mystisk winXP netværksproblem
Fra : Jon Loldrup

Dato : 01-11-02 17:45

Og så har man det nyeste OS, og så kan den ikke engang gå på
netværket...

Jeg har en stationær med win98 som kom på netværket så snart jeg
sluttede netværksstikket til og indtastede arbejdsgruppen. Men min nye
bærbare med winXP vil kun gå på internettet (gennem lokalnettet) - den
kan ikke se de andre computere på lokalnettet. Vi har en DHCP-server
så jeg kan ikke se hvorfor det er et problem. Arbejdsgruppen er også
angivet korrekt.

Hvad kan der være galt?

med venlig hilsen Jon Loldrup

Fra : Car

Dato : 02-11-02 18:58

Prøv at køre WinXp's netværksguiden og efterfølgende slå WinXp's indbyggede
firewall fra, så burde det køre. Jeg giver ikke step by step løsningen - du
skulle jo også gerne selv lære noget af det