Jackass The Movie/anmeldelse
Fra : Beck

Dato : 02-11-02 00:14

Efter at have set den film håber jeg Al Qaida gør alvor af deres
trusler og bomber USA tilbage til stenalderen...sjældent har
jeg set sådan omgang lort..og det KAN sgu kun komme derover
fra.

Hvis man syntes det er sjovt at se mænd ( ingen kvinder er med
i den film stort set) få stukket en raket op i røven,blive bidt i brystet
af en reptil, bidt i røven af en krokodille, skide i bukserne, få elektrisk
stød på dillermanden + anus etc etc ....så er det lige filmen.

Eller hvis man er til S/M og andre ting mænd godt kan lide at gøre
ved mænd....med lidt infantilt latter som baggrund så er det oxo lige
sagen.

Denne hèr film er en første klasses stinker. At amerikanerne er ved
at brække sig af grin i biograferne viser bare hvor snot dumme
de er.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-11-02 01:57

On Sat, 2 Nov 2002 00:14:19 +0100, "Beck" <beck10@ofir.dk> wrote:

>Denne hèr film er en første klasses stinker. At amerikanerne er ved
>at brække sig af grin i biograferne viser bare hvor snot dumme
>de er.

Du glemte at skrive om hvorvidt, du ser Jackass i forvejen, og om
filmen kunne være interessant for de danske Jackass-seere (som jo
findes, til trods for at de ikke er "snot dumme amerikanere").

--
- Peter Brodersen

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 02-11-02 12:54

"Beck" <beck10@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Denne hèr film er en første klasses stinker. At amerikanerne er ved
> at brække sig af grin i biograferne viser bare hvor snot dumme
> de er.

Og at du går ind og ser den, siger vidt noget om dig...

Og så har jeg iøvrigt aldrig set en så usmagelig indledning på en
filmanmeldelse nogensinde før. Jeg har 100 gange mere respekt for folkene
bag Jackass, end folk der skriver sådan noget lort.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-11-02 13:00

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> Og at du går ind og ser den, siger vidt noget om dig...

Nå? Det var brugen af "oxo", der stemplede ham hos mig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 02-11-02 13:22

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Nå? Det var brugen af "oxo", der stemplede ham hos mig.

Tillad mig at uddybe. Jeg mener ikke at der er noget galt i at gå ind og se
Jackass: The Movie, jeg har selv lyst til det, men når man har så meget
afsky for hele konceptet, så virker det en smule debilt. Som hvis jeg gik
ind til en ballet og bagefter brokkede mig over at de dansede for meget og
for mærkeligt...

Joakim

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-11-02 13:03

Beck skrev:

> Efter at have set den film håber jeg Al Qaida gør alvor af deres
> trusler og bomber USA tilbage til stenalderen...

*PLONK*

--
Mvh. Peter
"So now welcome our keynote speaker, Professor Melvin Fenwick - the man

Fra : Morten DH

Dato : 02-11-02 13:39

> [...]
> trusler og bomber USA tilbage til stenalderen...sjældent har
> jeg set sådan omgang lort..og det KAN sgu kun komme derover

lige filmen.

Altid huske aldrig glemme...

hmm du er vel ikke typen som brokker dig over der er for meget vold i de
splatterfilm du ser

Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 02-11-02 13:46

"Beck" <beck10@ofir.dk> wrote in message news:<cVDw9.171$132.2836@news.get2net.dk>...
> [...]
> trusler og bomber USA tilbage til stenalderen...sjældent har
> jeg set sådan omgang lort..og det KAN sgu kun komme derover

De behøver ikke bombe nogetsomhelst. Jackass-gutterne klarer det helt
fint uden hjælp...

> [...]
> af en reptil, bidt i røven af en krokodille, skide i bukserne, få elektrisk
> stød på dillermanden + anus etc etc ....så er det lige filmen.

Det synes JEG er sjovt (at se på, altså)... jeg var færdig af grin
under HELE filmen, med undtagelse af de perioder hvor jeg var helt og
aldeles "grossed out"... hi hi...

> Eller hvis man er til S/M og andre ting mænd godt kan lide at gøre
> ved mænd....med lidt infantilt latter som baggrund så er det oxo lige
> sagen.

Jeg er ikke til S/M, men synes stadig det er vældigt sjovt...

> Denne hèr film er en første klasses stinker. At amerikanerne er ved
> at brække sig af grin i biograferne viser bare hvor snot dumme
> de er.

Jeg er ikke amerikaner, og anser ikke mig selv som værende "snot-dum".
Bare spørg min mor! Måske du ikke har humor (eller ihvertfald dén
humor) og glemte at sætte dig en lille smule ind i hvad det var du
skulle se? Hvis du ikke kender Jackass i forvejen (og det gør du
formodentlig ikke - ellers var du vel næppe taget ind og se filmen med
de holdninger du lægger for dagen) så er det måske lidt af en chocker,
men jeg og alle dem som var med mig er rørende enige om at dette er
uden sammenligning den sjoveste (ikke nødvendigvis bedste eller
flotteste eller noget andet) film vi nogensinde har set. Vi har ALDRIG
grinet så meget før...

Keld Landin-Petersen.

Fra : Silver

Dato : 02-11-02 19:02

hehe jeg skal osse se den når den dukker op i de danske biografer, nogen som
ved hvornår den har premiere?

Mvh
Silver

Fra : Devast8or

Dato : 02-11-02 23:39

Er det ikke i februar?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Sparre

Dato : 03-11-02 12:45

> Er det ikke i februar?

Jo den 28. mener jeg at ha læst et sted i gruppen for en uges tid siden,
glæader mig til at smide alle hæmninger og får en nær-døds-oplevelse af
grin...

--
Sparre

Fra : Per Kristensen

Dato : 04-11-02 08:35

> [...]
>
> Denne hèr film er en første klasses stinker. At amerikanerne er ved
> at brække sig af grin i biograferne viser bare hvor snot dumme

Ja og du er da åbenbart endnu dummere når du går ind og ser filmen! Det du
beskriver lyder som klassisk Jackass hvilket er hvad jeg forventer af filmen
og jeg gæder mig til at se den.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-02 14:27

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> [...]
> >

> Ja og du er da åbenbart endnu dummere når du går ind og ser filmen! Det du
> beskriver lyder som klassisk Jackass hvilket er hvad jeg forventer af

Der er tabu-brud og grænse-udvidelse i det - at dømme efter David Letterman
indslag derom.
Nej tak til smagsdommeri - ingen har bedre stil eller vurderingsevne end
andre, objektivt set.

Jackass, dåsepant, tabubrud

USA-TV-serien "Jackass" er kreativt, ulækkert tabubrydende. Folk lorter på
offentlige steder og sætter ild i sig selv på fornyende måder, og der er
sket ulykker, fordi unge amerikanere prøvede at efterligne stunts'ne(og nu
køres erstatsnings-sager mod TV-selskabet der inspirerede dem til at
efterligne!).

TV skal forny sig for at blive ved at interessere, og et lige så harmløst
eksempel er "Zenons tricks and treats", der konstant veksler mellem
charmerende tryllekunster og makabre sightseeing highlights fx. en tjekkisk
kirke dekoreret kunstnerisk med 40000 skeletter fra "Den sorte død" -
pestepidemien år1345.

Bjørn Lomborg forsøgte sig denne uge med et tabubrud om, at pant på øldåser
giver underskud og skader miljøet, dvs. bør afskaffes, hvilket
miljøministeren i JP 02-11-2002 imødegår med lutter lyriske påstande - samt
een fornuftig, nemlig at velbesøgte skovtursteder kunne blive fyldt på med
brugte emballager fra især øldrikning, hvis ikke der motiveredes til
genbrug pr pant.

Hermed kamouflerer han en uetisk handelshindring rettet mod udenlandske
bryggerier, som består i, at vi har markedsført en god plastflaske til øl
med returpant, og nu en særlig dåsepant designet til at dåser ikke skal
blive så populære som plastølflaskerne .- dvs de i udlandet gængse
dåseformer får ikke fair play i DK.

At forkæle Carlsberg er, hvad det hele handler om. Hvis det handlede om at
undgå skovsvineri, kunne der indføres en lav pant på øldåser, der er
sammentrådt til størrelse om hinkesten. Det skal nok få "flaskedrenge" til
at besøgte yndede øldriknings/skovtur-steder og foretage opsamling - af både
danske og udenlandske øldåser, som selvfølgelig bør stilles lige.

Ministeren blander ketchupflaske-afgifter og leverpostejform-afgifter ind i
sagen for at aflede fra forkælelsen af de danske bryggerier. Men disse er
ikke om genbrug,kun om afgift. Siden WW2 har næsten intet papir eller flaske
eller anden emballage genbrug givet overskud udenfor Japan, samt ulande.

Forleden så jeg en TV-reklame for urininkontinens-udstyr, en let, bekvem og
handy plastpose til opsamling af urin. Coloplast har i årtier tjent tykt på
kommunalt-finansierede hjælpemidler til ældre og patienter - min mormor
levede i årtier harmonisk med colostomi(lort ud af maven pga at
cancerfjernelse betød endetarmfjernelse), og var et eksempel på, at når man
er hævet over skamfølelse, er ulækre sager intet problem.

Kun fantasien sætter grænser for hvor nemt det kan gøres at slippe af med
pis og lort, uden toilettets "hygiejne-tempel-rum" , og hvis man kan få
taberne væk om dette, vil det gavne mange ældre og handicappede.

Siden misinformation om resourcemangel bruges som argument for
emballage-genbrug, kunne man lige så godt slå på gødningsgenbrug (hvor
underskuddet kan blive mindre - overskud er næppe mulig fordi olie er billig
og rigelig og derfor er kunstgødning billig - gylle-genbrugskrav er
stats-hysteri)

I stedet for at have en plejer til at hjælpe sig på toilettet, kunne mange
patienter med fordel skide i en plastdims med svagt sug, som holdes mod
røvhullet. Og raske kunne gøre det samme.

Miniaturisering er højtudviklet, og der kan let ske lynhurtig indre
opvarmning af ekskrementet til en temperatur, der fjerner bakterier og
dermed lugt, og tilføres affaldspapir, fx gamle aviser, kan disse strimles
og suge den steriliserede flydende lort op, og spytte den ud som lugtfri
tabletter bestående af lige dele affaldspapir og lort.

Det kræver stor engangsudgift at udvikle sådant, men japanerne kunne klare
dette billigt, hvis Vesten sikrede afsætning - måske VVS-branchen og
irrationel tabu-tænkning er hindringen.

På et mere primitivt plan har jeg udviklet mange alternativer, der dog ikke
har en oplagt kommerciel fremtid - men evt. kan bruges i sommerhus og som
sport, hvis Jackass-provokation blev lige så moderigtig som dyre
anti-lugt-tabletter til toiletter!

Bl.a. kan bakterierne i lort dræbes af salt - som jo er billig, når man
køber det i store vejsalt-plastsække.

Blandes lort hurtigt med _enormt_ overskud af salt, opnås bakteriedrab og
lugtfrihed, og når vandet fra lorten ikke fører til flydende væskedannelse,
kun væske-film på oversiden af de store saltkrystaller , kan saltpulveret
sættes til tørring og genbruges mange gange. Evt automatiseret. Tænk på hvor
bekvemme små husholdnings-robotter, der sælges idag - fx til komplexe
processer som at ælte dej til og bage morgenbrød.

Men også mens man venter på, at sådant kommer i handelen, er der
perspektiver i diverse alternativer til træk og slip, især når man i dansk
TV ser, hvad folk laver af sære gør-det-selv projekter, der udfra normale
nyttebetragtninger er nærmest "sindsyge". Folk bygger dyre huse op i træer
og bruger timer på at tilberede et måltid, der kun er interessant udfra
fortænkt ideologi - der er bundfældet i nu-danskerens sind som "god smag".

At ælte dej til kager/brød er langt mere tidskrævende end at omrøre et par
gange i en spand lort og salt (eller kunstgødning) i sit sommerhus. Men
siden middelalderens natmænd var pariaer, har der været dårligt ry ved alt,
der vedrører lort og pis

" Ens bagdel - som jeg allerede har sagt - er den egentlige synd mod den
hellige ånd. Nietzsche

Fra : Per Kristensen

Dato : 05-11-02 09:01

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-02 00:53

> [...]
elektrisk
> stød på dillermanden + anus etc etc ....så er det lige filmen.

Make love, not war. Og lort-pis leg er da også uskadelig og kreativ
afveksling i forhold til ludo-spil.