MS Windows
briani 27239
formattering---konverttering?
Fra : Axel

Dato : 01-11-02 09:39

hej venner
jeg har en pc med en hd der køre Xp-proff (skal blive der)
så har jeg købt en ny Hd og har tænkt at installe win Me på den, det
kan jeg ikke fordi den køre Ntfs system, hvordan får jeg den over på
Fat 32 system?
er der en der vil fortælle mig det
på forhånd tak
mvh
Axel
Horsens
Ps: det er en 40 gb hd jeg har købt

Fra : Janner

Dato : 01-11-02 18:55

Under denne computer højreklikker du på det pågældende drev og vælger
formater .... Her kan du vælge om den skal formateres i NTFS eller Fat32
......... Det er Leth'

Men installerer du blot ME på denne vil dit XP ikke længere kunne starte op
på normalvis, rækkefølgende for installering af styre systemer med
automatisk boot menu vil være først det ældste styre system (ME) og herefter
XP, så fremkommer der er menu hvor du kan vælge.

/Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-11-02 23:25

"Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev :

> [...]
>automatisk boot menu vil være først det ældste styre system (ME) og herefter
>XP, så fremkommer der er menu hvor du kan vælge.

Ikke helt korrekt, en Win 9x/Me skal installeres først og
bagefter et NT-baseret styresystem, da det er dette, der laver
dualboot.

Selvom f.eks. Me er langt nyere end NT 4, så får du ikke dualboot
ved at installere NT 4 først og Me bagefter.
Ligeledes får man heller ikke dualboot ved at installere Win 98
først og så Me bagefter.

Fra : Edmund

Dato : 03-11-02 08:41

Axel wrote:
> [...]
> så har jeg købt en ny Hd og har tænkt at installe win Me på den, det
> kan jeg ikke fordi den køre Ntfs system, hvordan får jeg den over på

Sæt den nye disk i som master, den gamle XP disk tager du ud af din pc
for ikke at komme til at slette den.
Har du formateret din nye disk til NTFS skal du med fdisk på en winME
startdiskette fjerne ikke dos partition.
Opret derefter ny primær dos partiton.
Genstart igen med winME startdiskette og skriv format c:
Installer derefter winME.
Sluk pc, sæt din XP disk i som slave.

For at lave Bootmenu skal du Boote på din XP cd og vælg at reparere din
XP installation.

Læg mærke til at drevbogstaverne i XP vil være byttet om i forhold til
WinME

--
Mvh Edmund