Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-P1
Fra : Emil

Dato : 28-02-01 00:03

Er der nogen der kan hjælpe mig med mit nye camera?
Jeg har i Thailand købt et Sony Dsc-p1.
Jeg kan få min PC til at anerkende at det er tilsluttet USB porten, men det
er også alt.
Jeg kan ikke hente billeder til det medfølgende program MGI. Og jeg kan
intet andet foretage mig. Hvad gør jeg forkert???
Jeg mener jeg har forsøgt ALT, men intet virker.
Er der en venlig sjæl der kan give mig en god forklaring på opsætning o.s.v.
??
På forhånd tak!
Finn

--
...it's nice to be important, but it's more important to be nice!

Fra : Flemming Reintoft

Dato : 04-03-01 20:03

Hej Finn

Jeg har også lige købt dette herlige camera, og har her i week-end
fotograferet og leget med billeder og MPEG video.
> Jeg kan ikke hente billeder til det medfølgende program MGI. <
Allerførst: ER din windows installation Windows ME? Hvis, dur den medf.
driver MGI ikke. Du skal have en anden driver til ME.
Du skal være opmærksom på, at billeder ikke automatisk hentes til din
computer, men at der oprettes en ny disk på din computer, der
hedder 'ikke permanent disk' - Klik/åbn 'denne computer' og se den oprettet
her, når du har installeret driver. Du kan så lave en genvej
til dit skrivebord, så du har let adgang til den. Heri ligger der mapper med
dine forskellige typer billedfiler.
Det vil altså sige, at når dit camerea er tilsluttet din pc - og der i
cameraets LCD-skærm står 'USB mode PC' er det dit camera, der
virker som harddisk. Hvis du vil have billederne på din harddisk, skal du
kopiere dem til den mappe, hvori du vil have dem.
Min fotohandler sagde, at han ikke mente dette camera kunne benytte
TWAIN standarden, således at man kunne hente billeder ind v.h.a. et
fotoredigeeringsprogram. Det har jeg heller ikke kunnet få det til, men
synes også, den beskrevne måde fungerer fint.

Venlig hilsen
Flemming Reintoft
http://home2.inet.tele.dk/flre/