Udstilling!
Fra : Freedom

Dato : 01-11-02 22:03

Jeg vil gerne høre om man skal være medlem af en af hovedklubberne (JYRAK,
RACEKATTEN osv) for at komme til at udstille og opdrætte? Skal man vælge
JYRAK hvis man bor i Jylland eller kan man godt vælge en anden? Hvad er
forskellen på de forskellige klubber?

PS: Jeg har for mange år siden været medlem af en af dem:;)))

Iben

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 01-11-02 22:22

> Jeg vil gerne høre om man skal være medlem af en af hovedklubberne (JYRAK,
> RACEKATTEN osv) for at komme til at udstille og opdrætte?

Ja du skal være medlem af en af disse klubber

Skal man vælge
> JYRAK hvis man bor i Jylland eller kan man godt vælge en anden?

Du bestemmer helt selv hvilken en du vil være medlem af.
Hilsen Sanne

Fra : Lars Dahl

Dato : 01-11-02 22:32

Hej Iben.

> Jeg vil gerne høre om man skal være medlem af en af hovedklubberne (JYRAK,
> RACEKATTEN osv) for at komme til at udstille og opdrætte?

Ja! Der er ingen vej udenom.

>Skal man vælge
> JYRAK hvis man bor i Jylland eller kan man godt vælge en anden?

Valget er helt dit eget. Du kan sagtens vælge JYRAK, selvom du bor på
Sjælland - ligesom du også kan vælge Racekatten, hvis du skal udstille
huskatte.. *G*

>Hvad er
> forskellen på de forskellige klubber?

Hmm... Den var værre... Jeg skal forsøge at ridse lidt op - men så meget
tjek på dem har jeg heller ikke...
JYRAK: Er klart den største klub. Er baseret i Jylland og afholder
primært deres møder der. Iflg. mange en aldeles glimrende klub.
Racekatten: Er baseret i Kbh./Sjælland, og holder primært møder i Kbh.
Er ca. halvt så stor som JYRAK. Meget progressiv/nytænkende (iflg.
Racekatten *S*), har bl.a. et pointsystem med rabatpoint v.
killingeliste, nomineringer på udstillinger osv.
Katteklubben (tidl. Perseren): Den mindste af klubberne - og den, jeg
kender mindst til. Har iflg. medlemmerne et udmærket foreningsliv, og
afholder nogle udmærkede udstillinger.
DARAK: Er jeg selv medlem af - endnu..... Baseret på Sjælland og
afholder stort set alt der. I øvrigt vil jeg henholde mig til den gamle
sandhed om at man skal holde sin kæft, hvis man ikke har noget godt at
sige.....

> PS: Jeg har for mange år siden været medlem af en af dem:;)))
>
> Iben

Med venlig hilsen
Lars Dahl
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-11-02 22:36

> [...]
> forskellen på de forskellige klubber?
>
> PS: Jeg har for mange år siden været medlem af en af dem:;)))

Ja, man skal være medlem i en hovedklub for at udstille og for at få
udstedt stamtavler på sine killinger. Hvilken hovedklub, du vælger, er
op til dig. De 4 hovedklubber har hver deres hjemmeside - der kan du
måske få et indtryk af forskellene (som er ganske små efter min mening).
Klubberne samarbejder om at udsende et blad - KatteMagasinet - og jeg
mener, nogle af klubberne har bevaret deres egne blade ved siden af...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Grit Wessel

Dato : 02-11-02 08:11

> og jeg mener, nogle af klubberne har bevaret deres egne blade ved siden
af...

Jeg har været medlem af tre af de fire klubber.
Darak har ikke noget blad ved siden af.
Jyrak har et lille hæfte de sender ud ca. 2 gange om året med love,
topkatteregler, katteriregler, referat fra generalforsamling osv.
Racekatten har så vidt jeg ved ikke noget blad ved siden af, men har dog
udsendt nogle papirer, de mente ville være relevant for medlemmerne at se.
Jeg har ikke været medlem af Racekatten så længe, så jeg ved ikke, om der
skulle være et blad, jeg ikke har oplevet endnu, men jeg har ikke hørt noget
om det.
Katteklubben har jeg ikke været medlem af, så der ved jeg ikke, om der er
noget blad.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 02-11-02 13:03

> [...]
> Jeg har ikke været medlem af Racekatten så længe, så jeg ved ikke, om der
> skulle være et blad, jeg ikke har oplevet endnu, men jeg har ikke hørt

Jeg er medlem af racekatten og har været det i 2 år, de har ikke noget blad
ved siden af Kattemagasinet, men sender ind imellem nyheds breve ud, og så
har de en mail liste (lidt som denne) hvor kun medlemmer har adgang, her kan
man spørge om alt.
Jeg bor selv på Fyn og da alle racekattens møde forgår i Valby endnu (planer
om at få i Jylland også), men har Jyrak noget godt på deres møder må man
gerne komme med der det koster bare lidt for ikke medlemmer ca 25 kr. og det
vil jeg nu gerne give (noget billigere end at tage broen til Sjælland*S*)
Jeg har fået utrolig god behandling hos Racekatten, de er hurtige til at
svare på spørgemål og den slags hjælp men nu skal ha.
De andre kender jeg ikke så meget til.

Hilsen Sanne

Fra : Mette Jensen

Dato : 02-11-02 19:44

Sanne Schmidt wrote:

> [...]
> breve ud, og så har de en mail liste (lidt som denne) hvor kun
> medlemmer har adgang, her kan man spørge om alt.

Hvordan kommer man ind på den?
Jeg har lige været inde og kigge, men kan ikke se hvordan man gør!

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-11-02 20:07

Hej Mette
Du går ind her og tilmelder dig
http://groups.yahoo.com/group/racekatten/

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Mette Jensen

Dato : 02-11-02 22:46

marianne hellemose wrote:

Nåååå.... Var det bare sådan

Mange tak for hjælpen.

-

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-11-02 21:10

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev...
> Hej Mette
> Du går ind her og tilmelder dig

SNIP

Nej... man sender en mail til debat@racekatten.dk (som kommer til mig...)
med sit navn, adresse og medlemsnr., så jeg kan checke medlemskab inden man
kommer på listen. Hvis folk melder sig på via det link du gav, får jeg
nemlig kun oplysninger om e-mailadresse og det brugernavn, man har valgt, og
det kan jeg ikke checke medlemskab ved hjælp af!

Mvh. Camilla

Fra : Freedom

Dato : 04-11-02 18:10

Tak for alle de gode svar, der blev jeg meget klogere;)

Jeg kunne nu godt tænke mig at spørge Grit hvorfor du har skiftet klub, hvis
det ikke er for personligt;)

Iben

Fra : Grit Wessel

Dato : 04-11-02 18:50

> Jeg kunne nu godt tænke mig at spørge Grit hvorfor du har skiftet klub,
hvis
> det ikke er for personligt;)

Hej Iben

Da jeg startede kendte jeg ikke noget til de forskellige klubber, så der
valgte jeg ud fra følgende:
Perseren (i dag Katteklubben) ville jeg ikke være medlem af, pga. navnet.
Jyrak ville jeg ikke være medlem af, da jeg ikke er jyde.
Så var der Darak og Racekatten tilbage. Jeg valgte Darak, da den var den
ældste klub.

Efter et år var jeg godt og grundig træt af Darak, og ville skifte klub. Jeg
vil ikke gå nærmere ind på her, hvad det var, der gjorde, at jeg blev så sur
på Darak.
Nu havde jeg så tre klubber at vælge imellem. Perseren blev igen meget
hurtigt kasseret (igen pga. navnet). Racekatten havde på det tidspunkt
(efter hvad rygterne sagde) samarbejdsproblemer i bestyrelsen, så det var
måske ikke så attraktivt, at skifte til. Jyrak var godt nok jydsk, men de
behandler deres medlemmer godt, og eftersom jeg kommer på stort set alle
udstillinger alligevel, så mente jeg ikke, at det ville gøre nogen forskel
at den var jydsk. Specielt deres behandling af stewarderne gjorde, at jeg
gerne ville støtte Jyrak, og jeg meldte mig så ind der.

I år har jeg så skiftet til Racekatten. Jeg har ikke noget imod Jyrak eller
nogen personer fra Jyrak, men det jydske irriterede mig lidt. Jeg vil gerne
have en klub, hvor jeg har mulighed for at komme på generalforsamlingen og
på medlemsmøderne, og hvor killingelisten ikke (stort set) kun læses af
jydske killingekøbere, der sikkert ikke gider tage til Virum, for at købe en
kælekat.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Freedom

Dato : 04-11-02 19:32

Tusind tak Grit, det var nogle gode grunde du kom med der;))))

Det har gjort det nemmere for mig at vælge, dette med hvor de ligger møder
osv....:)

Iben