Gået i stå
Fra : Evald Adamsen

Dato : 01-11-02 00:05

Hej NG
Jeg mangler oplysninger om
Gregers Pedersen gift med Johanne Klavsen
de får en søn Peder Gregers Pedersen født 10 september -- døbt 23 dec.1877
i Øster Hornum kirke og
som køber gården Vestergård i Volsted /ved Godthåb i Himmerland
Men hvor og hvornår er forældrene født ??
Håber der er hjælp til at komme videre !!

Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 01-11-02 09:57

Hej Evald
Et skud vil være at se i Folketællingen 1880 der er der fødesteder for
personerne.
Du kan også være i den situation at forældrene faktisk befinder sig i et
nabosogn.
Jeg har selv med mine jyder haft dette problem, da der ikke var så mange
præster som sogne, så havde præsten flere nabokirker at passe, så dåben
faktisk blev i nabokirken. Dette har flere gange vildledt mig. Så når du ser
i FT så se i alle de nærmeste områder der omrkanser dit sogn. Nogen gange
kan sogne fortegnelser hjælpe om der er nabosogne som er under samme præst.

Niels Gjermandsen

Fra : Norma Nielsen

Dato : 01-11-02 14:08

Hjlpen til at komme videre kan være, at Godthåb ligger i nærheden af
Volstrup i Hornum hrd, Aalborg amt, mens Volsted sogn ligger i Fleskum hrd.
også i Aalborg amt. I første omgang vil jeg råde dig til at prøve
www.krabsen.dk .
der kan du finde ud af om det er det ene eller det andet sogn og når det så
er/bliver fastslået, må du i gang med folketællingerne.
Hilsen Norma
Evald Adamsen <adamsen@klarupnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc1ad3c$0$96963$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Familien Kristensen

Dato : 01-11-02 17:29

> [...]
> Men hvor og hvornår er forældrene født ??
> Håber der er hjælp til at komme videre !!

Har de fået andre børn i sognet?
Hvem var faddere til dåben (også til evt. andre børns)? Måske er det
familie?

Umiddelbart fandt jeg ikke noget interessant på www.google.com eller
www.familysearch.org

--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen

Fra : Evald Adamsen

Dato : 01-11-02 23:27

Tak til alle, både her og i gruppen !!

Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

"Familien Kristensen" <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk> skrev
i en meddelelse news:apua4k$icb$1@sunsite.dk...

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 01-11-02 22:58

> [...]
> Men hvor og hvornår er forældrene født ??
> Håber der er hjælp til at komme videre !!

Har du checket, om de fik andre børn bagud i tiden - i samme sogn?

Har du checket, om de er gift i sognet tidligere?

Står der noget om alderen på forældren ved dåben af barnet?

Har du kigget i Folketælling for 1880, for at finde dem der, med evt.
yderligere børn?

--

Ole P. Bielefeldt
Ry, Denmark

Fra : Finn Frederiksen

Dato : 03-11-02 21:10

Ifiølge FT-1880 for Øster Hornum er Gregers Peter Pedersen og Ane Johanne
Klausen begge født i Sønderholm Sogn.

mvh

Finn Frederiksen