Automatisk session_start();
Fra : Morten Sandholdt

Dato : 31-10-02 23:13

Jeg læste et sted om en måde man kan gøre session_start() automatisk så man
ikke behøver skrive det på hver side men kan nøjes med at rette et sted på
hele siden eller serveren.
Er der nogen der ved det?

Hilsen
Morten

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 31-10-02 23:39

Morten Sandholdt skrev:

> [...]
> ikke behøver skrive det på hver side men kan nøjes med at rette et sted på

I php.ini findes noget i retningen af "session_auto_start=false" - kan
du gætte hvad du skal gøre med den

Om du kan sætte det i .htaccess som "php_value session_auto_start=true",
ved jeg ikke lige - i hvert fald skal du så køre på en Apache server.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-11-02 09:22

Morten Sandholdt wrote in <3dc1ab06$0$97654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg læste et sted om en måde man kan gøre session_start() automatisk så
> man ikke behøver skrive det på hver side men kan nøjes med at rette et
> sted på hele siden eller serveren.

Tonni har sagt ca. hvad jeg ville sige først. :)

Jeg kan tilføje, at man ofte har én fil, som includes på alle sider. Den kan
sørge for at der bliver åbnet forbindelse til databasen, starte sessionen
og meget andet.

--
Mvh.

Niels Andersen