Stofanet og Netgear router
Fra : Jeanine Pecrú

Dato : 02-11-02 22:03

Hei

Er der nogen her der kan hjælpe mig med at komme på Stofanet med min Netgear
RP 144 router?

Jeg har fulgt opsætningsvejledningen fuldstændigt, men det vil ikke virke.

Som switch fungerer den ganske udmærket, men når jeg vil logge på Stofanet
via den, så vil den ikke. Der kommer simpelthen en timeout.

Mit system består af 3 PC'er der er koblet sammen i netværk via ovennævnte
router/switch. Den ene PC har 2 netkort så den også kan koble op til
Stofanet. Mit ønske var at jeg kunne koble op fra en hvilken som helst af
mine PC'er uden at de andre var tændt, men jeg kan ikke få det til at virke.

Når jeg kobler routeren på kabelmodemet og forsøger at tilslutte til
Stofanettet via en af PC'erne sker der ingenting. Jeg kan se at "activity"
lampen på kabelmodemet blinker engang imellem, men ingen forbindelse. Jeg
bruger Stofanets signonside når jeg forsøger at logge på. Styresystemerne er
Windows XP pro og Windows 98. en der for nuværende kobler op til Stofanet
kører Windows 98.

Hvad gør jeg forkert?

mvh
Jeanine

Fra : Peter

Dato : 02-11-02 23:11

"Jeanine Pecrú" <jecrú@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit system består af 3 PC'er der er koblet sammen i netværk via ovennævnte
> router/switch. Den ene PC har 2 netkort så den også kan koble op til

Du burde blot kunne tilslutte alle pc'er switchen direkte og modem i
switchen (evt. i uplink). Der skal ikke bruges to netkort i en af pc'erne.

Fra : Peter

Dato : 02-11-02 23:24

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:aq1ik2$osg$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Du burde blot kunne tilslutte alle pc'er switchen direkte og modem i
> switchen (evt. i uplink). Der skal ikke bruges to netkort i en af pc'erne.
....hvilket godt nok kræver abonnement på stofas family-opkobling til 25 kr.
pr. måned...

Fra : J. Kromann

Dato : 03-11-02 19:09

Fra : Jeanine Pecrú

Dato : 04-11-02 20:02

>min

>pc'erne.
>25 kr.

Ja, men når jeg nu har en router så burde alle PC'erne jo kunne komme på
uafhængigt af hinanden. Så vidt jeg har forstået er det netop routerens
styrke.

Jeg har ikke meget lyst til at betale for et family abonnement da jeg jo kun
bruger én maskine af gangen. Jeg har en PC i mit atelier, én i stuen, og en
i et havehus hvor jeg ofte sidder og skriver. Formålet var at kunne tænde
PC'en der hvor jeg aktuelt opholder mig uden at skulle have andre kørende og
bruge strøm og forstyrre resten af familien. Det må kunne lade sig gøre!

--
hilsen Jeanine

Fra : J. Kromann

Dato : 03-11-02 19:13

Så vidt jeg ved, behøver man kun familieopkobling hvis man ønsker at
ha' computerne på samtidig.. Jeg har selv et netværk med en
stofaopkobling, og sætter man den ene til værtscomputer og kører
deling af internetforbindelse kan man ha begge maskiner på...
Maskinerne er forbundet via en switch... Du skal til denne løsning
enten bruge 2 netkort eller USB og netkort...

Fra : Vagn Eriksen

Dato : 10-11-02 18:05

"J. Kromann" <kromann1@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Maskinerne er forbundet via en switch... Du skal til denne løsning
> enten bruge 2 netkort eller USB og netkort...

Passer ikke. Jeg har selv installeret masser af Netgears routere på
Stofanet-opkoblinger.
Du kan endda få 5 emailadresser uden familieopkoblingen.
Problemet er svært at fejlsøge uden teksniske oplysninger, men kontroller
først, om routerens WAN-interface er sat op til DHCP eller fast IP. Det skal
svare til det, der fremgår af kontrakten med Stofa.
- Har forbindelsen før været brugt på en enkelt PC, vil modemet huske
netkortets MAC-adresse. Det er der også en vej omkring.

Du kan kontakte mig på email, men jeg skal som sagt have nogle flere
oplysninger.

Hilsen Vagn Eriksen
vagn.eriksen@mail.tele.dk