filmopslag på nettet
Fra : Jakob Langeland

Dato : 31-10-02 20:00

Hej!

Jeg spurgte til det i en tidlige tråd i en en bibemærkning - måske er det
blevet overset, så jeg prøver igen.

Jeg ser, at de fleste referer til film med links til imdb, men jeg synes
allmovie.com er bedre. Jeg ved ikke om det er den bedste base at finde
oplysninger om film på, men den er klart min foretrukne når jeg bladrer
tv-programmet igennem. Hvad synes folk? Er der noget andet og bedre?

-Langeland

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 31-10-02 20:11

Jakob Langeland wrote:
> [...]
> at finde oplysninger om film på, men den er klart min foretrukne når
> jeg bladrer tv-programmet igennem. Hvad synes folk? Er der noget

Allmovie kan være meget fin, men IMDB virker mere komplet, og jeg synes
også, at indholdet er mere interessant. Men det er nok også et spørgsmål om,
hvad man har vænnet sig til, eftersom man ofte kan finde de samme
informationer begge steder. IMDB vil altid være favoritten på Usenet,
eftersom den (mener jeg da) udspringer af en usenet-gruppe. Selvom siden er
videresolgt vil det altid være et plus.

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-10-02 20:13

Jakob Langeland skrev:

> Jeg ser, at de fleste referer til film med links til imdb, men jeg
> synes allmovie.com er bedre.

Når man er gået forgæves på allmovie.com de første 10 gange, gider man
ligesom ikke mere.

Og jeg mener, hvad er en filmdatabase uden "Historien om Kim Skov" ...?

--
Mvh. Peter
"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,

Fra : Jakob Eli Enemaerke ~

Dato : 31-10-02 20:54

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 31-10-02 21:20

http://www.rottentomatoes.com

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Hans J. Wollstein

Dato : 01-11-02 09:35

Jakob Eli Enemaerke Langeland <lange@diku.dk> wrote in message

> Phjaahh.. man kan finde en masse sjove historier og indlæg på imdb, men på
> allmovie.com er filmene anmeldt af professionelle anmeldere. Jeg er i
> overvejende grad enig med anmelderne på allmovie.com. Jeg stoler på dem
> og tager deres ord for gode varer og anvender dem inden jeg zapper over på
> en film på TCM eller TVDanmark2.
>
> Det gør jeg ikke - aldrig faktisk - når jeg læser et indlæg fra en bruger
> på imdb.

Tak for tilliden. Den varmer!
Hans J. Wollstein
Associate editor, www.allmovie.com