Hvad er fidusen?? KT400
Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 02-11-02 15:38

Hvad er fidusen i KT400 chipsettet, når rammen stadigt kører
266 mhz på bussen??

Tænker specielt på om man får noget ud af at skifte fra Asus A7V333 til
A7V8X...

Henrik Andersen

Fra : Kristian Espensen

Dato : 03-11-02 00:18

"Henrik Andersen [2650 Hvidovre]" <dk8008-NOT@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:PrRw9.203798$Qk5.7298159@news010.worldonline.dk...
> Hvad er fidusen i KT400 chipsettet, når rammen stadigt kører
> 266 mhz på bussen??

De kører asynkront, ligesom din cpu der kører 1:2 (reel FSB 133 MHZ, men 266
MHz effektiv båndbredde). Med dit nuværende bundkort kører du også asynkront
på dine ram 4:3 eller 166 MHz (333 MHz effektivt)

> Tænker specielt på om man får noget ud af at skifte fra Asus A7V333 til
> A7V8X...

Nej, det vil være minimalt; omkring 3-5 % viser foreløbige test. Derfor kan
du roligt beholde dit A7V333. Den eneste grund til at opgradere er
understøttelse for 333 MHz cpu'er, samt features som SATA. Det vides ikke
helt endnu om A7V333 understøtter 333 MHz cpu'er, men det tror jeg de kommer
til. Jeg kan i hvert fald vælge 166 MHz FSB med 66 MHz AGP og 33 MHz PCI på
mit A7V333.
--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Kristian Espensen

Dato : 03-11-02 23:33

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
asynkront
> på dine ram 4:3 eller 166 MHz (333 MHz effektivt)

hmm, 4:5 skulle der stå.

Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 06-11-02 15:58

Ok, men hvad vil 4:5 sige i praksis??

Henrik

Fra : Kristian Espensen

Dato : 06-11-02 21:01

"Henrik Andersen [2650 Hvidovre]" <dk8008-NOT@hotmail.com> wrote in message
> Ok, men hvad vil 4:5 sige i praksis??

4:5 er forholdet mellem FSB og dine ram, altså FSB:RAM.
Din fsb kører ved 133 MHz, dine ram kører ved 166 MHz. 133/166 = 0,8 = 4/5 =
4:5
gav det mening, eller er du sproglig
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 06-11-02 23:39

Hehe, SÅ sproglig er jeg nu heller ikke...

Henrik