Unger........ hvad nu
Fra : Bo

Dato : 03-11-02 02:04

Min "hvide" mollyer har fået unger, og jeg har placeret dem for sig selv
nede i akvariet. men hvad så nu.

Link til noget hjælp/oplysninger om mad, pleje og lign. ville være fedt.
Eller hvis du lige har et godt råd så kom frisk

Bo Andersen

Fra : Plesner

Dato : 02-11-02 22:46

> [...]
>
> Link til noget hjælp/oplysninger om mad, pleje og lign. ville være fedt.
> Eller hvis du lige har et godt råd så kom frisk

Der er såmænd ikke så meget andet at sige end at de skal passes ligesom
forældrene med den ene forskel, at deres foder gerne må være lidt
mindre/finere.

Plesner

Fra : Bo

Dato : 03-11-02 07:50

"Plesner" <you@wish.net> wrote in message
> Der er såmænd ikke så meget andet at sige end at de skal passes ligesom
> forældrene med den ene forskel, at deres foder gerne må være lidt
> mindre/finere.
>
> Plesner

Tak for svaret, men lige et til

Jeg har 3 hvide og 3 sorte mollyer og 2 pragtsmerling, er der far for at
ungerne bliver spist hvis jeg slipper dem løs ?

Hilsen bo

Fra : Plesner

Dato : 03-11-02 00:33

> Jeg har 3 hvide og 3 sorte mollyer og 2 pragtsmerling, er der far for at
> ungerne bliver spist hvis jeg slipper dem løs ?

Ja. Pragtsmerlinger er glade for små og ikke så små fiskeunger. Jeg har
selv oplevet at få spist 2,5 cm unger af mexikanske højlandstandkarper af
netop pragtsmerlinger. Vent til ungerne bliver markant større, hvis du vil
være bare nogenlunde sikker på, at de overlever. I en af de få
opdrætsartikler om netop pragtsmerlinger står der netop, at disse (i en
størrelse på 12-15 cm så vidt jeg husker) kort før parringen åd nogle ret
store danioer (et eller andet sted mellem 6 og 10 cm).

Plesner