MS Windows
briani 27239
Genstarter uden grund
Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 31-10-02 22:24

hejsa

Jeg ved ikke om det her er den rigtige gruppe men jeg prøver.

Min computer har det med at genstarte i tide og utide... Uden at jeg gør
noget.
Hvad kan være grunden til det?? Jeg kører med windows xp!

Mvh Betina

Fra : Martin Willemoes

Dato : 31-10-02 23:24

Hejsa

Prøv at gå ind i kontrolpanel ->administration->computeradministration.
Vælg logbog, og se hvilke ting som fejler... (program + system)

mvh Martin

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> skrev
i en meddelelse

Fra : Stig Mogensen

Dato : 31-10-02 23:50

> [...]
> noget.
> Hvad kan være grunden til det?? Jeg kører med windows xp!

Hej Betina,

I kontrolpanelet(hedder noget lignende "error recovery") kan du sætte den
til at vise fejlmeddelelsen ved fatale fejl, istedetfor - som den står nu -
at bare genstarte.

Fejlmeddelelsen kan du så søge videre på, og måske pejle dig end på hvad der
er galt.

Jeg har haft samme fejl på en Windows 2000 prof., og det viste sig at være
harddisken der var noget møg, og skulle udskiftes.

Mvh

Stig

--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.4 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 01-11-02 08:14

norman_bates@forum.dk skriver:
>Jeg har haft samme fejl på en Windows 2000 prof., og det viste sig at
>være
>harddisken der var noget møg, og skulle udskiftes.

Det vil jeg straks prøve når jeg kommer hjem.
Jeg tror det er ligesom dig, min harddisk der trænger til udskiftning. Jeg
har en helt ny, men har desuden sat den gamle i. Den gamle tog jeg ud igår
da min computer blev ved med at genstarte. Jeg er næsten helt sikker på at
det er fordi jeg bruger filer fra den gamle at den genstarter. Der må være
en konflikt mellem den nye og gamle harddisk.

Så nu må jeg bare se hvad der sker nu og om der sker flere fejl. Hvis der
gør det så er jeg sgu på herrens mark *GG*

Men tak for hjælpen.

Mvh Betina

Fra : Stig Mogensen

Dato : 01-11-02 17:52

> Den gamle tog jeg ud igår da min computer blev ved med at genstarte.

Hvis det så hjalp på de spontane reboots, så er den nok dén HD der er i udu.

> Jeg er næsten helt sikker på at
> det er fordi jeg bruger filer fra den gamle at den genstarter. Der må være
> en konflikt mellem den nye og gamle harddisk.

Ikke nødvendigvis. Det kan være noget startende mekanisk slør, som gør at
filer bliver fejlskrevet/fejllæst. Det opdager windows, og responsen er at
den knalder ned med et brag. Den ene HD kan sagtens være iorden.
Det kan de jo faktisk begge to - det behøver jo ikke være HDene. Det kan
være andre ting.

> Så nu må jeg bare se hvad der sker nu og om der sker flere fejl. Hvis der
> gør det så er jeg sgu på herrens mark *GG*

Der er ikke meget andet at gøre end at prøve sig frem. Både IBM og Seagate
laver iøvrigt udemærkede testprogrammer til HDere. De er gratis og hentes
fra deres hjemmesider...kræver bare en floppy, og lidt tid til a nørkle med
det.

> Men tak for hjælpen.

Velbekomme

/Stig

Fra : Betina J¿rgensen /LO~

Dato : 01-11-02 23:25

Dette fandt jeg også : Følgende boot-start- eller system-start-driver
kunne ikke indlæses:
VIAPFD

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 01-11-02 23:22

At fjerne den gamle harddisk hjalp ikke, og det hjalp heller ikke at slå
automatisk genstart fra. Den har lige gjort det igen, og jeg har fundet
følgende meddelse i logbogen:

Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
0x1000008e (0xc0000005, 0x0f4ef2c0, 0xf72eba44, 0x00000000). Et dump blev
gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini110102-01.dmp.

Hvad er det der sker?

Mvh Betina

Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-11-02 00:04

> Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
> 0x1000008e (0xc0000005, 0x0f4ef2c0, 0xf72eba44, 0x00000000). Et dump blev
> gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini110102-01.dmp.

Hvis den ikke rebooter efter et dump, så vil du på en blå skærm se en
fejlmeddelelse der _kan_ være lidt mere informativ end loggen.
Det du skal lede efter, er et filnavn. Det ville virkelig hjælpe
fejlsøgningen med sådan ét.

Hvis du har god tid, kan du prøve at søge på "0x10000008" eller de andre
koder(evt på www.google.com), og se hvad der popper op.

Det er jo åbenbart ikke den anden HD. Den kan du sætte i igen

Er din XP opdateret med seneste drivere? SP1? Patches?

Har du prøvet feks IBMs drive fitness test
(http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm) og Seagates
Seatools(http://www.seagate.com/support/seatools/) på den HD XP er
installeret på?

/Stig

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 04-11-02 09:43

norman_bates@forum.dk skriver:
>Hvis du har god tid, kan du prøve at søge på "0x10000008" eller de andre
>koder(evt på www.google.com), og se hvad der popper op.

Jeg søgte på 0x1000008e og kom frem til at det måske kan være noget med
mine RAM. Jeg har faktisk sat en ram-klods i fra min gamle puter.. Måske
er det den der konflikter. Jeg forsøger ihvertfald at fjerne den og så må
jeg jo se hvad der sker.

Jeg takker mange gange for hjælpen. Selvom jeg ikke har løst mit problem
endnu, så har jeg allerede lært en masse nyt om problemløsning, og det er
jeg meget glad for. Jeg anede fx ikke at der eksisterede sådan en der
logbog og alt det der.. Men det ved jeg så nu *SS*

Mvh Betina

Fra : **TwN**

Dato : 05-11-02 23:55

Det er helt sikkert noget med rammene.
Jeg har også prøvet at sætte gamle ram i før, og pludselig genstarter
PC'en......
Jeg ved faktisk ikke helt hvofor...... Det KAN have noget at gøre med
statisk elektricitet......

**TwN**

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote
in message news:fc.0073fb6b049f71f70073fb6b049dd98a.49f7284@net.dialog.dk...

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 06-11-02 08:13

wcrew2002@hotmail.com skriver:
> [...]
>PC'en......
>Jeg ved faktisk ikke helt hvofor...... Det KAN have noget at gøre med

Jeg tror at du har ret. Efter at jeg fik fjernet den gamle RAM-blok har
den ikke genstartet. Jeg giver den dog lidt mere tid til at bevise at den
ikke konflikter og så vil jeg tro på at problemet er løst *SS*

Mhv Betina

Fra : **TwN**

Dato : 07-11-02 16:45

Kører de to ram-blokke på samme freq.?
fx. så kørte mine på 133MHz, de andre jeg så satte i kørte(VIST NOK!) kun på
100MHz....

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote
in message news:fc.0073fb6b04a106d80073fb6b049dd98a.4a106ee@net.dialog.dk...