Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt OT: Billig god lader til AA-batterier
Fra : Peter Holm

Dato : 31-10-02 22:41

Hejsa,
Hvor finder jeg en billig, god lader til AA-batterier?

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 01-11-02 05:24

www.elkuglen.dk har en MW4798 som jeg varmt kan anbefale, da jeg selv
dagligt bruger to af slagsen.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 01-11-02 08:38

http://www.batterier.dk

Der har jeg selv købt - og det er nogle rigtig gode og forholdsvis billige
produkter - og handlen plus levering går ret hurtigt.

Mvh Kim

Fra : KASO

Dato : 01-11-02 09:11

"Peter Holm" skrev d. 31-10-02 22:41 dette indlæg :
> Hejsa,
> Hvor finder jeg en billig, god lader til AA-batterier?

Harald-Nyborg har en CAMELION STIKLADER MW8168GS til 89,50 med
afladefunktion. Jeg MENER, at jeg tidligere har set, at den er en
såkaldt delta-V lader, hvilket burde betyde, at den lader optimalt. Jeg
har dog ingen erfaringer med den selv!

Jeg anvender selv denne http://www.dantokin.dk/product.asp?product=67
som ikke kan siges at være billig, men den er fremragende og lynhurtig.

http://www.kandu.dk/

Fra : Darth_Vader

Dato : 01-11-02 18:09

den kan du finde her:
http://www.batterier.dk/
har selv købt een - den fungerer fint og er nem at bruge
mvh
henrik

Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 01-11-02 18:40

Hej

Jeg købte en Duracell Quickcharger hos den lokale tømmerhandel for 200 kr.

Det var en ny model, som selv kan slukke når batterierne er opladet
Jeg fik så at vide, at du skal bruge de nye Duracell opladelige batterier
for at få denne funktion.

Den kunne oplade 4 standard batterier på 3.5 time.

mvh elvis

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-02 18:49

Her finder du en billig, men en rigtig god Varta-lader (bare kvalitet):
http://www.energinord.dk/dk/butikken/vaerktoej_og_tilbehoer/ - til kun 179
kr. - inkl.. 4 batterier.

/Knud
..

Fra : Peter Holm

Dato : 03-11-02 19:53

"ks" <ks9000dk(A)hotmail.com> wrote in message
> Her finder du en billig, men en rigtig god Varta-lader (bare kvalitet):
> [...]

Den snupper jeg sgu
mvh
Peter

Fra : Søren Kops

Dato : 03-11-02 14:12

Hos Harald Nyborg sælges en avanceret batterilader der kan lade alle slags
batterier. Og almindelige!

Udmærker sig ved at aflade de genopladelige batterier først, og dernæst
starter forfra.

Den hedder saitek, og koster vistnok omkring 300 kr.

Om det er billigt? Hvis den opfylder behovet, er det vel billigt. Husk at
billige ladere ikke aflader først!

søren kops

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-02 16:23

> [...]
> Den hedder saitek, og koster vistnok omkring 300 kr.>
> Om det er billigt? Hvis den opfylder behovet, er det vel billigt. Husk at

- - og hvis du bruger Ni-MH batterier, behøver du ikke at tænke på at aflade
først - disse batterier kan der 'klatlades' på, uden at det går ud over
holdbarheden - og det vil igen sige, at du kan bruge den billigere
Varta-lader.
Om Varta er kvalitet? Ja mon ikke, foruden at Varta er en af verdens største
leverandører på dette marked.
/Knud

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-11-02 17:15

k wrote:

> - - og hvis du bruger Ni-MH batterier, behøver du ikke at
> tænke på at aflade først - disse batterier kan der 'klatlades'
> på, uden at det går ud over holdbarheden - ...cut...

Det er en sandhed med modifikationer, Ni-MH celler tåler
sjatladning, men de har godt af at de ind imellem blive
afladet helt i bund inden opladning, det skal dog ikke
gøres hver gang, det vil påføre cellerne et unødvendigt
slid.

Læs evt. FAQ om genopladelige batterier: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KASO

Dato : 04-11-02 11:35

"Søren Kops" skrev d. 03-11-02 14:12 dette indlæg :
> [...]
dernæst
> starter forfra.
>
> Den hedder saitek, og koster vistnok omkring 300 kr.

Jeg har selv et eksemplar, og den er glimrende til alkaline og NiCd, men
egner sig ikke til nutidens NiMh-batterier med kapacitet på 1600-2000
mAh. Jeg har derfor valgt tidligere nævnte Ansmann-lader til disse.

Vær opmærksom på at billige ladere ofte ikke har en automatisk stop
funktion, eller er timerstyret, så de stopper efter et bestemt interval,
der kun passer til 1 batterikapacitet (f.eks. 1300 mAh) - og kun hvis de
er helt afladede. De gode ladere (delta V) måler på batterierne og
stopper, når de er fuldt ladede. Også her er der forskel: f.eks. Minwa
laderne fra www.batterier.dk måler ikke på hvert enkelt batteri, men
istedet på par. Et godt og et dårligt batteri sat ved siden af hinanden
vil derfor betyde en forkert ladning af begge. Laderen skal helst måle
enkeltvis på batterierne.

En (for) billig lader kan hurtigt blive dyr fordi batterierne holder
kortere tid!

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Holm

Dato : 03-11-02 19:54