Oluf Eskildsen Hougan (Haugan) født 1846 i~
Fra : Roar Malvig

Dato : 02-11-02 16:17

Takknemlig dersom noen har opplysninger om denne person og eventuell
etterslekt:

Oluf Eskildsen Hougan (Haugan)
født 28. mars 1846 (året er riktig, fødselsdato noe usikker) i Malvik
(Strinden) utenfor Trondheim, Norge.

Sønn av:
Far: Eskild Pedersen Haugan f. 1823, død 2. september 1867.
Mor: Elen Andersdatter Haugan (Hougan, Haugrønning, Hougrønning) født
i Trondheim, Norge 3. januar 1823, død 23. desember 1904.

Begge foreldre bodde hele livet i Malvik i Norge.
Slektsnavnet Haugan kan også være stavet Hougan.

Angjeldende Oluf Eskildsen Hougan bosatte seg i Danmark i 1868 og fikk
senere "indfødsret":

http://ddd.dda.dk/immibas/immibas2_soeg.asp?efternavn=hougan&fornavne=&bop%E6l_lokalitet=&erhverv=&f%F8delokalitet=&f%F8deland=norge

Etter dette har jeg ikke funner spor av denne personen og ville være
taknemlig dersom noen har opplysninger om ham og eventuelle
etterkommere.

På forhånd takk,
med vennlig hilsen
Roar Malvig,
Asker, Norge

roarm@hotmail.com

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 03-11-02 11:07

Hans ansøgning om dansk indfødsret ligger på Rigsarkivet under 29/3 1901
løbe nr. 63 Her står hans fødselsår til 1846.
Jeg bor ikke i København, så jeg kan ikke tilbyde at gå ind og se sagen.
Hanne Bjørn

Roar Malvig <roarm@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6c12ec56.0211020717.63c2e769@posting.google.com...

Fra : Bente Aaris

Dato : 03-11-02 16:23

"Hanne Bjørn" <nmb5210@vip.cybercity.dk> skrev i melding
> [...]
> løbe nr. 63 Her står hans fødselsår til 1846.
> Jeg bor ikke i København, så jeg kan ikke tilbyde at gå ind og se

Her er hans dåb iflg. Malvik kirkebok m.føds.data.

Individual Record FamilySearchT Vital Records Index Norway
--------
Oluf <ESKILDSEN HAUGAN>
Sex: M
--------
Event(s):
Birth: 23 Mar 1846 Place: <Strinda, Sor-Trondelag, Norway>
Christening: 10 May 1846 Place: Strinda, Sor-Trondelag, Norway
--------
Parents:
Father: Eskild PEDERSEN HAUGAN
Mother: Elen ANDERSDR
--------
Source Information:
Batch Number: C426324
Source Dates: 1841 - 1847
Film or Fiche Number: 126776
Collection Details: Malvik; Den Norske Kirke

Mvh
Bente Aaris