv http://www.dk-hostmaster.dk/'s søge funktion, nogle ISP tillader
dk-hostmaster dette.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-11-02 10:22

In article <3dc473ca$0$75503$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Billyboy wrote:
> [...]
> et hug. For at checke om der på et domain f.eks. er en WWW, BENT, KURT, osv.
>
> Jeg er ikke kun tilfreds med det jeg får blot ved at skrive

De fleste sætter deres navneserver op sådan at du ikke kan lave
zone transfer. Det er et bevidst valg, således at personer som
dig, samt hackere ikke kan udlede noget info om infrastruktur
alt for let.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-11-02 10:31

"Billyboy" <billyboy@fake.but> wrote:

>Og så kommer fejlen
>*** Can't list domain tdc.dk: Query Refused

Navneserveren tillader ikke zone transfer til dig. Som Christian
skriver så kan du bruge dk-hostmaster til at lave AXFR - hvis
udbyderen tillader det. TDC gør.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/