tysk
Fra : luke

Dato : 01-11-02 18:17

Hej Gruppe

Jeg skal lave en tysk hjemmeside (kun tekst ...skal ligge på en dansk
server)
....men er der nogen der kan oplyse mig om der er noget specielt jeg skal
være opmærksom på i html kodningen (valg af tegn sæt ..metatags eller lign.
eller er det bare derudaf ?)

på forhånd tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-02 22:41

luke skrev:

> ...men er der nogen der kan oplyse mig om der er noget
> specielt jeg skal være opmærksom på i html kodningen (valg af
> tegn sæt ..metatags eller lign. eller er det bare derudaf ?)

Der skulle ikke være nogen problemer. Hvis du får brug for ¤-tegnet
(euro) kan du ikke nøjes med iso-8859-1 men skal i stedet bruge
iso-8859-15. Det er en god ide at erstatte udvidede tegn med html-
entiteter (altså æ i stedet for æ etc. - de tyske specialtegn
har tilsvarende entiteter).

Du kan evt. angive sproget med parameteren lang eller xml:lang (for
XHTML-dokumenter) til <html> - altså en af følgende
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)