MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP+modem=problemer
Fra : Frank

Dato : 02-11-02 02:21

Hej NG

Jeg har efterhånden en del gange prøvet at inst. WIN XP PRO DK, men gang på
gang måttet vende 'hjem' til gode gamle WIN98SE, fordi jeg ikke få mit modem
til at funke under XP.
Det er et Alcatel modem af typen Speed Touch USB.
Jeg har på Alcatel's hjemmeside hentet en updateret driver ved navn
3EC17931AAAA_R1.6.1.5 størrelse ca. 4.4MB.
Kan en herfra hjælpe med et 'tip', jeg synes jeg er ved at køre tør for
ideer.
Kan XP ikke med mit modem, er det en forkert driver jeg har fundet,
eller...?

Håber nogen kan vise lyset

Mvh/Frank

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-11-02 05:54

On Sat, 2 Nov 2002 02:20:38 +0100 skrev "Frank" <ff@mobilixnet.dk> .

>Kan XP ikke med mit modem, er det en forkert driver jeg har fundet,
>eller...?
>
>Håber nogen kan vise lyset

Nogle modemer kan ikke fås til at køre under XP. Muligt at du skal søge efter en
driver til win 2000, de virker næsten altid også under XP. Iflg, Alcatels
hjemmeside er det du har hentet en UPGRADE, altså en udviddelse til din
originale software. Måske der hunden ligger begravet...

Martin

Fra : Frank

Dato : 02-11-02 06:36

> [...]
> hjemmeside er det du har hentet en UPGRADE, altså en udviddelse til din
> originale software. Måske der hunden ligger begravet...

Tak for svaret, bliver snarest afprøvet

Mvh/Frank

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-11-02 14:29

Jeg har ikke modemet, men du kan åbenbart læse noget om installation af det
her:
http://www.virgin.net/customers/broadbandhelp/Installation/Installing_the_al
catel_modem/Install_CD_pc_xp.htm

Kurt

Fra : Frank

Dato : 02-11-02 17:47

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke modemet, men du kan åbenbart læse noget om installation af
> [...]
Ja, her tror jeg 'noget' dæmrer...

Tak ska' du ha'

Mvh/Frank