Skærme
Fijala 3554
Fladskrærme og grafikkort!
Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 02-11-02 17:10

Jeg har pt. et Geforce 3 TI200+DVI og overvejer at opgradere grafikkortet
til brug for meget krævende spil f.eks. Battlefield 1942 på min 15" Dell
fladskærm med DVI (forøvrigt uden Pixel-fejl!).

Der er imidlertid enkelte der har sagt at det ikke kan betale sig at
opgradere pga. jeg har fladskærm. Er der nogen der har erfaringer hermed?

Fra : TBC

Dato : 02-11-02 20:11

"Jens Mikkelsen" <jenmi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er imidlertid enkelte der har sagt at det ikke kan betale sig at
> opgradere pga. jeg har fladskærm. Er der nogen der har erfaringer hermed?

Det eneste det hanlder om er spørgsmålet om der er nogen grund til at
opgradere såfremt dine spil kører perfekt på din fladsskærms native
opløsning, alle andre opløsninger en den skærmen er skabt til (Sædvaligvis
1024x768 eller 1280x1024) ser nemmelig ræderlige ud på en digital fladskærm.
Derfor er der ingen brug for at at dit grafikkort skal kunne trække dine
spil i f.eks 1600x1200 eller 2048x1536 hvis din skærm er skabt til 1024x768

Man kan dog overveje hvor højt man vægter 2 eller 4 x AntiAliasing, og så
vil man hurtigere kunne få noget ud af det med et større grafikkort selvom
man har fladskærm.

TBC