Hvor: TÅBELIGT musik?
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 31-10-02 18:51

Hej NG,

Nu stiller jeg et sindssygt spørgsmål, men jeg kan da begrunde det.

Findes der mere "fucked up" musik end Slipknot (death metal), musik hvor man
ikke kan skelne trommer, guitar osv. - og som har været udgivet?

Grunden til det, er, at en af mine veninder er begyndt at høre Slipknot i
troen om at det gør hende hård. Nu vil jeg så gerne kunne præsentere hende
for noget musik, der får hende til at virke som en der kører på sin Maxi med
en tundudstødning. - vs. en af de hårde rockerbander. Vil bare have sat
hende på plads, for at hun kan droppe den sindssyge idé. Det er ikke sundt,
at høre sådan noget

Håber også denne post giver anledning til lidt diskussion - bliver man
skadet af døds-metal eller ej?

--
Troels Plougman Olsen
puttitat*nospam*@adslhome.dk

Fra : -V-

Dato : 31-10-02 19:13

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Findes der mere "fucked up" musik end Slipknot (death metal), musik hvor
man
> ikke kan skelne trommer, guitar osv. - og som har været udgivet?

Masser!

Kong Kent, der er en for dig her.

-V-

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 31-10-02 19:46

> Kong Kent, der er en for dig her.

For mig? Du fik vel fat i, at det var for at bevise, at hvis hun endelig vil
provokere hendes forældre, skal det gøres ordentligt (læs: vil køre hende
træt i det l*rtemusik)

// Troels

Fra : -V-

Dato : 31-10-02 20:02

> [...]
vil
> provokere hendes forældre, skal det gøres ordentligt (læs: vil køre hende

Min kommentar henviste til Kong Kent, som er en ivrig bruger af gruppen.
Jeg og andre kunne sikkert nævne en håndfuld bands, som du ville brække dig
over, men jeg tror at Kong Kent kan flere. Han har tidligere vist sig som en
yderst kompetent kapacitet på det område, du nævner.

Hvis du virkelig vil køre hende træt i lortemusik, så er det vil bare at få
fat i Tossen fra Fur? (Intern, I know)
Han går også under nick'et Åge.

-V-

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-11-02 04:59

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i

> Hvis du virkelig vil køre hende træt i lortemusik, så er det
> vil bare at få fat i Tossen fra Fur? (Intern, I know)
> Han går også under nick'et Åge.

I rest my case

Fra : Vibeke C. Larsen/Ren~

Dato : 31-10-02 20:07

> Findes der mere "fucked up" musik end Slipknot (death metal), musik hvor
man
> ikke kan skelne trommer, guitar osv. - og som har været udgivet?

Hmmm... prøv Sepcultura, Konkhra, Invocator

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-02 20:12

Troels Plougmann Olsen <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc16fc4$0$66912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Håber også denne post giver anledning til lidt diskussion - bliver man
> skadet af døds-metal eller ej?
________

SVAR: Ja, jeg mener at man får en hjernesvulst af den slags musik

Hilsen
Åge

PS: og nej, jeg har aldrig lyttet til sådan noget.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 31-10-02 20:15

On Thu, 31 Oct 2002 20:11:38 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>________
>
>SVAR: Ja, jeg mener at man får en hjernesvulst af den slags musik

Hvorimod dansktop kun får din hjerne til at implodere for at slippe for
at høre mere? :)

--
Regards Stefan
Websites: http://3x7.dk/ http://ghashul.dk/

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 31-10-02 20:17

Åge Halldorsson wrote:
> SVAR: Ja, jeg mener at man får en hjernesvulst af den slags musik
>
> PS: og nej, jeg har aldrig lyttet til sådan noget.

Dvs. at du har fået din svulst på en anden måde?

Undskyld, men den bad du selv om

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-02 20:56

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%ifw9.200061$Qk5.7025068@news010.worldonline.dk...

> Dvs. at du har fået din svulst på en anden måde?
>
> Undskyld, men den bad du selv om
>
> /Nikolaj
_________

men jeg gjorde da et forsøg på at undgå den. Grine grine le le

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-11-02 05:00

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
>
> Hilsen
> Åge
>
> PS: og nej, jeg har aldrig lyttet til sådan noget.

Hvornår stoppede du?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-02 06:19

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc1fc2e$1@news.securix.dk...

> Hvornår stoppede du?

_________

Da arbejdstilsynet greb ind på grund af overskridelse af støjgrænsen i mit
radiohøreværn.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 04-11-02 01:18

> _________
>
> Da arbejdstilsynet greb ind på grund af overskridelse af
> støjgrænsen i mit radiohøreværn.

Hmmmm.... mon ikke også de griber ind imod dig her på det
tidspunkt...

Fra : spæf

Dato : 31-10-02 21:39

> Det er ikke sundt,
> at høre sådan noget
>
> Håber også denne post giver anledning til lidt diskussion - bliver man
> skadet af døds-metal eller ej?

Det var dog det værste pis at fyre af !!!

Den slags bemærkninger og "overtro" er vel lige lovlig forældet.
Jeg hører selv Slipknot og andet lignende og har ligeledes masser af venner
der gør det. Ikke desto mindre er hverken jeg eller de rockere og kører på
Maxi. Tværtimod er vi alle veluddannede og kører nogle temmelig ambitiøse
karrierer.

Hvis der er nogen der har et problem, så er det da dig. Magen til absurde og
ubegrundede fordomme skal man da lede længe efter.

spæf

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-02 21:56

spæf <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aps47g$66h$1@sunsite.dk...

> Jeg hører selv Slipknot
_______

mener du ikke Snapshot?

Fra : Jan

Dato : 31-10-02 22:44

"spæf" skrev
> [...]
> Hvis der er nogen der har et problem, så er det da dig. Magen til absurde
og ubegrundede fordomme skal man da lede længe efter.

Tillykke med de temmelig ambitiøse karrierer. Det glæder mig meget at se, at
I ikke tager jer selv særligt højtideligt, ikke stresser unødigt og i det
hele taget er velafbalanceret.
Mange venlige hilsner
Jan

Fra : spæf

Dato : 31-10-02 23:16

> [...]
at
> I ikke tager jer selv særligt højtideligt, ikke stresser unødigt og i det

Tak for de flinke ord, det er nu rart at finde en venlig sjæl.
Du må være et dejligt menneske, med formår at sprede glæde hvorend du går.

Med de venligste hilsner

spæf

p.s:
Jeg kan iøvrigt sagtens høre forskel på trommer og guitar hos Slipknot. Den
lyd disse instrumenter afgiver er ganske forskellig, på trods af alskens
forvrængning.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-11-02 01:34

> Jeg kan iøvrigt sagtens høre forskel på trommer og guitar hos Slipknot.
Den
> lyd disse instrumenter afgiver er ganske forskellig, på trods af alskens
> forvrængning.

Aldrig hørt om "billedligt talt"?

// Troels

Fra : Jan

Dato : 01-11-02 01:36

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 31-10-02 22:46

> Hvis der er nogen der har et problem, så er det da dig. Magen til absurde
og
> ubegrundede fordomme skal man da lede længe efter.

Husk nu man har ytringsfrihed.

Men forklar mig dog hvad der får en forholdsvis ung tøs til at høre sådan
noget? Hun siger det er fedt. Man kan jo ikke skille trommer, bas, guitar,
og sang fra hinanden - det kan jeg personligt ikke se det fede i.

// Troels

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 01-11-02 08:03

> Men forklar mig dog hvad der får en forholdsvis ung tøs til at høre sådan
> noget? Hun siger det er fedt. Man kan jo ikke skille trommer, bas, guitar,
> og sang fra hinanden - det kan jeg personligt ikke se det fede i.

Nu har jeg hørt Heavy Metal i ca. 18 år, og hvis jeg er blevet skadet, er
det i hvert fald ikke på grund af det.

Den ting til side, så vil jeg sige, at svjv er Slipknot ikke specielt
extreme. Men det er der så mange andre der er, f.ex. polske Vader, Dimmu
Borgir (Norge), Slayer (USA), Mercyful Fate (DK), Cradle Of Filth (GB) og en
masse andre fede bands.

Og at du ikke kan høre forskel på instrumenterne er jo ikke hendes problem.
Men nu kan det jo ikke være Thorleifs og Richard Ragnvald det hele!!
Heldigvis, da.

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Mikkel Winther

Dato : 01-11-02 09:30

In <news:3dc1a4f9$0$66911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Troels
Plougmann Olsen babbled:

> Men forklar mig dog hvad der får en forholdsvis ung tøs til at høre
> sådan noget? Hun siger det er fedt.

Der har du din forklaring, vel.

m.
--
Indie & Electronica
Tirsdage i ulige uger kl. 22.30 - 00.00

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-11-02 11:51

> [...]
> noget? Hun siger det er fedt. Man kan jo ikke skille trommer, bas, guitar,
> og sang fra hinanden - det kan jeg personligt ikke se det fede i.

Og du kan ikke bare leve med at smag og behag er
forskellig, men må presse dine egne antipatier ned
over andre. Hvorfor?

Jeg bliver da personligt misundelig når andre kan høre
noget i musik jeg ikke selv kan.

Ole Thomsen

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 31-10-02 22:11

The weakest link "Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk>,
dared to write this anyway:

> [...]
>at høre sådan noget
>
>Håber også denne post giver anledning til lidt diskussion - bliver man

Slipknot er ikke death metal.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 31-10-02 22:45

> Slipknot er ikke death metal.

Okay, then:

Ukvalificeret støj.

// Troels

Fra : Mikkel Winther

Dato : 01-11-02 09:27

In <news:3dc1a4b5$0$66911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Troels
Plougmann Olsen babbled:

> Okay, then:
>
> Ukvalificeret støj.

Du udstiller din egen dumhed.

m.
--
"I know I've made some very poor decisions recently, but I can give you my
complete assurance that my work will be back to normal."

Fra : - A

Dato : 01-11-02 23:54

On Thu, 31 Oct 2002 22:45:19 +0100, "Troels Plougmann Olsen"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Okay, then:
>
>Ukvalificeret støj.
Hvad med at lave lidt research - bare for at få lidt mere styr på
genrerne indenfor metalmusikken?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : FG

Dato : 31-10-02 22:43

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Håber også denne post giver anledning til lidt diskussion - bliver man
> skadet af døds-metal eller ej?

Hej!

Hvis du gerne vil høre en mening om det,
kan jeg kun anbefale Jello Biafra's "Become the media"
nærmere bestemt track 4 "Hellburbia",
der bl.a handler om de børn i USA,der slæbte pistoler
med i skole,og dræbte alle dem de havde lyst til.

Alle mulige bands blev bebrejdet for at danne
inspiration for disse unge mennesker.
Jello mener at uengagerede forældre og den måde det
amerikanske skolesystem er bygget op på,
får de unge til at føle sig udstødt,og ikke musikken.

Kan kun anbefales,hvis du søger en mening om det.
En spoken word cd.

Mvh FG

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 01-11-02 08:06

> [...]
> nærmere bestemt track 4 "Hellburbia",
> der bl.a handler om de børn i USA,der slæbte pistoler
> med i skole,og dræbte alle dem de havde lyst til.

Det gjorde Sacred Reich også i ca. '89 på "The American Way"... Dog ikke om
en massemorder, men en selvmorder.

Fra : / / dentro / /

Dato : 31-10-02 23:47

Bare en lille kommentar:

Jeg hører nogen gange punkmusik, eller lidt hård rockmusik, og synes
det er bare det fedeste. Så en anden dag når jeg sætter den samme CD
på, tænker jeg - fuck noget larm. Man kan jo ikke skelne
instrumenterne. Hvordan kan jeg holde ud at høre på det?

Så altså. Normalt ville jeg også sige at musik hvor man ikke kan høre
instrumenterne for bare larm er dårligt, men nogen gange kan jeg altså
godt tage mig selv i at høre det.

Jeg tror at anlægget er meget afgørende for om sådan noget musik er
godt. For hører man det på en lille mono transistor-radio men en meget
flad lyd, så lyder det meget meget dårligere end hvis man hører det på
et high-end anlæg, og med godt skriet op for højtalerne. For på et
dårligt anlæg (hvis man overhovedet kan kalde en t-radio det), er det
meget sværere at skelne lyden.

/ / dentro / /

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-11-02 01:34

> [...]
> et high-end anlæg, og med godt skriet op for højtalerne. For på et
> dårligt anlæg (hvis man overhovedet kan kalde en t-radio det), er det

Hvad så med mine Cambridge FPS1600 4.1 højttalere? De er måske voldsomt
low-end, nummeret inden transistoren

// Troel

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-11-02 01:35

> / / dentro / /

Prøver lige igen.

// Troels

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-11-02 10:47

> [...]
>
> Findes der mere "fucked up" musik end Slipknot (death metal), musik hvor
> man ikke kan skelne trommer, guitar osv. - og som har været udgivet?

Man kan sagtens skelne instrumenterne fra hinanden i Slipknot. Din
manglende evne til at gøre det skyldes ganske sikkert at du ikke lytter
til musikken men har en foruddannet mening om deathmetal som "larm" og
derfor konsekvent ikke vil prøve at forstå genren.

Der findes mere ekstreme grupper end slipknot som af mange deathmetal
lyttere betegnes som et konceptband i stil med de fleste Nu metal bands
såsom Linkin Park, Limp Bizkit, Rammstein. etc. (jeg ved de i musikudtryk
er meget forskellige og jeg deler ikke selv dette synspunkt men ved at
mange ser sådan på det.)

Et band som Death er/var teknisk meget dygtige og det kan anbefales at
lytte nogle af deres skiver igennem for en god introduktion til genren.
Skal du hen til det mere dystre/ekstreme musik kan jeg anbefale bands
såsom
Cannibal Corpse, BoltThrower, Suffocation, Morbid Angel og Napalm Death.

De er i mine øjne noget af det tungere deathmetal der findes (andre nyere
bands må gerne tilføjes da jeg tydeligvis ikke har fulgt genren i de
sidste par år

> [...]
> sin Maxi med en tundudstødning. - vs. en af de hårde rockerbander. Vil
> bare have sat hende på plads, for at hun kan droppe den sindssyge idé.

Tværtimod tror jeg det er MEGET sundt at høre heavy Metal. Hvis man lærer
at påskønne genren vil man finde meget mere kvalitet og personligt udtryk
end man finder i de fleste pop/soul/hip_hop/dansktop,

Jeg synes du skal vende det om og prøve at nyde musikken sammen med hende
og ikke prøve at forskrække hende væk fra genren (hvilket jeg ikke tror du
kan)

> Håber også denne post giver anledning til lidt diskussion - bliver man
> skadet af døds-metal eller ej?

Nej. Men det lyder som om du har fået en slem omgang snævertsynethed af
ikke at gøre det.

*fnis* ordentlig *fnis*

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Peter G

Dato : 01-11-02 10:54

> [...]

>Findes der mere "fucked up" musik end Slipknot (death metal), musik
>hvor man ikke kan skelne trommer, guitar osv. - og som har været

Sæt hende ned og sæt Johnny Cashs plade "Live At San Quentin" (Remastered
Full Concert) på. Få hende til at lytte til tekst, musik og den måde
han fremfører sættet. I forhold til ham er Slipknot lettere utilfredse
over at have fået en biblioteksbøde for for sen aflevering af bøger.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 02-11-02 11:08

Hvorfor overhovedet presse pigen til at høre andet musik ??
Det er en del af en ung piges/knægts udvikling, jeg har selv været igennem
samme tur, og på et eller andet tidspunkt enten fortsætter man denne
musikstil, eller stopper med at høre den, og lad dog pigen høre den musik
hun synes er fedt og tage hendes eget valg.

Jeg er 28 år gammel, og startede min "musikkarierre" med at høre Metallicas
første album Kill´em All i 1981, og jeg har ikke taget skade endnu, selvom
jeg har levet som ung i tiden med Metallica, Iron Maiden, Megadeth,
Mercyfull Fate, Suicidal........Osv.

Jeg hører stadig den slags musik, og når jeg engang bliver 80 år gammel,
sidder i min gyngestol, så gynger den sgu til tonerne af de selvsamme bands.

Så tag du i stedet at opmuntre din pige til at høre den slags musik, og hop
med på bølgen istedet for.

Metal Forever
BonZo

Fra : zcully

Dato : 01-11-02 14:51

> [...]
> Troels Plougman Olsen
> puttitat*nospam*@adslhome.dk
> Leveret af OE - en .:ordentlig:. løsning

Nu vil jeg så bare lige sige at Slipknot ikke er Dødsmetal...

Af dødsmetalbands er der bl.a. Det tidlige Sepultura, Morbid Angel og Napalm
Death.

/Zcully

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 01-11-02 19:47

Troels Plougmann Olsen wrote:

> [...]
> hende på plads, for at hun kan droppe den sindssyge idé. Det er ikke sundt,

Nej, det er meget sundere at høre Keld og Hilda. De unge og deres nye musik
og nye ideer, føj! Men hvis du endelig er ude efter noget massivt, i modsætning
til Slipknot, så kan japanske Merzbow varmt anbefales.

Ulrik Magnusson

Fra : - A

Dato : 01-11-02 23:54

On Thu, 31 Oct 2002 18:50:30 +0100, "Troels Plougmann Olsen"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

<........>

>Findes der mere "fucked up" musik end Slipknot (death metal), musik hvor man
>ikke kan skelne trommer, guitar osv. - og som har været udgivet?
Hvis du virkelig ikke kan skelne instrumenterne fra hinanden, så er
dit anlæg ikke noget at råbe hurra for.

> [...]
>hende på plads, for at hun kan droppe den sindssyge idé. Det er ikke sundt,
Sat på plads...............det lyder så formynderisk. Hvad med at lade
pigen ha´ hendes musiksmag og du din?

>Håber også denne post giver anledning til lidt diskussion - bliver man
>skadet af døds-metal eller ej?
Den eneste fare ligger i at, man kan få tinnitus hvis man spiller for
højt - eller står tæt på højttalerne til en koncert.
Ellers ser jeg ikke mere fare, end ved at spise en skål havregrød.