MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP og geforce ???
Fra : BoBo

Dato : 02-11-02 14:07

Hejsa..

Er der et klogt hoved der kan være behjælpelig med og fortælle mig,
hvorfor xp viser sort skærm når jeg skifter grafikkort på det ?????

Problemet opstår når jeg sætter et andet græfikkort end den nuværende
som er geforce 2 kører fint, men når geforce 4 bliver sat i med tvout
så viser den sort skærm iøvrigt er min gamle geforce 2 kort smidt ud
pga. samme problem, og har nu opdaget at det nok slet ikke er
grafikkortet der fejler noget men derimod xp's drivere måske ?

Løsningen kunne være at slette drivere men, hvordan gør man det uden
at sku ind i selve styresystemet, eks. en bootdisk måske ???

På forhånd tak.

Vh
C.C.

Fra : Martin K

Dato : 02-11-02 16:21

BoBo wrote:
> [...]
> pga. samme problem, og har nu opdaget at det nok slet ikke er
> grafikkortet der fejler noget men derimod xp's drivere måske ?

Smid aldrig hardware ud før du er helt sikker på defekt...

> Løsningen kunne være at slette drivere men, hvordan gør man det uden
> at sku ind i selve styresystemet, eks. en bootdisk måske ???

Hvis du kører med 30.xx eller ældre drivere, kan programmet nvmax 4 sikker
hjælpe med den sag. www.nvmax.com

--
Martin K

Fra : BoBo

Dato : 03-11-02 01:24

Jeg tror faktisk du er på rette vej til at hjælpe mig, men hvad mener
du med nvmax 4, hvad kan den sag ??
Vh
C.C.

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 10:03

BoBo wrote:
> Jeg tror faktisk du er på rette vej til at hjælpe mig, men hvad mener
> du med nvmax 4, hvad kan den sag ??

Det er i virkeligheden et OC program, men den kan også fjerne drivere
fuldstændigt. Hent den på
http://www.tweak.dk/tweaking.php (Kunne ikke lige finde ud af hvor den
ellers kan downloades)

--
Martin K

Fra : BoBo

Dato : 03-11-02 10:45

Ja nu har jeg prøvet programmet, men den siger hvis ikke du har
drivere installeret over 2.0 så kan den ikke installere programmet
underlidt, fordi jeg kører med detanoter driverne de hel nye...hmm :(
On Sun, 3 Nov 2002 10:02:43 +0100, "Martin K"

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 11:04

BoBo wrote:
> Ja nu har jeg prøvet programmet, men den siger hvis ikke du har
> drivere installeret over 2.0 så kan den ikke installere programmet
> underlidt, fordi jeg kører med detanoter driverne de hel nye...hmm :(

Virker lidt spøjst. Men når du siger helt nye, mener du så 40.xx? For
programmet virker ikke med de sidste nye drivere...

--
Martin K

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-11-02 00:38

Skift skærmkort til standard VGA inden du bytter ud.