Win ME netværk væk.. og alligevel ikke.
Fra : Lars Bernau

Dato : 31-10-02 20:11

For cirka en uge siden mistede de to computere jeg har stående i et
netværk forbindelsen med hinanden. Der er installeret TDC Netekspress
internet via et ATM kort, på den ene, som så er deltme den anden.

Sjovt nok virkede internettet stadig på begge computere, selvom det
lokale netværk ikke gjorde.

Jeg prøvede diverse ting.. uden resultat. Men pludselig en dag var
netværket mellem de to tilbage igen. Men !! Til gengæld er det nu kun den
ene computer der kan komme på internettet (den hvor ATM kortet er
installeret i. Jeg har prøvet at pinge IP adresser, køre
hjemmenetværksguiden utallige på begge computere, checket samtlige
indstillinger som, efter min mening, kunne have noget med det at gøre.
Alt sammen uden resultat.

Nogen der har nogle idéer til løsningsforslag ?

--
Lars Bernau
Skal mediekartellerne have lov til at sætte lovgivningen,

Fra : TC

Dato : 01-11-02 16:29

"Lars Bernau" <sirsp@am.alot> skrev i en meddelelse
> [...]
> netværket mellem de to tilbage igen. Men !! Til gengæld er det nu kun den
> ene computer der kan komme på internettet (den hvor ATM kortet er

prøv at tjecke subnet mask, dns, om alt står rigtigt/ dvs de skulle gerne
være ens for de to computere, ellers ret det sådan computeren som ikke kan
komme på nettet har samme værdier som den anden i de næcnte ting

held og lykke

mvh
TC

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-11-02 13:43

In article <apu6hk$307i$1@news.cybercity.dk>, thomas@celinder.dk says...

> prøv at tjecke subnet mask, dns, om alt står rigtigt/ dvs de skulle gerne
> være ens for de to computere, ellers ret det sådan computeren som ikke kan
> komme på nettet har samme værdier som den anden i de næcnte ting

Alt det har jeg chekcet, og det stod som det skulle. Så nu har jeg taget
den brutale udvej, og geninstalleret computeren... Og vupti, både netværk
og internet virkede i første forsøg (imponerende!!!) Og jeg så har fået
andre problemer, er en anden sag!