MS Windows
briani 27239
win '98 starter op i dosspil efter brat ne~
Fra : Anne Hauberg

Dato : 02-11-02 12:29

Hej...

Jeg står med en maskine, som pt. er meget lidt funktionsdygtigt.
Efter at at der blev slukket - ved et uheld - på stikkontakten til maskinen,
mens der blev spillet et dosspil ("Digger") fra windows, starter maskinen
op i dette spil og uanset hvad man gør, kan man ikke komme videre.
Jeg har fundet ud af på nettet, at man skal ændre i autoexe.bat, da der her
ligger nogle opstarts filer. Jeg har således prøvet følgende:
Taget en startdiskette til win '98 og startet windows op uden cd-rom. Under
C: gået i 'edit' og fjernet linierne i autoexec.bat efter 'REM' linierne.
Dette gav så denne fejl ved start:
"følgende fil mangler eller er ødelagt: c:\WINDOWS\CWBINIT.EXE. Der er fejl
i filen Config.sys på linje 5"
Den fil der snakkes om, findes ikke umiddelbart i kataloget!

Jeg håber at der er en der kan hjælpe.... og her følger autoexec.bat filen
og config.sys filen, som de ser ud under opstart i 'edit'...

/* AUTOEXEC.BAT: */
@ECHO OFF
SET TMP=C:\WINDOWS\TEMP
SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
SET PROMPT=$p$g
SET winbootdir=C:\WINDOWS
SET PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND
SET BLASTER=A220 I5 D1 T4
LoadHigh C:\WINDOWS\COMMAND\DOSKey
REM
REM følgende linjer er skrevet af windows. Undlad at ændre dem
REM
C:
CD C:\SPIL\DIGGER
CALL C:\SPIL\DIGGER\DIGGER.EXE
C:\WINDOWS\WIN.COM /W

/*CONFIG.SYS: */
DOS=SINGLE
DOS=HIGH,UMB
Device=C:\WINDOWS\Himen.Sys
DeviceHigh=C:\WINDOWS\EMM386.Exe
device=C:\WINDOWS\cwbini.exe /A

/* På forhånd tak - Anne */

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-11-02 13:00

"Anne Hauberg" <NO_SPAMhauberg@get2net.dk> wrote in message
> C:
> CD C:\SPIL\DIGGER
> CALL C:\SPIL\DIGGER\DIGGER.EXE

Fjern dette...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-11-02 00:33

Samt dette:

DOS=SINGLE

Fra : Anne Hauberg

Dato : 03-11-02 17:06

Har prøvet alle forslagene, samt forskellige kombinationer af fjernelse af
linjer, men stadig uden held!
Efter nedenstående forslag, hvor fjerne de linjer der referere til spillet i
autoexec.bat, samt fjerne DOS=SINGLE i config.sys fås:

"Følgende fil mangler eller er ødelagt: C:\Windows\cwbinit.exe
Der er fejl i filen config.sys på linje 5.
DOSKey er intalleret.
Tryk en tast for at fortsætte."

Når der trykkes en tast kommer man lidt efter tilbage til samme tekst.
Prøvede at fjerne linie 5 i config.sys og fik så følgende:

"DOSKey er installeret.
Tryk en tast for at fortsætte"

Når man trykker en tast kommer man igen tilbage til samme tekst.
Er der håb forude.....?

På forhånd tak,

Anne

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-11-02 10:05

> "Følgende fil mangler eller er ødelagt: C:\Windows\cwbinit.exe

Den fil findes heller ikke i min Win98...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-11-02 13:34

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Den fil findes heller ikke i min Win98...

Utvivlsomt korrekt. Jeg har den i hvert fald ikke (Win98 SE DK).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-11-02 15:54

Tjek at at autoexec.bat og config.sys kun indeholder følgende:

[...]

On Sun, 3 Nov 2002 17:06:10 +0100, "Anne Hauberg"

Fra : Claus Larsen

Dato : 02-11-02 12:52

"Anne Hauberg" <NO_SPAMhauberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber at der er en der kan hjælpe.... og her følger autoexec.bat filen
> og config.sys filen, som de ser ud under opstart i 'edit'...

Åben Autoexec.bat og skriv "REM" foran disse 3 linier
> REM CD C:\SPIL\DIGGER
> REM CALL C:\SPIL\DIGGER\DIGGER.EXE
> REM C:\WINDOWS\WIN.COM /W

Genstart. Hvis alt virker som det skal, så kan du bare slette linierne.

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk