ECS K7S5A + pc133 problemmer
Fra : Allan Andreasen

Dato : 02-11-02 19:21

Hej

Jeg har for nylig fået dette bundkort og ville så smække mine 2x 256 Mb
pc133 ram moduler i men fandt hurtigt ud at at det måske ikke var så smart.
Jeg kunne fint installere windows og alt mulig andet men når jeg ville lave
noget ressurce krævende så som spil eller 3dmark frøs computeren bare helt.
Jeg prøvede så at fjerne et af ram modulerne og computeren har kørt helt
stabilt indtil videre.

Er der andre der kender til dette problem?

Mvh Allan

Fra : hej

Dato : 02-11-02 21:35

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stabilt indtil videre.
>
> Er der andre der kender til dette problem?

Hej Allan .
Det gør jeg det er dit bundkort der ikke køre så godt med 2 sd ram blokke.
jeg har haft min maskine til rep. på grund af det samme , fik et andet
bund kort og opgraderet til ddr ram.
prøv at pille den ene ram blok ud så skal du bare se løjer ( det skal være
den der sider i dimm 1 du piller ud , det hjalp for mig så kørte min
maskine perfekt .

Hilsen Søren

Fra : Danish Bacon

Dato : 02-11-02 22:31

har kørt med 1 x 128 mb pc133 + 1x 256 mb pc133 i 1½ måned nu uden problemer
på det kort.
Måske jeg bare er heldig???

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 03-11-02 04:45

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> wrote in message
> har kørt med 1 x 128 mb pc133 + 1x 256 mb pc133 i 1½ måned nu uden
problemer
> på det kort.
> Måske jeg bare er heldig???

Nej, det tror jeg ikke.

Teorien med at K7S5a ikke kan køre med 2 sdram blokke er ikke særlig vandtæt
syntes jeg. Jeg har indtil videre kørt med 3 K7S5A boards og de kører
alle/har kørt med 2 blokke sdram. Både pc100 og 133.

Problemet lydere mere som en defekt ramklods hvis du spørger mig.

Test ramklodsen på et andet board. Et af dine venners f.eks.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-02 11:53

Jógvan Lindenskov wrote:
> Problemet lydere mere som en defekt ramklods hvis du spørger
> mig.

Også min vurdering.

> Test ramklodsen på et andet board. Et af dine venners f.eks.

Brug også www.memtest86.com, lad det køre ca. 2timer pr.
128MB RAM.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Jerry og Pia

Dato : 06-11-02 16:04

Det er vist noget med, at det kun de nyere rev. k7s5a bundkort der ikke har
"2 x pc133 sdram bug"