Alley Cat .... af Fabricius-Bjerres
Fra : Bangsbo

Dato : 28-02-01 10:49

Undertegnede har hentet Alley Cat i den nye version
fra Bent Fabricius-Bjerres nye CD.

Mit Livs Melodier ...

Men resultatet fra tre forskellige steder giver samme
resultat - forvrængning og forvrængning så den ikke
er til at høre på ...

Er der nogen som har oplevet det fra Original Cd'en ?

I skal ikke sende mig en prøve - men blot sende
mig et Mail .. eller et svar i gruppen .....

Med venlig hilsen
Bangsbo

PS: Under alle omstændigheder kan jeg nu bedst li'
Originalen fra 1960 ... :-/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-02-01 11:50

"Bangsbo"
> Men resultatet fra tre forskellige steder giver samme
> resultat - forvrængning og forvrængning så den ikke
> er til at høre på ...

Der er vist noget med, at melodierne er sat i en anden toneart
eller sådan noget på cd'en(?). Jeg er dog ikke sikker, men vil
faktisk gerne høre mere om det. I tv-reklamerne synes jeg faktisk
også, at Matador-temaet lyder anderledes (højere i tonen) end
oprindeligt.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Keld Petersen

Dato : 28-02-01 12:48

Men det sku' jo ikke få lyden til at forvrænge...

Jeg købte for LÆNGE siden Povl Kjøllers greatest, og den er også overstyret
i lyden. Jeg skrev et venligt brev til pladeselskabet (elap?) og fik bare et
mildt sagt flabet og arrogant svar om, at pladen var remasteret og justeret
af proffessionelle, og derfor ikke kunne være overstyret. Men det var den nu
alligevel...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-02-01 14:45

Således skrev "Bangsbo" <bangsbo@privat.dk> i dk.kultur.musik Wed, 28
Feb 2001 10:48:59 +0100:

>Men resultatet fra tre forskellige steder giver samme
>resultat - forvrængning og forvrængning så den ikke
>er til at høre på ...

Jeg har lige vristet cd'en fra min kære fader og her lyder den fint i
både mit anlæg og i mit cdromdrev.

Der er lidt forvrænget guitar hist og her på Alley Cat, kan det være
det er det du hører?

Ellers lader det til at du har fået et mandagseksemplar af cd'en.

Knud
--
If there is no God, who pops up the next Kleenex?
-- Art Hoppe

Fra : Bangsbo

Dato : 28-02-01 15:03

Hej Knud Winckelmann ...

Kunne du ikke prøve at lave den til MP3 - kun Alley Cat ...
og hvis det går godt og kvaliteten er OK så skriv til Mig .

I MP3 format skal den være i mindst 128 kbps. gerne 160.
jo støre tal des bedre kvalitet ...

Det er muligt du ikke gør i MP3 og så er der jo ikke noget
at gøre ved det ....

Med venlig hilsen
Bangsbo

E-Mail: bangsbo@privat.dk