MS Windows
briani 27239
Fjerne Adm-bruger i Win XP (Pro Corp. DK)
Fra : Alex Jensen

Dato : 01-11-02 10:11

Kan det lade sig gøre hele at fjerne administrator i Win XP? Jeg har prøvet
under Kontrolpanel og Brugerkonti, men jeg kan ikke slette
administratorkontoen der.

Jeg vil egentlig gerne have alle bruge væk, men hvis dette ikke kan lade sig
gøre, hvordan får jeg så WinXP til automatisk at logge ind, når den starter
op?

AJ

Fra : HSC

Dato : 01-11-02 10:14

Du kan shjv ikke fjerne administrator konto'en, da det er den kan lave
grundlæggende ændringer i din windows installation.

Fra : Alex Jensen

Dato : 01-11-02 13:52

Kan man så et eller andet sted sætte op, den ikke skal prompte for password
hver gang maskinen startes?

AJ

Fra : Rune Manscher

Dato : 01-11-02 15:22

"Alex Jensen" <alex@alexjensen.dk> wrote in message
> Kan man så et eller andet sted sætte op, den ikke skal prompte for
password
> hver gang maskinen startes?

Ja, diverse PowerToys, fx. TweakUI, kan gøre det. Kan findes via google
eller microsoft.com

*Rune

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-11-02 15:27

"Alex Jensen" <alex@alexjensen.dk> skrev :

>Kan man så et eller andet sted sætte op, den ikke skal prompte for password
>hver gang maskinen startes?

Som svaret så mange gange før:
Brug TweakUi til det.
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.