Kandis hitter overalt
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-02 20:54

KANDIS HITTER OVER HELE SKANDINAVISEN - NR. 1 OVERALT

Man må sandelig nok sige at Kandis står for Danmarks i øjeblikket største
hit. De hitter på både DR og de danske lokalradioer. Hele Danmark synger med
på "Venner som jer".

På Dansktoppen er de nr. 1 med "Venner som jer"
På De danske lokalradioers fælleshitliste, Dansktoppen Subnet er de også nr.
1 med "Venner som jer".

Men også i resten af Skandinavien hitter de også helt vildt i øjeblikket.

På de skandinaviske lokalradioers fælleshitliste, Dansebandstoppen er de nr.
1 med "Sommeren med dig".

Hilsen musikeksperten i ved nok

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 31-10-02 22:09

The weakest link "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>, dared
to write this anyway:

> [...]
>hit. De hitter på både DR og de danske lokalradioer. Hele Danmark synger med

Jeg synge ikke med. Altså dynge hele Danmark ikke med.

>Hilsen musikeksperten i ved nok
Hvem? Jørgen Mylius?

Fra : John K

Dato : 31-10-02 22:07

> Man må sandelig nok sige at Kandis står for Danmarks i øjeblikket største
> hit.

> De hitter på både DR og de danske lokalradioer.

Hvilke lokalradioer. Kan du nævne flere end fem ud af cirka 300
lokalradioer?

> Hele Danmark synger med
> på "Venner som jer".

Jeg kender sku' ikke nogen der synger med...

> På Dansktoppen er de nr. 1 med "Venner som jer"
> På De danske lokalradioers fælleshitliste, Dansktoppen Subnet er de også
nr.
> 1 med "Venner som jer".

Der findes ingen "Danske Lokalradioers Fælleshitliste" - og det er da slet
ikke Danskfloppen på Flopnet.

> [...]
>
> På de skandinaviske lokalradioers fælleshitliste, Dansebandstoppen er de

Dansebandtoppen - aldrig hørt om. Har du ikke nogle links til steder der kan
dokumentere alt det ævl du lukker ud?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-02 05:59

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc19b58$0$780$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Der findes ingen "Danske Lokalradioers Fælleshitliste" - og det er da slet
> ikke Danskfloppen på Flopnet.

SVAR: Hej John Kludder. Nu skal du høre: Dansktoppen Subnet udregner hver
uge de danske lokalradioers fælleshitliste på basis af Dansktoppen fra en
masse forskellige lokalradioer. Ved ikke det nøjagtige antal, men det er nok
omkring 15-20 spredt over hele landet

> Dansebandtoppen - aldrig hørt om. Har du ikke nogle links til steder der
kan
> dokumentere alt det ævl du lukker ud?

SVAR. Dansebandtoppen er de skandinaviske lokalradioers fælleshitliste og
den sendes på 27 lokalradioer spredt ud over hele Skandinavien. Der foregår
lytterafstemning på alle 27 lokalradioer og herefter udregnes den
efterfølgende uges Skandinaviske fælleshitliste. Så dettttt....
Den sendes faktisk på Fyns førende slagermusikradio "Radio Midtfyn".
Ring selv og spørg om tidspunkt. jov-jov.

PS: Glæder mig at du er begyndt at interressere dig for musik.

Hilsen musikeksperten

Fra : John K

Dato : 01-11-02 13:14

> [...]
> masse forskellige lokalradioer. Ved ikke det nøjagtige antal, men det er

Jamen det er da fint nok. Kan du ikke komme med lidt dokumentation -
eventuelt et link...

> [...]
> efterfølgende uges Skandinaviske fælleshitliste. Så dettttt....

Jamen det er da fint nok. Kan du ikke komme med lidt dokumentation -
evetuelt et link...

> Den sendes faktisk på Fyns førende slagermusikradio "Radio Midtfyn".
> Ring selv og spørg om tidspunkt. jov-jov.

Tja... jeg kender skam udemærket Irene fra Radio Midtfyn, som vi har
udvekslet lidt CD'er med (Hun fik lidt dansktop og vi fik lidt dance/pop til
gengæld - og da jeg selv kan modtage dem (og Radio 2000 for den sags
skyld) kan jeg jo bare stille ind på dem og lytte hvis jeg skulle få lyst...

> PS: Glæder mig at du er begyndt at interressere dig for musik.

Tja... min pladesamling og variationen i den er sku' nok noget større end
din

Mvh

John K

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-10-02 22:39

> KANDIS HITTER OVER HELE SKANDINAVISEN - NR. 1 OVERALT

NOPE! De hitter ikke en skid herhjemme!

Claus

Fra : spæf

Dato : 31-10-02 23:19

> KANDIS HITTER OVER HELE SKANDINAVISEN - NR. 1 OVERALT

Jeg nyder at afbrænde Kandis cd'er på rituel vis, mens jeg hører Slipknot.
Man føler sig dejlig fri bagefter.

ha' det vel

spæf

Fra : Kong Kent

Dato : 02-11-02 00:34

> Jeg nyder at afbrænde Kandis cd'er på rituel vis, mens jeg hører Slipknot.
> Man føler sig dejlig fri bagefter.

IMO er Slipknot ikke meget bedre end Kandis. De tilhører to vidt forskellige
genrer, men er lige dårlige til at repræsentere disse. Kandis har succes
fordi der ikke er andre bands i den genre i DK.

Slipknot har succes fordi der er nogle få unge mennesker der tror det er
vildt fedt metal, men som kun kan bruge deres uvidenhed som argumentation.
For havde de hørt Nile, Akercocke, Deicide, Mayhem, Satyricon, Dimmu Borgir
og Pantera, ville de overhovedet ikke klassificere Slipknot som god musik,
men serieproduceret pop-metal i samme stil som de andre flødebands: Linkin
Park, P.O.D., Westlife og Backstreet Boys.

Hil den evige sorte undergrund. Ikke det selskabsstyrede image-rytteri.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-11-02 01:31

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i

> IMO er Slipknot ikke meget bedre end Kandis.

Muligt....

> De tilhører to
> vidt forskellige genrer, men er lige dårlige til at
> repræsentere disse. Kandis har succes fordi der ikke er andre
> bands i den genre i DK.

Vågn dog op: Jylland er pladret til med bands der lyder ligesom
Kandis.

> [...]
> serieproduceret pop-metal i samme stil som de andre flødebands:
> Linkin Park, P.O.D., Westlife og Backstreet Boys.

Hvor har du dog den mærkelige idé fra? Jeg skal gerne medgive at
Slipknot ikke er min kop the, men smag og behag er jo forskellig -
du kunne ikke forestille dig at bandet falder i god jord hos folk
der ikke er "rigtig" hardcore-metalfreaks

> Hil den evige sorte undergrund. Ikke det selskabsstyrede
> image-rytteri.

Mange vil påstå at netop din musik er image-rytteri - selskabsstyret
eller ej...

Fra : Kong Kent

Dato : 02-11-02 06:10

> Vågn dog op: Jylland er pladret til med bands der lyder ligesom
> Kandis.

Ved det udmærket, for jeg bor selv i Jylland. Men ingen af de wanna-be's
nyder samme succes blandt kernepublikummet som Kandis gør.

> Mange vil påstå at netop din musik er image-rytteri - selskabsstyret
> eller ej...

Bevares, alle metal-bands har deres eget image de passer og plejer, alt
efter om det er corpse paint eller langhåret med t-shirts af andre bands i
samme genre. Men sjældent har jeg set noget lignende Slipknot. Deres masker,
sceneoptræden og musik lader ikke Backstreet Boys noget efter.

Deres sange er tydeligvis masseproducerede, og man leder forgæves efter en
ordentlig guitar-solo iblandt deres sange, og man føler hele tiden, at
sangene aldrig rigtig når klimaks. Der er ikke den samme intensitet i
Slipknot som man finder bl.a. de bands jeg nævnte i første indlæg.

Men jeg kan naturligvis tage fejl. Jeg har jo kun hørt metal siden 1988 *GG*

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-02 12:18

Kong Kent <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:apvmmf$1cpv$1@news.cybercity.dk...

> Ved det udmærket, for jeg bor selv i Jylland.

________

SVAR: Ja, vi har en god og sund musiksmag, især i Vestjylland, hehe. Her bor
de aller populæreste grupper i hele landet. Nemlig: Kandis, Bjørn og det er
helt orden, Kim og hlløjsovs, Blue Hawai, Tonight, Santa, Jan og sunny boys
og den ny succesgruppe "The Young Ones" + Jutlandias frafaldne supersanger
"Jeanette Sund" nu "Devito" + flere andre grupper. Joh, det cykler derudaf
her.

Hilsen Åge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-11-02 13:47

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse

> Vågn dog op: Jylland er pladret til med bands der lyder ligesom
> Kandis.

Der synes ligesom at være to muligheder for jyderne:

Enten anlægger de overskæg og tager til København for at bliver
politibetjente, eller også bliver de på fødegården og synger velbarberet
dansktopmusik.....

Endelig er der jo også dem, der har simultankapacitet nok til både at blive
politibetjent i København, samtidig med, at de synger dansktopmusik....

Claus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-11-02 14:27

Claus Tersgov <Clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aq35ra$1n8j$1@news.cybercity.dk...

> politibetjent i København, samtidig med, at de synger dansktopmusik....

_____

Ja, jeg har hørt om det. Fængselsbetjentene på djævleøen går vist nok rundt
og synger "Herstedvester". Hehe

Hilsen Åge

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 04-11-02 23:33

On Sat, 2 Nov 2002 00:33:52 +0100, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote:

> [...]
>men serieproduceret pop-metal i samme stil som de andre flødebands: Linkin
>Park, P.O.D., Westlife og Backstreet Boys.

Ah, hvor jeg elsker folk der ikke har styr på deres facts! :)
Problemet består jo i at P.O.D. har spillet sammen i 10 år, har udgivet
4 CD'er, to EP'er og et live album, men de har bare ikke slået igennem
før deres nyeste CD og så tror uvidende folk jo at det er det eneste de
har lavet. Og det er jo til at grine af. ha ha.

Hvis du ikke kan lide musikken har jeg *al* respekt for det, men at
gruppere dem med Westlife og Backstreet Boys sætter ikke din musikviden
i et alt for godt lys.

--
Regards Stefan
Websites: http://3x7.dk/ http://ghashul.dk/

Fra : Andrew

Dato : 31-10-02 23:49

> Hele Danmark synger med på "Venner som jer".

Jeg synger sgu ikke med ! ! !

Mvh Anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-02 05:45

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:apsc1k$hfc$1@sunsite.dk...

> Jeg synger sgu ikke med ! ! !
______

Nå nå ok. Du kan jo ikke gøre for at du ikke kan synge

Fra : Andrew

Dato : 01-11-02 14:19

> ______
>

> Nå nå ok. Du kan jo ikke gøre for at du ikke kan synge

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke kan synge, men jeg synger
da i det mindste bedre end ham jubelnaren var Kandis!

/Anders

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-11-02 01:24

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i news:apt0ra$t9c
$1@sunsite.dk:

> ______
>

> Nå nå ok. Du kan jo ikke gøre for at du ikke kan synge

Det kan den meget alternativt glade KandisJohnny heller ikke - en
skam at han alligevel forsøger på div. CD'er...

Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 02-11-02 11:11

Tak for oplysningen, du har virkelig gjort min dag 10 gange bedre.........

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-11-02 13:09

> KANDIS HITTER OVER HELE SKANDINAVISEN - NR. 1 OVERALT

Ja, jeg kan huske, at da jeg var barn lavede min morfar de bedste
gulerødder; udhulet og fyldt op med kandis. Mmm, det var bare mums. Jeg kan
sagtens forestille mig, at det også er et hit i andre skandinaviske lande.

mvh
Kim Jensen

Fra : Martin Lorentzen

Dato : 01-11-02 14:26

Hele Danmark? Fint nok at gamle mennesker sidder og hører dansktop-musik,
men ældre mennesker er ikke HELE DANMARK! Unge mennesker hører ikke sådan
noget musik der, så der er noget du har fået galt i halsen.

/Martin

Fra : James Olsen

Dato : 02-11-02 02:42

"Martin Lorentzen" <martin@no-spam.jowjow.dk> wrote in message
> Hele Danmark? Fint nok at gamle mennesker sidder og hører dansktop-musik,
> men ældre mennesker er ikke HELE DANMARK! Unge mennesker hører ikke sådan
> noget musik der, så der er noget du har fået galt i halsen.

Dét unge mennesker lytter til i dag, kan vel ikke rigtigt kaldes for musik!

Mvh
James.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-02 02:50

James Olsen <none@notvalid.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc32d51$0$11167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dét unge mennesker lytter til i dag, kan vel ikke rigtigt kaldes for
musik!
______

.... men en form for computerlyde

Hilsen Åge

Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 03-11-02 04:00

Kald du bare Slipknor computerlyde en gang til............

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 02-11-02 08:47

"James Olsen" <none@notvalid.no> wrote in message
> "Martin Lorentzen" <martin@no-spam.jowjow.dk> wrote in message
> >

> Dét unge mennesker lytter til i dag, kan vel ikke rigtigt kaldes for
musik!

Gider du forklare den, eller er du godt klar over at det var et ævnesvagt
post?

> Mvh
> James.

Lars B. Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-02 12:23

Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3dc3826b$0$5746

> Gider du forklare den, eller er du godt klar over at det var et ævnesvagt
> post?

> Mvh
> Lars B. Jensen
______

Jamen du milde. Jeg synes da ellers at det er noget af det fornuftigste post
jeg nogensinde har læst i hele internettets historie.

Hilsen Åge

PS: og jeg har godt nok måttet lægge øjne til megen akavet post om musik,
fra alle mulige computere med musikindlægsautosvar.Tihi.

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 02-11-02 16:24

> Jamen du milde. Jeg synes da ellers at det er noget af det fornuftigste
post
> jeg nogensinde har læst i hele internettets historie.
>
> Hilsen Åge

Det skal du vel mene, efter som indlægget var nede på samme lave niveau som
det meste af det du lukker ud

Fra : James Olsen

Dato : 02-11-02 16:29

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Gider du forklare den, eller er du godt klar over at det var et ævnesvagt
> post?

Næh, faktisk ikke. Hvis du ikke forstår det jeg skriver må du da være
evnesvag!
Det siger sig selv!
Please don't cry!

Mvh
James.

Fra : John K

Dato : 02-11-02 17:19

> Næh, faktisk ikke. Hvis du ikke forstår det jeg skriver må du da være
> [...]

FJOLS :(

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-02 19:10

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc3fafc$0$774$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> FJOLS :(
_________

er der nogen der ved om John virkeligt eksisterer,
eller om er det en computermusikindlægsautosvarsmaskine ?

Hilsen Åge
(hehe)

Fra : James Olsen

Dato : 02-11-02 22:35

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

> FJOLS :(

Jeg holder også meget af dig John K!

Mvh
James.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 03-11-02 13:44

> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Næh, faktisk ikke. Hvis du ikke forstår det jeg skriver må du da være
> evnesvag!

Okay, tak for det.... jeg udbeder mig om en forklaring på noget jeg ikke
helt er med på, og den kan du ikke give mig... hvem er lige evnesvag her?

> Det siger sig selv!

Så havde jeg nok ikke spurgt om du kunne uddybe....

> Please don't cry!

Tag dog lige at hive din IQ over stuetemperatur.... om muligt...

> Mvh
> James.

Lars B. Jensen

Fra : James Olsen

Dato : 03-11-02 20:44

> Tag dog lige at hive din IQ over stuetemperatur.... om muligt...

Du mener sænke den?
Til din oplysning kan jeg fortælle dig, at min IQ er så høj, at jeg er
blevet rådet til at tage Mensa's officielle test og jeg skulle have gode
chancer for at blive kommende Mensa medlem!

Mvh
James.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 03-11-02 21:49

> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

- cut noget ligegyldigt sludder om Mensa -

Tag dog bare og svar mig..... hvis du er så klog, skulle det vel være
muligt?

Er du blot endnu en af de der forsøger sig med Trolling så snart du ikke har
et uddybende svar på noget ligegyldigt pladder du har fyret af, og som du
ikke forventede at få modspil på?

> Mvh
> James.

Lars B. Jensen
Hvis IQ også ligger over gennemsnittet.... sådan for en god ordens skyld...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-11-02 22:17

Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc58b39$0$11424$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Mvh
> Lars B. Jensen
> Hvis IQ også ligger over gennemsnittet.... sådan for en god ordens
skyld...
_________

Er gennemsnittet virkelig så lavt ????? - hehe

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-11-02 22:18

> [...]
have
> gode chancer for at blive kommende //Mensa medlem//!

Og til trods for det, har du alligevel ikke begreb om dansk genitiv og
sammensatte ord.

Kim Jensen
kelvin8.com · the design database project

Fra : James Olsen

Dato : 03-11-02 23:11

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> wrote in message
> have
>
> Og til trods for det, har du alligevel ikke begreb om dansk genitiv og
> sammensatte ord.

Jeg kender godt reglerne for genitiv, men jeg nægter at overholde dem, da de
må være udformet af idioter!
Angående din kommentar om min manglende kunnen udi sammensatte ord, så må
jeg da godt nok indrømme, at jeg fik trykket på "space" et sted, hvor det
ikke var passende.

Mvh
James.

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-11-02 07:43

James Olsen wrote:
> Jeg kender godt reglerne for genitiv, men jeg nægter at overholde
> dem, da de må være udformet af idioter!

Ja ok, her skinner din tydeligt høje intelligens selvfølgelig markant
igennem. Thumbs up.

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 03-11-02 23:46

James Olsen wrote:

> [...]
> blevet rådet til at tage Mensa's officielle test og jeg skulle have gode
> chancer for at blive kommende Mensa medlem!

Flot, næste gang du fortæller den historie ville det måske være en god
ide at bruge den korrekte danske betegnelse, IK?

Mvh. Jacob.

Fra : James Olsen

Dato : 03-11-02 23:51

"Jacob Holm Jorgensen" <jacob.hj@abk.auc.dk> wrote in message

> Flot, næste gang du fortæller den historie ville det måske være en god
> ide at bruge den korrekte danske betegnelse, IK?

Nej, ellers tak.
Jeg holder mig til betegnelsen IQ. Det ser så meget bedre ud på skærmen!

Mvh
James.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 04-11-02 01:24

> [...]

> jeg er blevet rådet til at tage Mensa's officielle test og jeg
> skulle have gode chancer for at blive kommende Mensa medlem!

Den er vi såmænd nogle stykker der har taget - *uden* derfor at søge
medlemsskab i en selvhøjtidelig fimseforening som mensa.

*PLONK*

Fra : James Olsen

Dato : 04-11-02 04:01

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message

> Den er vi såmænd nogle stykker der har taget - *uden* derfor at søge
> medlemsskab i en selvhøjtidelig fimseforening som mensa.

Bare fordi du ikke bestod testen behøver du da ikke at tale dårligt om
Mensa!
Try not to cry!

> *PLONK*

Suk!

*PLONK*

Fra : FG

Dato : 04-11-02 16:25

"James Olsen" <none@notvalid.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet rådet til at tage Mensa's officielle test og jeg skulle have gode
> chancer for at blive kommende Mensa medlem!

Wauw,gid jeg havde den undskyldning,
hver gang jeg sagde noget dumt på usenet.

Mvh.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 04-11-02 23:35

On Sat, 2 Nov 2002 02:41:43 +0100, "James Olsen" <none@notvalid.no>
wrote:

>Dét unge mennesker lytter til i dag, kan vel ikke rigtigt kaldes for musik!

Æh nå. Så vil jeg påstå at musik er noneksistent.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-11-02 05:51

Stefan Bruhn <spamfilter@bruhn.tk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1htdsuks4lb58n3h68fv448cn9oabrmr18@4ax.com...

> Æh nå. Så vil jeg påstå at musik er noneksistent.
_____

Det er i hvert fald non-eksistent på P3 og de kommercielle lokalradioer,
hehe

Hilsen Åge

Fra : Per Fekt

Dato : 03-11-02 07:10