MS Windows
briani 27239
Mystisk hændelse ved opkald via modem
Fra : Kenneth Bon

Dato : 02-11-02 14:42

Jeg har på en bekendts computer installeret et internt noname modem med de
korrekte drivere og sat hendes maskine op, så den kan kalde op til get2nets
modempulje

Da jeg tog derfra virkede det fint.

Nu har hun så gjort noget, så der konstant står følgende, når hun trykker
"Opret forbindelse" - hvor den normalt bare ringer op via modemet :

"Hjælp fra telefonist eller manuelt opkald"
"Løft røret, og tast det nummer, du vil ringe til. Klik på OK, så snart der
er ringet op, og læg derefter røret på"

Nuvel - sådan havde jeg aldrig fået den før - så det prøvede jeg. Der sker
bare ingenting - Opkald mislykkedes. Så prøvede jeg at lade røret være af
til den var færdig - så dutter den opdaget.

Jeg har prøvet at geninstallere modem og driver - slette og oprette ny
forbindelse - byttet kabler - byttet stik (phone/line) - og den er bare
ligeglad.

Jeg har prøvet at kontakte get2net, men de har evig kø i over en time og
ignorerer fornemt andre forsøg på kommunikation.

Er der nogen, der ved hvad 'hjælp fra telefonist' er ? Jeg kan simpelthen
ikke få det fjernet, så den bare ringer op. Kontrolforespørgsel til modem
virker fint - og telefonlinien virker også fint - og det virkede da jeg
satte det op.

Hvad har hun gjort - og hvad skal jeg gøre for at få det til at virke igen ?

/Kenneth

Fra : Per A. Hansen

Dato : 03-11-02 11:37

Kenneth Bon <info@NOSPAMkennethbon.dk> skrev i en
> [...]

> Nu har hun så gjort noget, så der konstant står følgende, når hun trykker
> "Opret forbindelse" - hvor den normalt bare ringer op via modemet :

Du er vel sikker på at den er tilsluttet den rigtige port (4) - og
ikke 2 som ved eksterne modems?

Per A. Hansen

Fra : Kenneth Bon

Dato : 03-11-02 15:21

"Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kenneth Bon <info@NOSPAMkennethbon.dk> skrev i en
> get2nets

> Du er vel sikker på at den er tilsluttet den rigtige port (4) - og
> ikke 2 som ved eksterne modems?

Ja og den virkede fint da jeg tog derfra første gang..

/Kenneth