KVM switch hvilken skærm er aktiv
Fra : Michal T. Larsen

Dato : 01-11-02 08:34

Vi her i vores produktion en del pcér der deler samme skærm med en kvm
switch, men der er fra brugerne et stort ønske om at de altid kan se
hvilken pc der bliver vist, jeg mener at have set et stykke software
der kan dette, men er ikke klar over hvor jeg har set det, er der
nogle der har et forslag til hvordan vi kan løse denne opgave

På forhånd tak

Michael T. Larsen

PS:
Håber ikke at det er den forkerte gruppe

Fra : Arne Keller

Dato : 01-11-02 08:50

On 31 Oct 2002 23:33:53 -0800, mtl@meneta.dk (Michal T. Larsen) wrote:

> [...]
>der kan dette, men er ikke klar over hvor jeg har set det, er der
>nogle der har et forslag til hvordan vi kan løse denne opgave

Den enkleste, billigste og bedste løsning jeg har set, er at hver PC
har sin egen baggrundsskærm med navn eller lignende.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : TC

Dato : 01-11-02 16:20

ellers kan man købe en kvm-fætter med osd.

dog lidt dyrt !

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 01-11-02 23:45

> Den enkleste, billigste og bedste løsning jeg har set, er at hver PC
> har sin egen baggrundsskærm med navn eller lignende.

ja og jeg bruger altid bginfo til det..... super godt lille program også er
det gratis
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/bginfo.shtml

Fra : Brian Albertsen

Dato : 01-11-02 22:48

in <77f0c0de.0210312333.13ce3bb3@posting.google.com>:

> [...]
>der kan dette, men er ikke klar over hvor jeg har set det, er der
>nogle der har et forslag til hvordan vi kan løse denne opgave

Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-02 23:44

wrote:

> Vi her i vores produktion en del pcér der deler samme skærm med en kvm
> switch, men der er fra brugerne et stort ønske om at de altid kan se
> hvilken pc der bliver vist

En fornuftig KVM-switch kan vise på skærmen, hvad det er for en
pc, man har fat i, og man kan selv konfigurere de navne, ligesom
man kan vælge hvor navnet skal stå, om det skal være transparent
etc.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/