Halsbånd til killing/ katte
Fra : Annette Conradsen

Dato : 01-11-02 22:02

Hvornår kan man gi sin killing / kat halsbånd på. Da jeg har en killing på
12 uger, men er det for tidligt ?

mvh Annette

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-11-02 22:40

> Hvornår kan man gi sin killing / kat halsbånd på. Da jeg har en killing på
> 12 uger, men er det for tidligt ?
>
> mvh Annette

Det kommer an på, om du har et, der kan "vokse" med killingen Mine
killinger får halsbånd på, fra de er ganske spæde, for at jeg med
sikkerhed kan kende dem fra hinanden.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 02-11-02 09:24

> Hvornår kan man gi sin killing / kat halsbånd på. Da jeg har en killing på
> 12 uger, men er det for tidligt ?

Hej Annette,
Her gav vi vores killing halsbånd på den dag vi fik den (12 uger), vi har så
efterjusteret størrelsen efterhånden som den er vokset :) Vi mente lige så
godt den kunne vænne sig til det.

Med venlig hilsen
Vibeke

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 02-11-02 13:11

Kære Annette
Lige et lille spørgsmål; hvorfor skal en kat have halsbånd på?
Kim

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-11-02 21:02

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
> Kære Annette
> Lige et lille spørgsmål; hvorfor skal en kat have halsbånd på?
> Kim

Hej og sorry, men jeg ka' ikk' la' være:

En kat skal da ha' halsbånd på for at man ka' se hvilken ende der skal foder
i!

Hyggehilsen fra
Aragorn_dk, der nok skal holde sig til at 'fodre' motorcykler og kæresten!
;oD

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 02-11-02 21:58

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse news:aq1b82$o2m$1@sunsite.dk...

> "Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
>
> Hej og sorry, men jeg ka' ikk' la' være:
>
> En kat skal da ha' halsbånd på for at man ka' se hvilken ende der skal foder
> i!

Et lille tip, der har hjulpet mig meget: foderenden er der, hvor der er knurhår

Niels Peter

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-02 03:09

> [...]
foder
> i!

Et lille tip, der har hjulpet mig meget: foderenden er der, hvor der er

===============

Hej igenigen... ,,,^..^,,,

Øh...knurhår??? Er det den der lange, viftende, pelsklædte ting???

MvH Aragorn_dk

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 03-11-02 13:19

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse news:aq20o3$nrm$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> ===============
>
> Hej igenigen... ,,,^..^,,,
>
> Øh...knurhår??? Er det den der lange, viftende, pelsklædte ting???

Nej, det er selvfølgelig de hår, de knurrer med - det er derfor, de hedder sådan!

Niels Peter

Fra : Denise

Dato : 03-11-02 19:18

> [...]
>
> Øh...knurhår??? Er det den der lange, viftende, pelsklædte ting???

Nej, det er selvfølgelig de hår, de knurrer med - det er derfor, de hedder

LOL - Hold kæft hvor er I skøre
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-02 19:37

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
> [...]
> "Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er selvfølgelig de hår, de knurrer med - det er derfor, de hedder

Øj tak! *GGG*

MvH Aragorn_dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-02 19:46

-snip-

> Nej, det er selvfølgelig de hår, de knurrer med - det er derfor, de hedder
> sådan!
>
> Niels Peter

Aaahh...på _den_ måde...hvad miaver de så med???

MvH Aragorn_dk

Fra : Niels Peter

Dato : 04-11-02 07:02

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse news:aq3r6l$agf$1@sunsite.dk...

> Aaahh...på _den_ måde...hvad miaver de så med???

Aner det ikke - men det må være noget skarpt, sådan som det skærer i ørerne om morgenen

Niels Peter

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-11-02 08:47

> Aaahh...på _den_ måde...hvad miaver de så med???

Aner det ikke - men det må være noget skarpt, sådan som det skærer i ørerne
om morgenen

Niels Peter

---

Ahah...jeg tror det er relateret til den der snurreting de har i
kroppen...den ka' godt være irriterende midt om natten, når den lyder i ens
øre.

Ara_dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 04-11-02 14:43

Ja, undskyld jeg spørger, men tror I ikke jeres katte fejler noget hvis det
er jer der skal finde den ende der skal fodres??!?

Kim

Fra : Kate

Dato : 04-11-02 21:28

> Ja, undskyld jeg spørger, men tror I ikke jeres katte fejler noget
> hvis det er jer der skal finde den ende der skal fodres??!?
>
> Kim

Ja, mine ved godt hvor maden skal ind.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 02-11-02 21:18

> Lige et lille spørgsmål; hvorfor skal en kat have halsbånd på?

Nu tillader jeg mig lige at blande mig. Vores fik halsbånd på så den kunne
få magnet på (vi har nemlig en magnetstyret kattelem). Så ellers ville den
ikke kunne have kommet ind. Ellers kan det jo være for at komme et kattetegn
på :)
Mvh
Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-11-02 21:57

Kim Vestergaard Hornbech <kvho97@hum.auc.dk> writes:

> Lige et lille spørgsmål; hvorfor skal en kat have halsbånd på?

Bl.a. fordi jægere har lov til at skyde vildkatte på deres, altså
jægerens, revir. Halsbåndet gør at han kan se at det ikke er en
vildkat. Han vil have meget svært ved at påstå at han troede det var
en vildkat, hvis den har halsbånd på. Da mange anser katte for at være
et skadedyr er der folk der skyder først og spørger bagefter.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-02 02:51

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> en vildkat, hvis den har halsbånd på. Da mange anser katte for at være
> et skadedyr er der folk der skyder først og spørger bagefter.

Hej Trine.

Rent praktisk set kan 'jægeren' jo fjerne halsbåndet efter at han har skudt
katten...det sker vist desværre.

MvH Aragorn_dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-11-02 07:21

On Sun, 3 Nov 2002 02:50:39 +0100, "Aragorn Elessar"
<aragorn@welles.dk> wrote:

>Rent praktisk set kan 'jægeren' jo fjerne halsbåndet efter at han har skudt
>katten...det sker vist desværre.

   Ja for jægere er nogen onde nogen allesammen .... Altså - blot
fordi en enkelt eller to måske skyder en kat med halsbånd og fjerne
det bagefter betyder altså ikke at alle jægere skyder alt der har 4
ben og minder lidt om en kat uanset om det har halsbånd eller ej.
Mange jægere ikke blot kender loven - men følger den faktisk osse....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-02 08:25

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> ben og minder lidt om en kat uanset om det har halsbånd eller ej.
> Mange jægere ikke blot kender loven - men følger den faktisk osse....

Jajaja rooolig nu!

Jeg har ikke det fjerneste imod jægere - jeg nedstammer fra et folk af
samme. (- er af 'nord-dansk' oprindelse - du ved, de der sleeemme nogen der
slår de søde sæler og isbjørne ihjel og får lov at fange (gys!) hvaler! *G*
). Jeg påpegede blot at rent faktisk _kan_ en jæger fjerne kattens
halsbånd - jeg sagde _ikke_ at de _gør_ det! Der er pokkers til forskel...

***Jeg ved sørme' da godt at de fleste jægere velsagtens både kan og følger
loven - ellers skaber de jo bare problemer for sig selv og deres
fritidsinteresse/passion.***

Det var bare det jeg ville sige...hej! *klik* *duut-duut-duut*

MvH Aragorn_dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-11-02 11:23

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> writes:

> Rent praktisk set kan 'jægeren' jo fjerne halsbåndet efter at han har skudt
> katten...det sker vist desværre.

Det er rigtigt, men de fleste har dog så meget fornuft i hovedet at de
ikke gør det. Mange jægere har selv børn og dyr som de er glade for,
og de kan godt tænke så langt, at hvis jeg skyder denne kat, så er der
nogen der bliver meget, meget kede af det i aften når den ikke kommer
hjem. Desværre er der brodne kar, som skyder når der er noget der
bevæger sig, og så er det så lige meget om det er en kat eller en hare
eller, i værste fald, et barn der er løbet lidt foran forældrene. Det
sidste var lige min aversion mod søndagsjægerne, som lige skal have en
morgenbitter inden den halvårlige jagt og der er da også et par øl til
frokost osv....

Jeg vil i hvert fald påstå, at der er mindre sandsynlighed for at
skuddene sidder løst, hvis katten har halsbånd på.