Foder
Fra : Bente Jepsen

Dato : 01-11-02 20:04

Hej.
Jeg kigger lidt på foder for øjeblikket og har et par
spørgsmål.

Er der nogen af jer der kender det foder der hedder
"Meldgaards naturfoder" og er det OK.
Det er rimeligt i pris og de skriver det er 100 %
naturligt indhold, altså ingen tilsætningsstoffer eller
farvestoffer og det lyder jo godt.

Desværre kan jeg ikke se, hvor mange % af ind-
holdet der er kød/fisk, men det kan jeg heller ikke
på Royal Canin. Dem har jeg sendt en mail og spurgt
om det, men har ikke fået svar, så det vil de nok ikke
fortælle. Men supermarkedsmaden står der >4 % og
jeg tror det er Iams der skriver >26 %, så det er jo
en gevaldig stor forskel, men der er jo ikke meget ved
at firma hvis de ikke vil oplyse det, synes jeg, for så
må de jo have et eller andet de ikke vil have os til at
vide.

Men til gengæld har jeg så altså også kun kunne finde
angivelsen på Iams.
Er der nogen af jer der kender de andre, Randi ?

Venlig hilsen
Bente

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 02-11-02 10:52

'
Hej Bente

Jeg har íkke helt overblik endnu men kan da hurtigt nævne at

Nutro Adult with salmon(tørfoder) har min 22% kylling,
Iams med ekstra okselever (Vådfoder) har min 26%okselever,
Iams med kylling.(tørfoder)har min 26% kylling,
Purina Pro Plan Salmon & rice(tørfoder) har 18 % salmon,

FDB Kattemad med kød(dåsemad) har 15% animalske biprodukter.

Mange af dem jeg ikke har nævnt som hills og royal cain har ikke opgivet
i procenter hvor meget der er i, MEN det står først på ingredienslisten
så derfor er der i hvertfald mest af det... hvor mange procenter er jo
så svært at sige, men der er en god bestandstdel af det.

Hilsen Randi

Med venlig hilsen
Randi Skindbjerg Kristensen
- Tøm kattebakken ved privat svar