Igen siemens s40
Fra : Per Sørensen

Dato : 31-10-02 19:45

Er her slet ingen der ved noget om hvad det kan være, at man ikke kan
modtage, men godt sende beskeder fra sådan en fætter?
Den er lige softwareopdateret og vi har set efter at den står rigtig, vi har
set efter en anden.

Fra : Fischer

Dato : 31-10-02 19:50

> Er her slet ingen der ved noget om hvad det kan være, at man
> ikke kan modtage, men godt sende beskeder fra sådan en fætter?

Det lyder da mystisk.
Og I har prøvet SIM-kortet i en anden telefon?

*Fischer

Fra : Per Sørensen

Dato : 31-10-02 19:53

Ja og vi har også prøvet med flere forskellige operatører?

Fra : Jens Karstoft

Dato : 31-10-02 20:41

"Per Sørensen" <djubi@djubi.dk> wrote in message
> Er her slet ingen der ved noget om hvad det kan være, at man ikke kan
> modtage, men godt sende beskeder fra sådan en fætter?

Det er en kendt fejl ved S40. Det sker faktisk for utroligt mange at
telefonerne lige pludselig. Det er en softwarefejl og det der sker er at
EEprommen "fryser" på en måde (andet ved jeg faktisk heller ikke selv).
Fejlen ligger derfor i den software som er i EEprommen og kan derfor normalt
ikke laves med en softwareopdatering. Med det rette udstyr kan EEprommen
laves, og du vil være ovre problemet.

Mvh
Jens Karstoft
--
www.unlockzonen.dk - Nu også unlock af Ericsson R600 !!

*** Som de første i Danmark tilbydes unlock af Ericsson R600 !! ***

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 01-11-02 05:54

"Jens Karstoft" <jens@unlockzonen.dk> wrote in message news:PGfw9.200084

> [...]
normalt
> ikke laves med en softwareopdatering. Med det rette udstyr kan EEprommen

Jeg vil bare lige støtte Jens' forklaring af ovenstående problem. Det er et
MEGET kendt problem og jeg tror faktisk det gælder alle Siemens S40 der
overhovedet er produceret. En software opdatering/reinstallation af software
hjælper kun midlertidigt. Problemet kan opstå når som helst igen.

Jeg kender til 3 mennesker der har haft problemet inkl. jeg selv.

Efter at at have sendt min tlf til rep. 5 gange sendte jeg 11 mdr. efter jeg
havde købt tlf. retur til Sonofon med et krav om en splinterny tlf. til den
samme værdi og som virkede.

Tro det eller ej, men det lykkedes og jeg fik en helt ny Siemens S45. Jeg
kan kun opfordre andre der er gået i fælden og har købt en S40, at vender
problemet tilbage selv om i har sendt den til rep., så kræv en ny telefon
eller pengene tilbage.

Fra : Th Frydensberg

Dato : 31-10-02 20:56

har du hemmligt nr ??? nr på beskedcentralen ???+

Fra : Per Sørensen

Dato : 31-10-02 21:28

Ikke hemmeligt nummer?

Fra : Søren Friis

Dato : 01-11-02 21:58

Jeg har selvsamme telefon.

Første gang SMS menuen lavede knuder, fik jeg telefonen software opdateret,
hvilket hjalp (men jeg mistede min telefon bog)
Anden gang var udenfor garantien, så jeg prøvede selv.
- Først backede jeg telefon bogen op vha. BUS40 (kan hentes på
www.s40forum.de)
- Dernæst resatte jeg telefonen (koden findes på www.s40forum.de) OBS!
telefonbogen forsvinder!!!
- Og til sidst lagde jeg telefonbogen ind igen vha BUS40.

Det virkede for mig!
Skriv hvis du vil have en mere tydelig vejledning

/Søren Friis